Trine 4 - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz
Trine 4: The Nightmare Prince Článek Trine 4 - dojmy z E3

Trine 4 - dojmy z E3

Jan Bors

Jan Bors

12. 6. 2019 14:00
Reklama

Trine bude opět sázet na osvědčený recept, tedy na trojici postav, mezi kterými je třeba se přepínat a využívat jejich schopnosti, tak, abyste vyřešili všechny nástrahy a hádanky. Bude již typicky sázet na přehršel envirementálních puzzlů založených na kombinaci různých elementů. Aby vyrostly květy, je k nim tedy třeba dostat vodu a následně pomocí nich přeskákat dále. Paprsky světla nasměrovat pomocí odrazů štítu (a štítů) na místo určení. Pomocí platforem využít vzduchové proudy a tak dále. Prostě klasika, ale mé první dojmy jsou takové, že klasika nikdy nevypadala a hlavně nepůsobila tak dobře.

ZNOVU, ZATO LÉPE

Klíčovým slovem nového dílu je plynulost. Vše na sebe neskutečně dobře navazuje, vychytané a jednoduché ovládání tento pocit jen umocňuje a vidět ta radost z řešení hádanek byla i u vývojářů. Ti se zaměřili na variabilitu a hádanky nebudou mít vždy jen jeden možný postup, ale hned několik. Každá ze tří postav totiž disponuje schopnostmi, které se navzájem různě překrývají nebo vhodně doplňují. Tyto dovednosti se v lehkém stromu dovedností pro každou ze tří postav postupně odemykají a výsledný mix bude obsahovat pravděpodobně (stále se ladí) kolem třiceti vylepšení.

Hra pro jednoho hráče bude trochu jinačí, než ta kooperativní. Nikoliv proto, že by se změnily levely, ty zůstanou stejné. Změní se ale jejich puzzly.

Jak mi následně vývojáři Kai a Antti předvedli v třílevelové ukázce na vlastní oči,  tak třeba zlodějka Zoya nejenže ovládá luk a šípy (normální, ledové a ohnivé), ale vládne i lanem. Lanem skutečným i kouzelným, takže dokáže spojovat místa jak známe např. z Unravel, ale také dokáže pomocí toho druhého objekty zvedat a následně s nimi manipulovat.

Podobnou věc ale umí i kouzelník Amadeus, a to pomocí telekineze či vyvolávání předmětů. V ukázce byla vidět jak klasická kostka, tak i zhmotnělá platforma nebo koule. Při spojení dovedností těchto dvou tak mohou vzníkat další “stavební” prvky, stejně tak jako při správné kombinaci třeba i závaží. Trojici hrdinů doplňuje válečník Pontius, který kromě meče ovládá také štít. Ten neodráží jen útoky, ale také padající vodu či světlo. Navíc si může vyvolat i štít magický, takže se jeho odrážecí schopnosti znásobí. Jeho pomocí zvládne odrážet taktéž nepřátele a nebo i spoluhráče v kooperativní hře, a tam teprve začíná ta pravá legrace.

NEKONEČNÉ KOMBINACE

Vývojáři se mi totiž prořekli, že hra pro jednoho hráče bude trochu jinačí, než ta kooperativní. Nikoliv proto, že by se změnily levely, ty zůstanou stejné. Změní se ale jejich puzzly a po předvedené ukázce se na tuhle zábavu moc těším.

Hravé? Ano! Nic z Trine 4 nepůsobí složitě ani komplikovaně. Hratelnost je neskutečně vyladěná a ovládání jakbysmet, jak jsem si pak i na vlastní kůži vyzkoušel.

Dva levely probíhaly souběžně a různé možnosti kombinací kouzel, triků a síly nám ukázaly neskutečnou plejádů možností a to jak v puzzlové části, tak i při soubojích. Zmrazit nepřátele, házet krabice, odrážet na nepřátele vlastní střely, odrážet zmražené nepřátele proti hozené bedně a tak dále. U puzzlů množství variant vynikne snad ještě více. Nemůžete se někam dostat? Pomůžete si lanem, necháte se vyhodit Pontem nebo se teleportujete na krátkou vzdálenost... přejdete po zmrzlých krách vzniklých vhodně vystřeleným šípem? Dostanete vodu ke květině pomocí odrazu dvojštítí anebo vytvoříte cestičku z vykouzlených platforem? A co kdybyste je propojily lanem? Složité? Nikoliv. Hravé? Ano! Totiž nic z toho nepůsobí složitě ani komplikovaně. Hratelnost je neskutečně vyladěná a ovládání jakbysmet, jak jsem si pak i na vlastní kůži vyzkoušel.

A na zkoušení bychom měli mít v plné verzi spoustu času. Hra jednoho hráče má zabrat kolem deseti hodin, ačkoliv se mi Kai i Antti snažili říct, že možná i trochu více. Zřejmě i kvůli tomu, že se bude ve hře mnohem více bojovat a hlavně se bude poprvé plnohodnotně bojovat se všemi postavami. Nebude tak zbytečně jedna dominantní, použitelné jsou všechny, což je novinka celé série. Souboje navíc nejsou úplně jednoduché a vždy je třeba správné načasování, rychlost a skill. Sami vývojáři měli chvilkami na mále, a to už nový díl hráli samozřejmě nesčetněkrát sami, tak i spolu. Zkrátka nemůžeme čekat úplnou procházku růžovou zahradou, a to ani v singleplayeru, ani hře více hráčů. Nightmares, tedy noční mury ztělesněné do vašich protivníků, sice nejsou kdovíjak inteligentní, ale sílu mají řádnou.

VŠICHNI ZA JEDNOHO

Kooperativní hra nabídne jak příběhový režim obdobný s tím pro jednoho hráče, tzv. classic, tak volnější režim až pro čtyři, zvaný unlimited. První možnost spočívá v tom, že v případě tří hráčů hraje každý za jednu z výše uvedených postav, v případě dvou to budou dvě postavy a vždy jedna vyčkává na přeměnu (klasický Trine princip postava za postavu), nikdy však dvě stejné postavy naráz. Jak napovídá název režimu pro čtyři hráče - tedy Unlimited - kombinacím se meze nekladou. Klidně mohou být na hracím poli čtyři Amádeové nebo Pontové.

Zkrátka nemůžeme čekat úplnou procházku růžovou zahradou, a to ani v singleplayeru, ani hře více hráčů.

Ačkoliv mi nikdo nechtěl potvrdit, kdy hra přesně vyjde, mělo by to být ještě letos. A to na PC, Xbox One, Playstation 4 a Nintendo Switch. S platformou Stadia od Googlu se prý vůbec nepočítá. Ostatní se ale budou mít na co těšit, protože pokud se nic zásadního nestane, bude dosahovat Trine 4 na hodnocení obdobné, jako druhý a možná i kritiky opěvovaný první díl.

Trine 4 - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama