The Precursors Článek Tři pecky z východu

Tři pecky z východu

Jan Horčík

Jan Horčík

5. 9. 2007 22:00 1
Reklama

Všechny tři hry spojuje vydavatelská společnost Playten, díky které jsme také měli možnost si tituly v redakci vyzkoušet. Ve všech případech šlo o velmi rané verze se zjevnými nedodělky, ale už tak bylo poznat, že ruská a ukrajinská studia toho mají v rukávech schováno dost a dost.

Precursors

Výrobce: Deep Shadows | Datum vydání: prosinec 2007

Tři pecky z východu
i Zdroj: Hrej.cz
Rozplizlé vesmírné opusy, když se správně uchopí, mohou přilákat a do svých spárů sevřít pěknou řádku hráčů. Podívejte se na Hvězdné války. Nebo chystaný, maximálně vyhypovaný Mass Effect. Také ukrajinské studio Deep Shadows by si kousek tohohle koláče rádo ukouslo, a tak chystá Precursors. Mix mezi FPS, sci-fi RPG, simulátorem a akcí ve velkém otevřeném světě.

Jenže narozdíl od GTA tady nebudete krást emzákům futuristické tříkolky. Už z prvního "doteku" hry na vás dýchne atmosféra rozlehlého vesmíru, objevování nových planet a cizáků, luštění záhad,  prostě takové to pěkné srdíčkové sci-fi. Základ hry tvoří FPS, kdy pobíháte po několika planetách, mluvíte tam s lidmi, bojujete, sbíráte předměty a odkrýváte stále další střípky příběhu. No a abych nezapomněl, taky můžete jezdit a poletovat v nejrůznějších vehiklech.

Další podstatnou součástí hry budou vesmírné bitvy. Z planety přímo do vesmíru sice vylétnout nelze (ačkoliv po tom kolega Dobrovský od svých dětských let prahne), ale vývojáři mají přichystány jiné vychytávky. TaK třeba při rutinním poletu vesmírem k vám může přirazit cizí bárka, jejíž osádka do vaší bárky vyřeže otvor... a přepadení je na světě! Hra se pak z vesmírného simulátoru mění přímo v FPS, kdy bojujete na palubě své lodi. Sice nikdy nebudete moct řídit opravdu velké vesmírné lodě, ale i tak to zní dost zajímavě.

White Gold: War in Paradise

Výrobce: Deep Shadows | Datum vydání: prosinec 2007

Tři pecky z východu
i Zdroj: Hrej.cz
Deep Shadows si získali celosvětovou slávu díky hře Boiling Point: Road to Hell, původně projekt Xenus, kterou distribuovalo Atari. Pravda, hra to byla zabugovaná až po uši, ale to nic nemění na tom, že šlo o kvalitní, originální a svým způsobem jedinečnou záležitost, navíc i technicky (rozloha, možnost řídit cokoliv, interakce s prostředím) solidně vyřešenou. Pošramocená pověst značky Boiling Point jde ale proti svým tvůrcům, a tak místo Boiling Point 2 chystají "zbrusu novou" záležitost jménem White Gold.

Svou atmosférou připomene White Gold: War in Paradise okamžitě Just Cause a jiné karibské akční radovánky. Herní mapa se skládá z několika rozlehlých ostrovů, na kterých najdete spoustu míst k prozkoumávání. Města, vesničky, tajné laboratoře, mezi tím vším samozřejmě kupy lidí, někdy vesničanů, jindy vojáků, lidí z drogových kartelů, nájemných vrahů, no sebranka je to všelijaká. Všichni tihle panáci se můžou sdružovat do různých skupin, kterým můžete pomáhat, anebo jim naopak škodit, a podle toho vás budou mít rádi. Principielně funguje hra velmi podobně jako Boiling Point - vaše postava má inventář, ve kterém může skladovat harampádí, sadu určitých atributů, které lze vylepšovat (například chlastem nebo drogami), a pak samozřejmě můžete řídit nejrůznější samohyby, ať už vrtulníky, auta nebo cokoliv jiného. A jsou to i zbraně. Spousty zbraní.

Zatímco Boiling Point si ještě nesl punc jisté vážnosti, ať už svým příběhem nebo ztvárněním, ve White Gold už vývojáři popustili uzdu své fantazie o něco víc. Celkově tak hra vyznivá spíše parodicky a vtipně než zbytečně vážně. Na druhou stranu jsme hráli opravdu ranou verzi, takže je ve hvězdách, jaký "feeling" to vlastně celé nakonec bude mít.

Battle for Atlantis

Výrobce: WorldForge | Datum vydání: prosinec 2007

Tři pecky z východu
i Zdroj: Hrej.cz
Battle for Atlantis se z trojice her vymyká jednak tím, že patří do úplně jiné žánrové škatulky, totiž mezi realtime strategie. A za druhé i tím, že ji kutí zcela odlišný tým. Původní název hry zněl Day of Atlantis a ani dnes nejspíš nemají tvůrci ani vydavatelské společnost ve finálním názvu hry tak docela jasno. To nám ale vůbec nebrání v tom, abychom si velmi nadějnou a originální RTS v krátkosti představili.

Příběh si nezaslouží víc než jednu větu, tak tedy: nedaleká budoucnost, lidstvo prozkoumávající hluboké oceány, podmořská rasa Atlantiďanů, válka. Jasné? Netřeba dále rozebírat. Ani herní principy nejsou nijak zásadně odlišné od jiných příslušníků řad RTS, prostě stavíme základny, vyrábíme jednotky, posíláme jednotky do boje a navzájem se mlátíme s Atlantiďany. Potud nic zvláštního. Jenže Atlantiďané jsou rasa podmořská, a tady se dostáváme k jádru pudla.

Strategie Battle for Atlantis totiž velice originální přistupuje k problému herního terénu. Ten je z velké části tvořen vodními plochami, ze kterých lezou obrovití Krakeni a jiné atlantiďanské jednotky, a naopak se v nich topí vaše tanky. Terén lze významným způsobem měnit například pomocí bagrů a jiných jednotek, načež lze pracovat samozřejmě i s vodou. Třeba Atlantiďanům upouštět z jezírek a nechávat je takříkajíc "na suchu". Navíc by mělo ve finální verzi hry hrát roli také počasí, kdy by měla voda zamrzat a podobně. Určitě nebude snadné si s něčím takovým technicky ani herně poradit, ale pokud se to vývojářům podaří, můžeme se těšit na vskutku zajímavé zážitky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama