Turbulentní vývoj SiN Episodes podle Mustaina
Kampak se nám jenom zatoulala druhá epizoda v sérii SiN Episodes, která měla být podle původního plánu už nějaký ten týden na trhu? V této chvíli se na tuto otázku nedá odpovědět. Tvůrci z Ritual Entertainment mlčí, tedy alespoň ti co tam zůstali. Řada z nich totiž v poslední době odešla, byť je to podle jednoho z nich - bývalého šéfa vývoje a producenta Ritualu Toma Mustaina - jenom náhoda. Většina členů týmu, který pracoval a možná ještě pracuje na dalších dílech v sérii SiN: Episodes, v Ritual Ent. zůstala. Tom Mustaine však odešel, aby pod záštitou CPL začal s novým a zatím neznámým týmem, pracovat na hře Severity, což bude primárně multiplayer akce určená hlavně pro účely progamingu.
Nicméně teďka nás nezajímá Severity. Do oka nám padl článek na 1up napsaný na základě rozhovoru s Mustainem, v němž je hned několik zajímavých informací, které se týkají právě série SiN Episodes. Podle Mustaina byla první epizoda komerčně docela úspěšná. Jistě, neprodávala se po milionech, ale interní očekávání týmu naplnila, byť ona očekávání nebyla příliš velká. Úspěch hry však prý mohl být ještě větší, kdyby se její krabicová verze neprodávala za 19 dolarů, ale za skoro plnou cenu 35 dolarů. Při nízké ceně prý byla hra ve většině kamenných obchodů ihned zařazena mezi šílené budgety, což je sektor, kterému se řada hráčů striktně vyhýbá.
Kromě problémů s marketingem a distribucí se však vyskytly i problémy při vývoji. Vlastně to nejsou problémy v pravém slova smyslu, ale spíš těžkosti, které značně znepříjemňují vývoj. Jednou z nich je třeba fakt, že je hra postavena na Source enginu od Valve. Engine je to zcela jistě kvalitní, ale problém je v tom, že pokaždé, když ho Valve updatuje, tak jej musí updatovat i všichni ti co jej používají, včetně Ritual Entertainment. Pokud by se vývojáři v Ritualu nemuseli pořád zabývat slučováním nové verze enginu s tou starou, tak by prý epizodu číslo 2 mohli mít hotovou za půl roku. Problém je navíc i s hráči, kteří od první epizody čekali trochu víc a řada z nich si dokonce myslela, že budou ve hře stejné zbraně jako v HL2, když oba dva tituly používají stejný engine. Platí to například o Gravity gun.
No a aby těch potíží nebylo málo, tak se tvůrci z Ritualu museli vedle vývoje první i dalších epizod věnovat ještě vývoji upravené verze původního SiNu a vývoji multiplayer části pro SiN Episodes. Sečteno podtrženo, vývojáři z Ritualu měli evidentně velké oči a vzali si těžší břemeno, než byli schopni unést. O tom, že epizodický vývoj není samospása nezávislých týmů, se tedy přesvědčili tím méně příjemným způsobem. Zdali se s oním pomyslným břemenem nakonec vypořádají, to se teprve uvidí. Informace o tom, jestli probíhá vývoj druhé epizody Mustaine nemá, protože už v Ritual Entertainment nepracuje.