The Chronicles of Spellborn Článek The Chronicles of Spellborn

The Chronicles of Spellborn

Luke

Luke

24. 8. 2006 22:11
Reklama

Spellborn International Ltd. je název nizozemské společnosti, která vznikla před dvěma lety jako pojistka dokončení online hry The Chronicles of Spellborn. Zakladatelé a majitelé mají kořeny v herním průmyslu a do značné míry věří tomu, že lze udělat vlastní hru na profesionální úrovni bez účasti velkých producentských domů. Finanční vklad do herního projektu je vždy rizikový, protože návrat vynaložených nákladů není stoprocentně zajištěný a v případě online projektu se může vývoj tak protáhnout a pozdější údržba tak prodražit, že když náhodou nemáte v životopise „vymyslel World of Warcraft/Ultima Online“ tak se vám všichni vysmějí a vy skončíte na veřejně prospěšných pracích. Proto do malých online projektů nikdo moc peníze nenalévá. V případě Spellborn se odehrál podobný zázrak jako u Second Life: hru financují nadšenci (a tím si zajišťují samozřejmě exkluzivní práva na merchandising a tak podobně) – a ono to funguje! A dokonce velmi dobře. Společnost zakoupila engine Unreal 2.x a s mateřskou firmou Epic intenzivně spolupracovala na jeho modifikaci pro účely MMORPG. Vývojový cyklus se díky tomu zkrátil na příjemné tři roky a peníze mohly být využity jinde. Proslavený skladatel Jesper Kyd nedávno ohlásil, že Spellborn podpoří vlastní hudbou a rocková kapela Within Temptation dodala písničkové podklady. „Jsme všichni fanatičtí hráči,“ prohlásil za kapelu kytarista Robert Westerholt a dodal, že při hraní nejen relaxují, ale také čerpají inspiraci. Jakou, to se můžete podívat na videoukázce z koncertu, který kapela předvedla na lipské Games Convention.

Jak je vidět, Nizozemci berou celou věc popkulturně vážně. Jak vypadá samotná hra? Narodíte se ve světě dark fantasy, což znamená, že jde o normální fantasy, jen je tu více nelítostných soubojů a temných odstínů. Jednomu fragmentu světa, Enklávě, vládne pět mocných Domů, které spolu spolupracují (Hle! Jde to!) při odrážení nepřátel a nacházení smyslu života – dalších částí kdysi rozbořené reality. Vesmír se rozpadl na mnoho kontinentálních štěpin, po nichž můžete cestovat a vykonávat jednotlivé úkoly nebo si jen tak prozkoumávat divočinu. Podobně jako v Duně Franka Herberta jsou Domy sice sjednocené, co se týče otázky odrážení invaze, ale v časech míru proti sobě zcela aristokraticky intrikují a udávají běh života normálních lidí, tedy vašich avatarů. Jste válečníci nebo mágové či hraničáři a podle základní profese se nadále vyvíjíte v jedné specializaci. Pro válečníka to znamená například postup směrem drtikula, berserka nebo šampióna. Podobná kariéra je připravena též pro ostatní povolání.

Na prezentaci nás zaujal především soubojový systém, kterým se snaží vývojáři odlišit od soubojů v ostatních online hrách. Namísto klikání na určité speciální schopnosti jsou bitky kontaktní a vyžadují po hráčích hbitost a jasně promyšlenou taktiku. V potaz se bere pohyb a vzdálenost avatara i nepřítele a samozřejmě dosah zbraně. Namísto obvyklého klikání na nejúčinnější schopnosti si předem nadefinujete bojová komba do „rotačních“ řádků. Po použití komba se přecvakne i řádek a můžete rovnou navázat dalším úderem. Takovým systémem se dosahuje řetězení úderů k maximální efektivnosti, podobně jako v Guild Wars s tím rozdílem, že úderů a pohybů je mnohem větší škála. Celý, na první pohled komplikovaný, systém je ve skutečnosti důsledkem přirozené evoluce akcí v online hrách. Zatímco v dobách modemového a pomalého připojení bylo nejvýhodnější používat automatické souboje a později začleňovat speciální údery, dnes, v době kabelového připojení, je možné ohýbat souboje po vzoru klasických akčních her. Podobný přístup je vidět i v Dungeons & Dragons Online nebo v připravované Tabula Rasa.

Při pohledu na grafické zpracování zaujme osobitý styl výtvarníků Romana Molenaara a Chrise Evenhuise, oba mají zkušenosti s komiksovou tvorbou a ve světě Spellborn se výrazně prosazují. K přestylizovaným postavičkám patří podobně nekonvenční zpracování architektury a podoby nepřátel.

Chronicles of Spellborn je hra, kterou je třeba očekávat s mrazením v zádech. Ne snad, že by měla šanci pokořit slavné hráče v první lize online her, ale proto, že není tak úplně jisté, zda dopadne dobře – a zda potvrdí, že nezávislá online scéna má potenciál stát se konkurenceschopnou. Je to takové mrazení z očekávání, strachu a naděje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama