Tom Clancy's The Division Článek Tom Clancy´s The Division

Tom Clancy´s The Division

David Sillmen

David Sillmen

14. 10. 2013 22:31 9
Reklama

Ačkoliv Tom Clancy před dvěma týdnyzemřel, hry volně inspirované jeho prací jen tak vycházet nepřestanou. Ve své moci je má totiž Ubisoft, a přestože se v posledních letech mohlo zdát, že licenci využívá spíše k doklepání sérií Splinter Cell a Ghost Recon, chystaná novinka The Division naznačuje mnohem širší potenciál využití. Pohrává si s nepříliš originální, zato ale pořád zajímavou myšlenkou: co kdyby se objevil virus, se kterým si imunitní systém lidského těla nedokázal poradit?

Krásná katastrofa

Dle The Division by do pěti dnů nastal konec života tak, jak ho známe. Přeplněné nemocnice, jídlo na příděl, výpadky energetických dodávek a naprostý rozpad světového obchodu by představovaly jen začátek procesu, který by vyústil v praktický kolaps současné civilizace. Hráči se vtělí do role agenta tajné jednotky, která byla sestavena právě pro tento případ. Jejich úkolem je zachránit, co ještě zachránit lze. Třeba zabránit zločincům v rabování a udržet jakýs takýs pořádek. To vše v kulisách virem dosti poznamenaného New Yorku.

Poněkud ohrané město ale v podání The Division vypadá - alespoň dle prvních prezentací - fantasticky. Díky novému enginu Snowdrop je vizuální stránka hry špičková; zpoza mraků vystupující slunce nebývale realisticky vplouvá do tepen metropole, kaluže detailně odrážejí obří mrakodrapy, a to celé završují pomalu se k zemi snášející sněhové vločky, které alespoň trochu připomínají typickou newyorkskou vánoční atmosféru. Až na to, že teď na Santu zrovna nikdo nemyslí...

Na druhý pohled však už ulice velkoměsta tak skvěle nepůsobí. Kontejnery a odpadkové koše praskají ve švech, asfalt překrývají rozházené noviny a všude kolem stojí opuštěná auta, jejichž otevřené dveře napovídají, že už se stala obětí rabování. Zkrátka obrázek absolutní zkázy se zvláštním melancholickým nádechem vědomí, že ještě nedávno zde probíhal zcela normální, rušný život. Teď jsou ulice liduprázdné. I když ne tak docela - na křižovatce vidíme postávat člověka, ze kterého se vyklube přítel. Parťák do týmu. The Division je totiž svébytná masivní on-line akce, kterou si nejlépe užijete v týmu.

Pomocník s tabletem

Vývojáři ze švédského studia Massive Entertainment ukázali lačným novinářům, jak může vypadat jedna z akcí takového týmu. Na mapě se dozvíte, že se cosi děje u policejní stanice. Vyrazíte tam a zpovzdálí zjistíte, že jde o bandu neřádů, kteří se do stanice dobývají, nejspíš proto, aby získali nějaké zbraně. Členové týmu proto zakleknou za okolostojící policejní vozy a spouští palbu. Zločinci ji opětují a kulkám padají za oběť první okenní výplně aut, a to tak realisticky, že to skoro až vyruší od hraní. Stejně jako zcela plynulý pohyb postavy z jedné strany auta na druhou, při které sama zlehka zavře v cestě stojící dveře. Plynulost animací a míra nečekaných detailů berou dech.

V průběhu přestřelky se jednomu z parťáků podaří postavit automatickou střílnu. Ne jen tak nudně někam na zem, ale pěkně efektně na kapotu policejního vozu. Jenže nepřátel je příliš mnoho a všichni agenti už schytali nějakou tu kulku. Když už se ukazatel životní energie blíží nebezpečným hodnotám, náhle dochází k jeho doplnění. Takže léčení, střílny? Ostřílené hráče jistě už napadlo, že zde pracuje systém vývoje charakteru. Skutečně, s každým sestřeleným protivníkem a úspěšně splněným úkolem získá hráč určitou porci zkušeností, které se po čase promění v novou úroveň a možnost aktivovat či vylepšit některou z aktivních a pasivních schopností.

Zrovna, když se přestřelka blíží svému vrcholu, objeví se nad hlavami bojujících dron rozptylující nepřátele. Jak se brzy ukáže, je dron nejen další technologickou vychytávkou, ale také čtvrtým hráčem v partě. Ten zrovna nesedí doma u počítače nebo konzole, ale třeba v metru nebo na přednášce a drona ovládá prostřednictvím tabletu z pohledu vlastních očí a ve vizuálním prostředí, které je tomu přizpůsobeno. Za svou pomoc pochopitelně také získává zkušenosti a učí se novým schopnostem. Po čase tak kromě označování nepřátel a dalších podpůrných činností může provádět i silné nálety.

Uživatelské prostředí jak má být

Po úspěšném boji jsou policejní příslušníci tak vděční, že hráčům zpřístupní svůj arzenál. Jednotlivé vlastnosti zbraní hra přitom šikovně ukazuje přímo v obraze, takže není nutné se prohrabovat menu a inventářem, abyste zjistili, která zbraň se vám zrovna víc hodí. Ostatně, The Division se celkově snaží maximálně odbourat tabulky a v nich separovaný text. Maximum informací proto reflektuje přímo ve hře. Například při pohledu na štít ulice se její jméno zobrazí v prostoru. Pro větší porci informací je možné využít scanneru, který funguje podobně jako hackování ve Watch_Dogs a slouží k rozšiřování povědomí o herním světě. Jeho pomocí si můžete například poskládat kousky menších příběhů a na jejich základě získat nějaký ten bonusový úkol. Skvělá je také mapa, kterou The Division projektuje ve formě hologramu přímo pod nohy hlavní postavy do herního světa. Vypadá parádně a navíc zjednodušuje orientaci.

Tom Clancy´s The Division je zatím obrovským příslibem, o kterém toho ještě nevíme tolik, kolik bychom potřebovali. Například to, jak budou vypadat slíbené, ale dosud nespecifikované boje hráčů s hráči. Nebo to, jakou úroveň budou mít úkoly a zda se nebudou příliš často opakovat. Ubisoft je ale známý tím, že vydává perfektně odladěné tituly a nebojí se velkých výzev. Snad uspěje i v tomto případě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama