Eye of Judgment Článek The Eye of Judgment

The Eye of Judgment

Martin Strnad

Martin Strnad

1. 10. 2006 22:53
Reklama

PlayStation 3 to, PlayStation 3 ono. Slyšeli jsme už mnohé informace, co všechno nová konzole od Sony bude a nebude obsahovat. Veškeré HD specifikace už máme tolikrát omláceny o hlavu, až nás z toho bolí víc, než z nekonečných argumentů příznivců značky. Nicméně teď se začínají konečně vynořovat ty pravé, věcné informace o náplni celé té šaškárny, o hrách samotných. Z té nevelké informační vlny tak nějak vyčuhuje právě záležitost jménem The Eye of Judgement, která se honosí využitím zbrusu nově vylepšeného populárního udělátka jménem Eye Toy. Ty tam jsou doby, kdy původní kamerka sloužila jako pomůcka pro výuku čištění oken, nebo pro podobné eskapády. Sony se nyní rozhodlo zužitkovat jeho potenciál daleko lépe a tak trochu v duchu hledání nových cest herní scény jde s Eye Toy ještě dál, čímž vzniká právě The Eye of Judgement.

Hospodský karban

Hlavním herním prvkem zde totiž není ovládání, ekonomický model nebo rychlé reakce, ale stará dobrá karetní hra. Společně s diskem totiž dostanete sadu třiceti barevných karet, které nesou společně s vyobrazením postavy, kterou reprezentují, také její vlastnosti jako jsou útočné body, výdrž, speciální schopnosti a elementární příslušnost. Elementů je zde pět, překvapivě. Od klasické vody, ohně a země, přes element dřeva a jakýsi mechanický prvek, který rámcuje speciální karty s mechanoidy. Karty pak pokládáte na herní pole složené z devíti pozic na 3 x 3 šachovnici (dodávané taktéž ke hře) snímané právě bedlivým okem Eye Toy. Úkolem každého hráče pak je za pomocí vlastních karet ovládnout pět z devíti pozic. Jde vlastně o jakousi formu tahové strategie.

Zde se samozřejmě otvírá široké pole kombinací. Obzvlášť pak když si uvědomíme, že kromě přehršle bojových jednotek rozdělených do pěti základních elementů zde budou speciální karty označující podpůrná nebo útočná kouzla, esa, která dokáží změnit provlhlý močál v suchou poušť, pokud v ruce držíte pouze karty suchozemsky založených potvor, nebo jiné trumfy. Autoři dávají hráčům do ruky širokou škálu možností, neboť úspěch záleží na každém detailu a nutnosti promýšlet nejen jakou katru položíte, především však kam a jak. Samozřejmě, že každá jednotka bude mít své slabostii a přednosti a když bude na tom správném poli, tedy ve svém elementu, může dosáhnout silnějšího útoku. Záležet bude také na tom, v jaké poloze vůči vaším kartám se nachází útočník, případně oběť – ze zadu je vždycky útok účinnější a obrana obtížnější. Kompletní provázaný systém pravidel autoři samozřejmě ještě neprozradili, takže můžeme čekat lecjaká překvapení.

Orákulum futura

Jednotky, karty, příšery. Kde to všechno beru? Jednoduše z obrazovky. Zde je totiž velmi důležité položit si zásadní otázku. Kam se mezi všemi těmi pravidly, statistikami a trumfy herních karet ztratila PlS3 a jaký v tom má úkol? Začněme od Eye Toy snímajícího fyzickou herní plochu, kterou si tentokrát můžete doopravdy osahat. Vizuální informace pak zpracuje PS3, aby je zobrazila na televizi a do snímaného obrazu reálného světa přidala virtuální postavičky bojovníků vyobrazených na herních plackách. Ty mají být právě pro tento účel speciálně upravené a je otázkou zda dokáže Eye Toy rozeznat karty pouze na základě vizuálních znaků nebo zda bude použita nějaká sofistikovanější technologie. Trochu to připomíná partii ze Star Wars mezi Chewbaccou a R2-D2 ve čtvrté epizodě.

Jde prostě o vizualizaci průběhu hry, kdy vlastně uvidíte jak z vámi nebo protihráčem shozené karty vyleze trojrozměrná fantasy potvora nebo jednotka rozličných příšer a zaútočí na přilehlou kartu jak jí pravidla velí. Grafické zpracování je pochopitelně na vysoké úrovni. Hra už nyní, soudě podle uvolněných videí a tiskových materiálů, obsahuje širokou škálu možných útočných animací a až sto barvitých jednotek. Ba co víc, boj se neděje prostě na karetním podloží, obraz přejde do plně vyobrazeného fantasy prostředí kde si to váš drak s nepřátelskými trpaslíky rozdají pěkně na férovku a pak se vše opět vrátí k zobrazení existující herní plochy. Jako zajímavé zpestření je pak možnost interakce s virtuálními postavičkami, neboť díky Eye Toy do nich můžete šťouchat prstem a dívat se na obrazovku jak na to reagují. Naštěstí jde jenom o obraz, čili naštvaný ork vám hnátu neufikne.

Odvrácená strana síly

Celý herní mechanismus v kostce připomíná mnohé karetní záležitosti typu Magic: The Gathering. A ačkoliv nejsem hráč ničeho podobného, musím se pozastavit nad tím, proč ke hře, u které do teď stačila zúčastněným tužka, papír a vlastní fantazie potřebujeme výkonnou herní konzoli? Kromě zobrazení herního průběhu, je jediným kloudným využitím možnost umělého protihráče. Jinak by totiž šlo opravdu pouze o fantasy karban. Další problém vidím v multiplayeru. Kamaráda, který sedí vedle vás neošidíte, ovšem v případě hry přes internet případně proti AI je už tato možnost daleko otevřenější.

The Eye of Judgement bude interaktivní konkurencí klasických karetních pen and paper a wargame her doposud velmi oblíbených u hardcore příznivců fantastiky. Je otázkou zda tvůrci cíleně konkurují tomuto segmentu trhu, případně se snaží přivést dnešní konzolové hráče zpět ke kořenům, nebo jde prostě o snahu ukázat, že i my máme něco originálního, co ostatní nemají(!). Nakonec je trochu zajímavé, z jakých důvodů jsme se něčeho podobného nedočkali, nebo nedočkáme na PS2, ta by si s několika pixelovými panďuláky jistě poradila. Ale nezoufejme, za pochybnou fasádou může stát solidní dům.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama