Total War: Three Kingdoms Článek Total War: Three Kingdoms - dojmy z hraní

Total War: Three Kingdoms - dojmy z hraní

Pavel Makal

Pavel Makal

25. 1. 2019 12:09
Reklama

Série Total War letos v červnu oslaví už devatenácté narozeniny. Od roku 2000 v ní vyšlo již dvanáct titulů a na letošek připadl díl třináctý. Ten ponese podtitul Three Kingdoms, a jak už fanouškům historické literatury název napovídá, tentokrát se podíváme do období, které popisuje dílo Romance Tří království – do Číny po roce 190 našeho letopočtu. Total War: Three Kingdoms vychází 7. března letošního roku, my jsme ale měli možnost vyzkoušet si hru v předstihu v rámci preview eventu, který se stylově konal v asijské restauraci Hutong v londýnském Shardu.

AŽ NA VRCHOL

Zvídavého čtenáře asi napadne, proč se na nový Total War nešel podívat náš redakční odborník Adam, který je navíc v Londýně doma. Časová tíseň a jiné povinnosti ale zapříčinily, že jsem se na hru nakonec letěl podívat já. Nebudeme si nic namlouvat, ačkoli sérii dlouhodobě po očku sleduji a přemýšlím, jak do ní co nejsnáze proniknout, s výjimkou několika pokusů ve stařičkém prvním Rome jsem absolutním zelenáčem. Na druhou stranu – možná tohle mé dilema vyřeší právě nový díl.

I když se vám nakonec podaří dostat se až na vrchol a prohlásit se císařem, totéž mohou udělat dva další vojevůdci.

Úvodní premisa vašeho snažení je zcela jasná –  Po pádu dynastie Han je země rozdrobena na znesvářená území a je na vás, abyste ji pod svým vedením znovu spojili a stali se jejím císařem. K tomuto údělu si můžete vybrat jednoho z 11 vojevůdců a postupně vybudovat mocnou a pevnou dynastii. K tomu vám samozřejmě bude dopomáhat především strategický um, a to jak na bojišti, tak v jeho zákulisí. Válka se totiž nevede jen v blátě bitevních polí, ale i na mnohem sofistikovanějších místech. Čeká vás postupné šplhání po společenském žebříčku, získávání stále vyšších titulů, zakládání i rozvracení aliancí a tak dále. A i když se vám nakonec podaří dostat se až na vrchol a prohlásit se císařem, totéž mohou udělat dva další vojevůdci. Získání titulu je tedy jednou věcí, ale jeho udržení, to už je záležitost zcela jiná.

FAKTA VERSUS ROMANTIKA

Total War: Three Kingdoms se inspiruje hned dvěma historickými zdroji – tím prvním je již zmíněná Romance Tří království ze 14. století, druhým pak Záznamy o Třech královstvích, které pocházejí ze 3. století našeho letopočtu. Vývojáři dávají hráčům na výběr, zda je jim bližší větší svázání s historickými fakty, nebo se raději nechají unést mýty a legendami o slavných mužích té doby. Rozdíl je jednoznačný – zatímco v prvním případě jsou vaši vojevůdci běžnými lidmi z masa a kostí, nijak se nelišící od ostatních vojáků na poli, v tom druhém se stávají nadpozemskými hrdiny, schopnými nadlidských výkonů.

V rámci preview eventu jsme dostali k dispozici Liu Beie. Tento vojevůdce pochází z chudých poměrů, ale jeho následovníci si jej váží pro jeho skromnost, spravedlnost a slitování. Kromě toho se ale jedná o velmi schopného politika, a to se bude hodit – kvůli původu totiž bude muset svou cestu za císařským titulem vykřesat doslova z ničeho. Na počátku nemá k dispozici žádné město ani pevnost, naverbovat může jen jedinou armádu a jeho síla vychází především ze silných přátel po boku. Proto je zásadní, aby si svými rozhodnutími udržel jejich přízeň. První krůčky v provincii Dong jsou provázeny půtkami s příslušníky povstání žlutých turbanů. Ty fungují jako velmi slušný tutorial, protože i bez předchozích zkušeností je hráč schopen rolnické rebely bez problémů rozprášit.

TENTOKRÁT JE TO OSOBNÍ

Právě tady se ukazují první zásadní novinky, na něž vývojáři důrazně upozorňují – souboje generálů. V průběhu bitvy mohou vaši generálové vyzvat ty nepřátelské (a naopak) k duelu, jehož vítězství může výrazně ovlivnit průběh bitvy. Během duelu sice svého generála nemůžete ovládat, zapomeňte na to, že by se hra přepnula do režimu „For Honor“ (i když to by bylo naprosto boží), ale i tak je radost dívat se to, jak probíhá souboj dvou statečných hrdinů. Ve chvíli, kdy generál prohraje, má to zdrcující vliv na morálku mužstva, především pak jednotek, které jsou přímo pod jeho velením. Generálové mají vlastní stromy schopností, různé druhy zbroje a zbraní. Každý má také konkrétní zaměření, rozdělené podle živlů – takhle se například generál- stratég, jehož živlem je voda, specializuje na střelecké jednotky, naopak takzvaný Vanguard je vhodný pro boj v první linii s jízdou.

Právě systém vztahů mezi jednotlivými postavami má patřit mezi klíčové novinky Three Kingdoms.

Podstatné je, že generálové mají své vlastní osobnosti, a navíc interagují s ostatními. Díky tomu se v průběhu kampaně mohou vytvářet zásadní vztahy, narůstat rivalita a klidně vás nespokojený hrdina může opustit ve prospěch jiné frakce. A pokud se to stane, vezme si samozřejmě s sebou i muže pod svým velením. Právě systém vztahů mezi jednotlivými postavami, kde bude hráčovo rozhodování jen jedním z mnoha elementů, má patřit mezi klíčové novinky Three Kingdoms. Každá z frakcí má svůj osobitý charakter a motivace. Ty jsou zároveň výrazně ovlivňovány jejím vůdcem, jeho dědicem, případně dalšími vládnoucími postavami. V průběhu dlouhé kampaně se na těchto pozicích z různých důvodů mohou vystřídat různé postavy s vlastními charakterovými rysy a schopnostmi, díky čemuž se celá frakce může výrazně změnit. To má dle vývojářů zajistit neustále se měnící hratelnost.  

ARMÁDY POCHODUJÍ NA SVÝCH ŽALUDCÍCH

Three Kingdoms také přinášejí změny v systémech diplomacie. Hra klade velký důraz na tvorbu spojeneckých aliancí a vývojáři výrazně vylepšili umělou inteligenci v kampani tak, aby mnohem více a efektivněji využívala možnosti nových systémů a chovala se co nejuvěřitelněji. V rámci diplomacie můžete obchodovat s řadou zdrojů, ať už jde o jídlo nebo třeba teritoria. Jednotlivé provincie se skládají z hlavních měst, která poskytují několik slotů pro výstavbu, a vedlejších osad, zpravidla svázaných se získáváním zdrojů – farmy, doly a podobně. Jídlo je klíčovým zdrojem, který doplňuje vaše rezervy – ty následně například ovlivňují armádní proviant. Funguje to tak, že pokud armáda táhne přes spojenecké území, získává zásoby (za předpokladu, že máte dostatečné rezervy). Na nepřátelském území začne tyto zásoby postupně spotřebovávat, a pokud jejich stav klesne příliš nízko, musíte se připravit na negativní vlivy, jako je pokles morálky nebo postupný úbytek sil.

UVIDÍME SE BRZY

Co se týče grafického zpracování, hra vypadá skvěle, a to jak na strategické mapě, kde můžete sledovat celé provincie, tak i přímo v bitvách. Prostředí hýří barvami, bojiště jsou detailní, stejně jako vaše armády. Interface mi i jako zelenáčovi v sérii přišel dostatečně přehledný, některá designová rozhodnutí, jako je například vzhled „technologického stromu“, který je skutečným, postupně kvetoucím stromem, jsou jednoduše nádherná. Líbí se mi i rozhovory a popichování jednotlivých hrdinů před bitvami, které opět dodává generálům a vojevůdcům osobnost a dokládá snahu zaměřit se tentokrát především na postavy, které hýbaly historií.

Total War: Three Kingdoms - dojmy z hraní
i Zdroj: Hrej.cz

V rámci 25 tahů, které byly na preview eventu k dispozici, se veškeré kvality odhalují jen velmi těžko. Děje se toho během nich příliš mnoho a je zřejmé, že si hra teprve připravuje půdu pro zásadní střety velkých aliancí. Doufejme, že se vývojářům v komplexním a složitém prostředí znesvářených, odlišných frakcí podaří udržet hráčovu pozornost a že se v pavučině vztahů nakonec neztratíme.Je zřejmé, že Creative Assembly se po posledním Total War Saga: Thrones of Brittania rozhodli opět vytvořit něco mnohem rozmáchlejšího, přinést nové systémy a s romantizovaným pojetím historie si propůjčit něco ze svých povedených Warhammerů. Na výsledek si počkáme do 7. března.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama