The Elder Scrolls IV: Oblivion Článek TES IV: Oblivion - meganávod 4. část

TES IV: Oblivion - meganávod 4. část

storm2

storm2

26. 7. 2006 22:51
Reklama

DAEDRICKÉ SVATYNĚ

Po Cyrrodilu je roztroušeno patnáct svatyní daedrických princů, kteří vám po obětování nějaké drobnosti, například medvědí kůže, zadají jednorázový quest, za jehož splnění obdržíte odměnu (některé věci budete znát již z Morrowindu). Pro snažší vyhledání doporučuji použít tuto mapu. Před oslovením samotné sochy je potřeba se jednoho z přítomných uctívačů zeptat, jakou oběť daedra vyžaduje. Svatyně jsou přístupné až od určitého levelu, který se různí (od 2 po 20). Na jednotlivá místa narazíte buďto náhodně brouzdáním po Cyrrodilu, nebo během rozhovorů s obyvateli provincie, přečtením nějaké knížky, apod. Než se pustíte do uspokojování bohů, měli byste taktéž vědět, že ne všichni jsou hodní...

Azura

Požadovaný level: 2
Požadovaná oběť: glow dust (svítící prach z bludičky Will-o-Wisp)
Odměna: Azura’s Star – obnovitelný Grand Soul Gem známý již z Morrowindu.
Poloha: severně od Cheydinhal, severně od Lake Arrius (o místě se dozvíte v rámci dějové linie)
Řešení: Odevzdejte oběť buďto za soumraku, což je zhruba mezi 5:00 a 7:00 hodin večer, nebo při úsvitu, tedy mezi pátou a sedmou ranní, a dostanete za úkol zbavit trápení pět Azuřiných fanoušků. Tyto ovečky před časem v Gutted Mine, kousek na jihovýchod, zabily upíra, bohužel se však samy nakazily vampyrismem. Všechny je zabijte a vraťte se ke svatyni pro odměnu.

Boethia

Požadovaný level: 20
Požadovaná oběť: Daedra heart
Odměna: Goldbrand (velice silná katana s fire damage)
Poloha: vysoko v horách Valus Mountains, jihovýchodně od Cheydinhalu a přímo na sever od pramene Silverfish River.
Řešení: prostě se prosekejte všema deseti nepřáteli, které vám Boethia postaví do cesty. Pro aktivaci portálu je potřeba aktivovat jeho kamenný rám.

Clavicus Vile

Požadovaný level: 20
Požadovaná oběť: 500 zlatých
Odměna: Masque of Clavicus Vile (+20 Personality)
Poloha: Gold Road, cesta vedoucí z Imperial City do Skingradu, se na východním konci stáčí táhlým obloukem, na jehož jižním konci, resp. kus pod ním, je svatyně.
Řešení: Clavicus chce meč zvaný Umbra (ano, skutečně je to můj milovaný Umbra Sword z Morrowindu, tady je však posazen do temného příběhu). Po celou dobu vyšetřování k vám bude promlouvat Clavicusův pes ve snaze vás odradit od tohoto kšeftu, meč je totiž pro svého nositele velmi nebezpečný a zvíře se bojí o svého pána. Pátrání začíná ve vesničce Pell’s Gate, situované kousek jihovýchodně. Oslovte muže jménem Irroke The Wide a dozvíte se, že jeho učednice Lenwin kdysi našla Umbrův meč, jenž jí totálně pohltil a udělal z ní krvežíznivou vražedkyni. Současné zvěstí hovoří o tom, že se nachází v nedaleké Ayleidské ruině Vindasel. Můžete na ní zaútočit rovnou, vzhledem k její síle a momentu překvapení se to vyplatí, nebo se dát do řeči a zvolit jednu ze dvou možností: odejít či bojovat. Nezískáte-li meč nebo se rozhodnete si ho nechat, Clavicus bude prudit, ale nic závažného se nestane. Pokud mu ho dle dohody odevzdáte, shrábnete odměnu a quest normálně skončí.

Hermaeus Mora

Požadovaný level: 20
Požadovaná oběť: splnění všech ostatních svatyní, splnění hlavního questu Blood of The Daedra
Odměna: Oghma Infinium (výrazně zvýší level u vybraných skillů)
Poloha: vysoko v horách Jerall Mountains, v rohu mapy severně od Chorrolu a západně od Brumy. Ke svatyni vedou dvě cesty, jedna z východu a druhá ze západu. Obě však začínají téměř na stejném místě – ta první v buši kousíček severně od Sancre Tor (severně od Chorrolu, viz. hlavní quest Blood of The Divines), druhá východně od Ayleidské ruiny Nintendava, která je od Sancre Tor co by kamenem dohodil na severovýchod. Na východní cestu se lze napojit i od Brumy – vyjděte severní branou, dejte se doleva, bedlivě sledujte nepříliš zřetelnou silnici (je lepší cestovat ve dne), pokračujte na západ okolo Applewatch, po chvíli už bude silnice jasně definovaná. Projdete kolem Boreal Stone Cave, po chvíli minete odbočku na Echo Cave (vpravo) a co nevidět dojdete k dřevěnému mostu přes rokli. Tady se Brumská cesta napojuje na tu od Nintendavy. Zahněte doprava (na sever), pozor ať nepřehlédnete prudkou zatáčku doleva (hned za kusem skály) a pak už pokračujte jedinou možnou cestou až ke svatyni. Měli byste minout taky jednu bránu Oblivionu.
Řešení: po splnění všech daedrických questů si dejte šlofíka na navštíví vás posel Hermaeuse Mory, označí místo v mapě a sdělí vzkaz, že si s vámi dotyčná daedra přeje mluvit. Tento krok není nutný, ale pro lokalizaci místa je užitečný. Vzhled této daedry je vskutku kuriózní, neřku-li přímo blitiózní. Obrovský rozteklý krab bez hlavy, s odporným pupkem, čtyřmi klepety a podivnými svěšenými chapadly... no prostě princátko k pohledání. Ale k věci: dotyčný si přeje, abyste pochytali duše všech deseti Tamrielských ras, tzn. Bosmer (wood elf), Altmer (high-vznešený elf), Dunmer (dark elf), Redguard (černoch), Nord (skandinávec), Imperial (normální běloch), , Breton (Francouz), Ork (zelenáč), Khajiit (kočka), Argonian (ještěrka). K tomuto účelu vyfasujete speciální Soul Gem a kouzlo Mora’s Soultrap. Pokud jste již splnili většinu ostatních questů, není koho zabíjet, leda v řadách nevinných občanů. Zkuste honit bandity, prozkoumávat jeskyně a zříceniny, nebo se pusťte do uctivačů daeder. Mezi nimi velice rychle najdete všech deset ras a jejich likvidace nebude nijak obtížná, nehledě na to, že jejich smrt nikoho netrápí.

Hircine

Požadovaný level: 17
Požadovaná oběť: medvědí nebo vlčí kůže
Odměna: Savior’s Hide – lehká kožená zbroj s ochranou proti magii
Poloha: jděte přímo na jih od Arcane University, přeplavte vodu, přejděte silnici, ještě chvíli jděte a jste tam.
Řešení: Hircine po vás chce roh jednorožce, který se pase jihovýchodně od svatyně. Bohužel není sám, hlídají ho tři minotauři, ale dají se v klidu obejít. Zabte jednorožce a přineste Hircinovi roh. Máte-li kouzlo Charm, můžete se trochu vyblbnout – uklidněte jednorohé zvíře, nasedněte na něj a dejte si projížďku po Cyrrodilu. Lidi budou zírat, jako byste jeli ve Ferrari!

Malacath

Požadovaný level: 10
Požadovaná oběť: troll fat (trollí tuk)
Odměna: Volendrung – válečné kladivo s Drain Health a Paralyze.
Poloha: severo-severozápad od Anvilu, skoro u břehu kde ústí Brena River do moře, na sever od usedlosti Lorda Drada.
Řešení: Malacath zbožňuje zlobry, proto je právem naštvaný, že jich Lord Drad několik zajal a zotročil ve svém dolu. Navštivte otrokáře na jeho usedlosti a pobavte se buď s ním nebo s manželkou (záleží, jak dialog povedete a jestli se na vás pán naštve), abyste zjistili, že jeho důl Bleak Mine leží kousek na východ, co by kamenem dohodil od usedlosti. Uvnitř je menší armáda strážců, které můžete buďto zabít, nebo se kolem nich nepozorovaně proplížit, což není nic těžkého, a vypáčit zámky u všech zlobřích klecí. Následující řeže se vůbec nemusíte účastnit, a je jedno kdo všechno zemře, jen aby žádný zlobr nepadl vaší rukou.

Mephala

Požadovaný level: 15
Požadovaná oběť: nightshade
Odměna: Ebony Blade
Poloha: Heartlands, severovýchodně od Imperial City. Jděte po silnici vedoucí východně od Imperialu směrem na sever, tam kde se láme doleva pokračujte rovně divočinou a po chvíli najdete svatyni.
Řešení: mezi půlnocí a svítáním vám bohyně zadá nechutně zákeřný a intrikánský úkol – poštvat proti sobě dvě rodiny, nordskou a dunmerskou, harmonicky spolu žijící ve vesnici Bleaker’s Way. Máte zavraždit hlavy obou rodin a nastrčit ke každému z nich nějakou osobní věc patřící tomu druhému, aby to vypadalo že si šli vzájemně po krku. Od libovolného vesničana si zjistěte, že hledané osoby jsou Hrol Ulfgar a Nivan Dalvilu a během dne navštivte jejich obydlí. U Ulfgarů najdete na stolku u schodů na půdu rodinný prsten, zatímco v domě Dalvilů je napravo od dveří na stole položená rituální dýka. Obojí seberte, pak počkejte do večera, než se pánové vrátí ze šichty, zabijte je a do inventářů jim vložte předměty doličné. Jakmile bude dokonáno, zajděte do hospody a nabonzujte, že jste ty dva viděli jak se perou. Strhne se krvavá bitka, do které vy nesmíte zasahovat, jinak přijdete o odměnu od Mephaly. Na závěr si neodpustím úvahu o naprosté nesmyslnosti tohoto questu. Má to vypadat, že se ti dva zabili navzájem, což je ale nereálné, když každý leží na podlaze vlastního domu na opačném konci vesnice.

Meridia

Požadovaný level: 10
Požadovaná oběť: kus nemrtvé bytosti (mort flesh, bonemeal, ectoplasm...)
Odměna: Ring of Khajiiti – výborný prsten s Fortify Speed + 35% Chameleon
Poloha: vyjděte ze Skingradu západní branou a pokračujte přímkou na západ, okolo Cursed Mine. Svatyně je zhruba ve třetině vzdálenosti mezi Skingradem a Kvatchem.
Řešení: Meridia nenávidí nemrtvé i ty, kdo si s nimi zahrávají, pročež vás pošle do nedaleké Howling Cave vymítit bandu necromancerů. Kromě nich se to tam bude hemžit duchy, zombíky a kostrami, které však nemusíte nutně zabíjet. Doupě je ve druhé části jeskyně, za tajnými kamennými dveřmi. Kromě odměny od samotné daedry je tento quest extrémně výživný co se týče tekutin. Každý zabitý černokněžník vás nakrmí několika desítkami léčivých a Restore Magicka lektvarů (takže si udělejte místo v inventáři).

Molag Bal

Požadovaný level: 17
Požadovaná oběť: kůže horského lva (Mountain Lion pelt)
Odměna: Mace of Molag Bal – snižuje nepříteli Strength a Magicka o pět bodů.
Poloha: ve styčném bodě mezi Imperial City, Chorrolem a Skingradem. Jděte po mostě z Imperial City Talos Plaza rovně na západ, a až budete na úrovni písmene T z nápisu The Gold Road, vedoucí do Skingradu, stočte to prudce na jih a trošičku na východ. Po chvilce narazíte na hledanou svatyni.
Řešení: V nedaleké osadě Brindle Home žije jistý Melus Petilius, který se zřekl násilí poté, co mu zemřela žena. Molag Bal po vás chce, abyste ho vyprovokovali a donutili na vás zaútočit prokletým palcátem (Cursed Mace), jenž od Bala obdržíte. Malius svůj slib drží opravdu striktně: můžete ho mlátit, slovně provokovat, okrást nebo mu strčit palec do zadku, a on se vůbec nenasere (jen při tom palci trochu vyvalí oči). Jediný způsob jak ho přimět k násilí je počkat až se půjde modlit k hrobu své ženy (po desáté dopoledne) a praštit ho. Nezapomeňte předtím hodit palcát na zem, aby ho mohl sebrat. Řekne vám, že jste ho fakt vytočili a pustí se do vás jako za mlada. Nechte se zabít a rázem budete teleportování zpět před Molagovu svatyni, kde vám bude znovu dán život a taky odměna za splněný úkol.

Namira

Požadovaný level: 5
Požadovaná oběť: Personality pod 20 bodů (viz. řešení).
Odměna: Ring of Namira (magická ochrana)
Poloha: východně od jižního okraje Brumy.
Řešení: v prvé řadě je potřeba dosáhnout dostatečného snížení Personality. Pro tento účel se dá stvořit lektvar, ale to je zbytečně složité a zdlouhavé. Mnohem jednodušší je se prostě ožrat jako dobytek, tzn. prolít hrdlem nějaký levný patok, k čemuž v absenci Ironu či Zubra poslouží Cheap Wine, levné víno sehnatelné u většiny hospodských. Jedna láhev vám sníží Personality o deset bodů po dobu dvou minut. Jak jste už asi pochopili, Namira si libuje v hnusu a ubohosti, proto miluje svoje ovečky natolik, že je strčila do temných kobek Ayleidské ruiny Anga (kousek jižně od svatyně) a drží je tam hezky potmě. Bohužel se tam dostala banda kněžích Arkaye a snaží se vnést mezi Forgotten Ones trochu světla. Vlezte do ruiny a očarujte všechny kněží dodaným kouzlem, aby je Zapomenutí mohli pozabíjet.

Nocturnal

Požadovaný level: 10
Požadovaná oběť: žádná
Odměna: Skeleton key – nezničitelný paklíč; +40 bodů k Security (permanentně)
Poloha: severovýchodně od Leyawiin, přímo u silnice, na mapě je to v nápisu County Leyawiin.
Řešení: Nocturnal, patron zlodějů, je naštvaný protože mu dva argoniani ukradli důležitý artefakt, The Eye of Nocturnal. Zeptejte se v Leyawiinu nějakého muže, nejlépe imperiála, jestli o tom něco neví. Prozradí vám dvě jména: Weebam-Na a Bejeen. Najděte Weebamům dům a zeptejte se na dané téma. Nic vám sice neřeknou, deník však poradí, abyste jejich rozhovor vyslechli nepozorovaně. Vyjděte tedy z domu, obratem se vraťte a počkejte u dveří, aby vás neviděli. Dozvíte se, že Eye of Nocturnal schovali v Tidewater Cave, a místo se vám označí v mapě. Vydejte se tam, vykoste trolly a pod vodou najděte kýžený předmět. Nelze ho přehlédnout. Jakmile ho vrátíte Nocturnalovi, velice štědře se vám odmění. Důležitá poznámka: s Weebamem se setkáte v questu Mazoga The Orc, kde nesmíte dopustit aby zemřel, jinak Nocturnal shrine nepůjde splnit, a to by byla obrovská škoda.

Peryite

Požadovaný level: 10
Požadovaná oběť: žádná
Odměna: Spell Breaker – vysoce kvalitní štít se silným Reflect Spell enchantem.
Poloha: na jižním břehu Silverfish River (ústí do moře východně od Bravilu, na východních pláních Cyrrodilu), ve vnitrozemní zatáčce.
Řešení: promluvte přímo se sochou a dozvíte se, že fanoušci této Daedry si zahrávali s čím neměli a teď jsou jejich duše uvězněné v Oblivionu, zatímco těla zůstala v Tamrielu. Odsouhlaste poskytnutí pomoci a budete přeneseni na dobře známé místo (pokud jste předtím zavřeli třicet bran jako já, udělá se vám už jen při pomyšlení na Oblivion šoufl). V Peryitově království je potřeba najít duše všech osob, aby se mohly vrátit do svých těl. Pro usnadnění hledání doporučuji aktivovat Water Walking plus nějakou ochranu proti ohni či silné léčivo a prostě to přeběhnout po lávovém moři, jinak se tam budete plácat týden.

Sanguine

Požadovaný level: 8
Požadovaná oběť: Cyrrodillic Brandy
Odměna: Sanguine Rose (fofrklacek)
Poloha: severo-severozápadně od Skingradu.
Řešení: Sanguine se rozhodla trochu zpestřit párty Leyawiinské hraběnky. Oslava je prý nudná a fádní jako hraběnka sama, pročež vyfasujete speciální prsten Stark reality a instrukce k jeho použití. Dveře do hodovací místnosti hlídá neoblomná stráž, která se nechá ukecat až po šesté večer a jedině s oblíbeností nad 70. Jakmile vstoupíte a zakouzlíte, nastane ta pravá sranda, prsten totiž sejme oblečení ze všech přítomných, včetně vás, takže je o zábavu skutečně postaráno. Chcete-li show ještě zpestřit, odmítněte se nechat zatknout (resist arrest) a celá hala se za vámi zběsile pustí. Pohled na deset splašených NPC v podprsenkách, které se za vámi ženou s výhružnými pokřiky, je skutečně luxusní podívaná! Utečte a vraťte se zpět ke svatyni, kde v truhle najdete svoje věci. Tip: kouzlo můžete seslat i přes zavřené dveře, i když to bude nejspíš chtít víc pokusů.

Sheogorath

Požadovaný level: 7
Požadovaná oběť: Lettuce (hlávkový salát), Yarn, Lesser Soul Gem
Odměna: Wabbajack (přemění nepřítele na jiné, náhodně vybrané stvoření; nefunguje u NPC)
Poloha: severně od Leyawiinu, západně od cesty do Bravilu.
Řešení: Sheogorath je magor. Totální. Pošle vás do nedaleké vesničky Border Watch, komunity silně pověrčivých khajiitů, abyste jim trochu zatopili pod hrncem. Pokecejte se šamanem Ri’Bassou (ten v hábitu) o K’Sharra prophecy a dozvíte se první dva body temného proroctví (krysy a smrt dobytka). O třetím se šaman odmítne bavit, ale odkáže vás na místní hostinec, jehož majitelka je vášnivá sběratelka sýrů. Pokecejte s ní a dozvíte se, že Olroy je ten nejnebzpečnější a nejsmrdutější exemplář, jenž by skolil i hluchoněmého bezdomovce s ucpaným nosem. Ukradněte ho z výkladní skříňky, dále pickpoketněte šamana o jed na krysy a obě věci vložte na příslušné místo – sejra do kotlíku před hospodou, jed do krmítka v ovčí ohradě. Vzápětí vám Sheogorath pogratuluje a nakáže, abyste se skrčili uprostřed vesnice. Třetí bod proroctví už zařídí on...

Vaermina

Požadovaný level: 5
Požadovaná oběť: Black Soul Gem
Odměna: Skull of Corruption (vytvoří klon postižené osoby, která na něj okamžitě zaútočí)
Poloha: The Ninebay Basin, na břehu jezera Poppad, jihozápadně od Cheydinhal.
Řešení: čaroděj Arkved ukradl Orb of Vaermina a ona ho chce zpátky. Vstupte do věže a připravte se na pěkně bizardní výlet do říše divů. Nábytek na stropě, obří nábytek, dveře za nimiž jsou holé zdi, chodby ústící do skříní, obrovská propast plná rozvěšených těl... Jenom ta Alenka tu chybí. Až se tím vším prohrabete až do Arkvedovy komnaty, seberte ze stolu Oko a vyjděte druhým východem, ústícím v tajný poklop, jenž na nádvoří věže předtím nebyl.

Výroba Black Soul Gemu: Pokud vám nějaký nezbyl z questů pro Mages Guild nebo jste žádný nenašli při plěnění černokněžnických doupat (např. Dark Fissure), musíte si ho vyrobit. Přečtěte si knihu Necromancer’s Moon (v Mystic Archives na univerzitě) a navštivte jednu z níže uvedených lokací. Nacházejí se tam temné oltáře, které jsou jeden den v týdnu aktivní a když do nich vložíte Grand Soul Gem a zakouzlíte Soultrap, stane z něj Black Soul Gem (možná je to bug, ale po vyčerpání všech vložených kamenů mi to dál vyrábělo Soul Gemy jak o závod, samozřejmě po zakouzlení). Nevím, zda jsou oltáře aktivní celý den nebo jenom pár hodin, nicméně se mi to po značných peripetiích povedlo odchytit krátce po půlnoci. Bohužel jediný způsob jak to poznat je široký kruh bledého narůžovělého světla, sahající vysoko k obloze, které neuvidíte pokud stojíte moc blízko oltáře.

Lokace temných oltářů
Fort Istirus: na půl cesty mezi Kvatchem a Skingradem, na jižním okraji mapy, přímo nad jižním ramenem Strid River, tvořícím hranici mezi Cyrrodilem a jižní provincií.
Fort Linchal: severovýchodně od Kvatche.
Wendelbek: na východě země, mezi severními rameny Panther River.
Dark Fissure: sem se podíváte v rámci Mages Guild a je to ke svatyni nejblíže. Jeskyně se nachází přímo na východ od daedrické sochy, vysoko v kopci za východním ramenem Reed River.

KUPOVÁNÍ NEMOVITOSTÍ

Ve všech městech si můžete koupit dům. Ceny se liší podle kvality nemovitosti od dvou až po pětadvacet tisíc. Prodejní právo má místní hrabě, jedinými výjimkami jsou Anvil a Imperial City (viz. dále). K samotné kupní smlouvě je nutné připočíst ještě minimálně jednou tolik peněz na vybavení, které seženete u prodejce určeného deníkem. Teprve s kompletně vybaveným interiérem je quest považován za splněný.


MĚSTOCENAOBCHODNÍK S NÁBYTKEM
*Anvil5000viz. quest Where Spirits Have Lease (5. část návodu)
Bravil4000Nilawen ve Fair Deal
Bruma10000Suorootan v Novorama
Cheydinhal15000Borba gra-Uzgash v Borba’s Goods
Chorrol20000Seed-Neeus v Northern Goods and Trade
*Imperial City2000Sergius Verus v Three Brothers Trade Goods
Leyawiin7000Gundalas v Best Goods and Guarantees
*Skingrad25000Aurelinwae v Mystic Emporium

Imperial City: jelikož se nejedná o klasické provinční město, není tu ani žádný hrabě. Barabiznu za 2000 můžete získat od úřednice v Imperial Commerce Office (Market District).
Skingrad: dům neprodává přímo hrabě ale jeho poddaný, ork Shum gro-Yaruk.

O VAMPYRISMU A JEHO LÉČBĚ

Jak se stát upírem
V boji s těmito bestiemi se snadno nakazíte krevní nemocí, což poznáte podle varování v horní části obrazovky a podle výpisu fyzických vlastností v inventáři. Nákazy se zbavíte velice jednoduše, stačí jeden lektvar na léčení nemocí, nebo návštěva chrámu. Když však necháte virus uchytit ve vašem organismu, během několika dnů se z vás stane upír. Další možnost jak tohoto stavu dosáhnout je využití nabídky Vincenta Valtieriho v Cheydinhal Sanctuary, ale to jen v případě, že jste členy Dark Brotherhood.

Jak přežít
Jak známo, upíři se živí lidskou krví, a nejinak je tomu u vás. Stačí přijít ke spící osobě, stisknout tlačítko pro interakci a z nabídky vybrat FEED. Dejte však pozor, oběť se může probudit, stejně jako při pickpocketu. Nebudete-li se dostatečně krmit, bude to pro vás mít velice drastické následky. Sice se zlepší některé vlastnosti jako síla, obratnost, magické schopnosti a další, na druhou stranu vás však budou zraňovat sluneční paprsky, a v nejhorším stádiu nemoci už se s vámi nikdo nebude bavit.

Jak se vyléčit - A Cure for Vampirism

Pobíhání od čerta k čertu
Léčitelé působící v Tamrielských chrámech vás odkáží na člena Arcane University jménem Raminus Polus. Najdete ho ve vstupní hale. On vás dále odkáže na Skingradského hraběte Hassildora, k němuž se dostanete přes jeho argonianskou mluvčí. Může se klidně stát, že kvůli bugu půjde ještěrka za vámi, místo aby vás dovedla k pánovi. V takovém případě bude třeba vstoupit do zakázaných prostor hradu a najít si hraběte v jeho komnatě. Hassildor se vám svěří, že on sám se stal upírem, společně s chotí. Ačkoliv jemu tento stav plně vyhovuje, manželce nikoliv. Než aby pila lidskou krev, radši si navodila abstinenční koma a pomalu umírá, což hraběti dělá nemalé vrásky. Jelikož doufá, že jeho ženě pomůžete, odkáže vás na další osobu, čarodějnici Melisandu, žijící v osamělé chatrči Drakelowe na břehu řeky Corbolo, jižně od Cheydinhalu.

Nic není zadarmo
Melisanda je ochotna vás vyléčit, dodáte-li jí pět Grand Soul Gemů. Ty lze získat buďto náhodně při průzkumu dungeonů, nebo zakoupit v Cechu Mágů. Několik exemplářů se nachází na konkrétních místech: v Chorrolském Cechu Mágů a v Arcane University jsou po dvou kouscích, v Ayleidské ruině Nornal (tři kousky), kousek na západ od Drakelowe, v jeskyní Squandered Mine (severně od Drakelowe), v Crayfish Cave, jihovýchodně po řece, či v Bravilské hrobce Night Mother, kam se však dostanete jedině na konci kampaně Dark Brotherhood.

Shánění ingrediencí
Jakmile bude mít Melisanda všech pět (kamenů) pohromadě, dá vám seznam ingrediencí, které potřebuje pro výrobu léku. Až jí je donesete, během čtyřiadvaceti hodin bude lektvar připravený.
6x Česnek: k nalezení v obchodech a domácnostech. Doporučuji navštívit Weynon Priory (jižně od Chorrolu) a Glarthirův dům ve Skingradu. Na obou místech najdete minimálně tři stroužky česneku. Čtyři kusy najdete i ve vašem Skingradském domě, pakliže jste ho koupili a zařídili.
2x Bloodgrass: roste na území Oblivion Planes a v blízkosti bran do tohoto světa.
5x Nightshade: k nalezení v Mages Guild, v alchymistických obchodech či na loukách okolo Bravilu a Skingradu.
Argonianská krev: Melisanda vám dá speciální dýku a doporučí konkrétního argoniana, můžete si však vyhlédnout libovolný exemplář, přičemž stačí jedno bodnutí, nemusíte zabíjet.
Upíří prach: musíte zabít konkrétního upíra jménem Hindaril, žijícího v jeskyni Redwater Slough na břehu Panther River (jihovýchodně od Drakelowe). Melisanda o něm sice mluví jako o polobohovi s neuvěřitelnými schopnostmi, boj s ním je však lehčí než cucání lízátka. Snažte se ho skolit dřív, než doběhne do rakve pro svou zbraň.

Pomoc pro přítele
Od Melisandy obdržíte dvě lahve s lektvarem, jednu pro sebe a druhou pro manželku hraběte Hassildora. Přesuňte se do Skingradského hradu, najděte argonianku Hal-Liurz, jež vás dovede k tajným dveřím na nádvoří, a v místnosti za nimi předejte láhev hraběnce. Poté, co do sebe vyklopí dávku lektvaru, zemře. Za dvacet čtyři hodin opět kontaktujte hraběte, shrábněte tučnou odměnu a quest je hotov.

THE ARENA (Imperial City)

Gladiátorství: v Imperial City Arena District je možné stát se gladiátorem. Vstupte do Bloodworks, promluvte s Owynem, vezměte si nabídnutý stejnokroj, bez něhož nelze bojovat, a vrhněte se na nepřítele. Za každé vítězství získáte finanční obnos a postupně se zvyšující respekt vůči vaší osobě.
The Grand Champion: po mnoha bojích přijde čas porazit samotného šampióna, jímž je půlork Agronak glo Malork. Už nejste povinni nosit gladiátorský stejnokroj, takže toho využijte, bude to tuhý boj. Než se však vrhnete do duelu, vězte že existuje způsob, jak si práci výrazně ulehčit. Chcete-li vědět jak, čtěte dál.
Origin of The Gray Prince: Agronak není žádné arogantní hovado, nýbrž kamarádský chlápek s nímž lze v pohodě pokecat. Mezi řečí se vám svěří se svým dlouholetým trápením, že je synem jednoho šlechtice a jeho služebné, poměr na který bohužel přišla žárlivá manželka a učinila mu přítrž. Agronak v dětství unikl smrti a nyní by rád věděl, zda má skutečně nárok na titul. Pošle vás do pevnosti Crowhaven, nacházející se na nejzápadnějším cípu mapy, severně od Anvilu, kde by se měl nacházet důkaz o jeho šlechtickém původu. Pravda, jež se v pevnosti skrývá, je však docela jiná: Agronakův otec je upír, což jeho milenka zjistila až ve chvíli, kdy jí to po narození dítěte sám sdělil. Z velké lásky byla rázem fraška, matka i s dítětem utekla a pohádku o šlechticovi si vymyslela. Tyto informace obsahuje deník nacházející se v upírově ložnici. Když ho předložíte Agronakovi, ten se z toho psychicky zhroutí a požádá, abyste ukončili jeho život. To je ta správná chvíle pro oficiální utkání se šampiónem, jenž se v aréně nebude bránit a dobrovolně se nechá zabít. Gratuluji, jste nový Grand Champion!
Bonus: jako šampión arény máte možnost každý týden bojovat proti dravé zvěři, a to za docela solidní peníze. Více se dozvíte prokecáním patronky gladiátorů Ysabel Andronicus.
Fanoušek: jako novopečeného šampióna vás před arénou osloví mladý lesní elf Adoring Fan a nabídne své služby. Odmítnete-li ho, nebude už nikdy otravovat, pakliže ho ale přijmete, bude vás doprovázet na vašich cestách, svítit v temných dungeonech a varovat před nebezpečím tím, že vždycky uteče když nějaké vycítí.

 

UMBACANO (Imperial City)

Umbacano je Altmerský sběratel historických artefaktů, jenž vám za určitých podmínek nabídne spolupráci. Jeho sídlo se nachází v Imperial City Talos Plaza district, přímo na náměstí.

The Collector

Hned jak na začátku hry vylezete ze smrdutého kanálu, naskytne se vám pohled na Ayleidskou zříceninu Vilverin. Autoři si chtěli u hráčů šplhnout, takže jim jako premiéru předhodili masivní dungeon, jehož prozkoumání může trvat klidně hodinu. Uvnitř se nachází Ayleid Statue, socha o ceně 250 septimů. Prodejte jí některému z obchodníků v Imperial City a brzy vás osloví Umbacanův sluha s tím, že jeho pán by s vámi rád hovořil. Můžete jít přímo za Umbacanem a obchodníka vynechat. Byznys spočívá v nalezení dalších devíti soch pro zkompletování sbírky. Za každý kus dostanete dvojnásobek normální ceny, tedy 500 septimů. Jakmile mu přinesete druhý exemplář, prozradí vám pět lokací, kde by se měly sochy nacházet (všechny se objeví na mapě). Zbytek budete bohužel muset najít sami.

Vilverin: na začátku hry, naproti východu z kanálu.
Fanacas: prozradí Umbacano
Mackamentain: prozradí Umbacano
Moranda: prozradí Umbacano
Ninendava: prozradí Umbacano
Wenyandawik: prozradí Umbacano
Culotte: na východním břehu Upper Niben, mezi jezerem Rumare a Bravislkou zátokou (Niben Bay)
Wendir: jižně od Chorrolu
Welke: na jižním rameni Panther River
Wndelbek: na východě země, mezi severními rameny Panther River

Nothing You Can Possess

Po odevzdání třetí sochy vám Umbacano nabídne další kšeft. Chce abyste našli ozdobnou rytinu v důležité ruině, kdysi zvané High Fane. Dá vám speciální klíč, ale nezná lokalizaci ani novodobý název místa. Pokud jste četli knihu The Cleansing of The High Fane, budete vědět že jde o ruinu Malada (vysoko v pohoří Valus, severně od Lake Canulus). U východu z manoru vás osloví muž jménem Claude Maric, jenž tvrdí že je taktéž lovec pokladů najatý Umbacanem, a pozve vás do hospody na panáka. Pokud se ho zeptáte na High Fane, odkáže vás na výše zmíněnou knihu (jako vždy ve First Edition), víc z něj však nedostanete. Vydejte se do Malady, najděte kýženou rytinu a vraťte se ven. Jak je jeho zvykem, u východu bude čekat Claude a bude požadovat, abyste mu poklad předali, jinak vás prý zabije. Zkrátka vás převezl, použil na špinavou práci a chce slíznout smetanu, ale to má chlapec smůlu. Dvakrát odmítněte, bojujte s jeho nohsledy a když to stihnete, zabte i jeho (dal se na útěk, zmetek).

Secrets of The Ayleids

Část první – získat korunu
Po odevzdání pokladu z předchozího questu vás Umbacano požádá o další prácičku – získat korunu Ayleidského krále, momentálně se pyšnící ve sbírce sběratelky jménem Herminia Cinna, jež bydlí v Elven Gardens District. Prý se pokoušel od ní korunu koupit, ale marně, proto vás požádá abyste předmět nějak získali. Máte dvě, vlastně tři možnosti: buďto Herminiu (s)prostě okrást, nebo si s ní popovídat a dát na její tip, nebo udělat obojí. Umbacano by prý nepoznal, kdybyste mu podstrčili korunu jiného krále, a rovnou vám doporučí kde hledat: v ruině Lindai, východně od Chorrolu. Vaše rozhodnutí bude mít zásadní vliv na další události.

Část druhá – znovuzrození krále
!!!Tento quest přijměte až po odevzdání všech sošek, jinak nebude možné dokončit The Collector (Umbacano totiž zemře)!!!

Sběratel se rozhodl osobně vydat do terénu, konkrétně do sídla posledního Ayleidského krále, což jest ruina Nenalata, situovaná v ústí řeky Silverfish, na jižním břehu. Po třech dnech se tam vydejte, pokecejte se zaměstnavatelem a než ho vezmete do nitra ruiny, vyčistěte to tam, aby přežil cestu k trůnu.

Nyní, v závislosti na vašich předchozích rozhodnutích, se nabízejí dvě možnosti:
A) Dali jste Umbacanovi pravou korunu: sedne na trůn, převtělí se do něj zlý král, do místnosti vtrhne hromada kostlivců a aby toho nebylo málo, král svou magickou holí začne vyvolávat jednoho liche za druhým. Co nejrychleji Umbacana zabijte (není nijak tuhý), na ostatní se klidně vykašlete, oberte ho o všechny poklady a utečte schodištěm v levé části místnosti (původní cestou se vrátit nemůžete). Pokud jste v předchozím questu nechali žít Clauda, objeví se tu zas.
B) Dali jste Umbacanovi korunu Lindai: místní technika rozpozná korunu nenáviděného konkurenčního království, zabije Umbacana a na vás se vrhnou kostlivci. Opět platí útěk po schodech vlevo, nepřátele klidně nechte za sebou.

Shrnutí faktů a nejlepší postup
Abyste tento úkol využili opravdu do mrtě a získali ty nejlepší předměty, postupujte následovně: získejte obě koruny a Umbacanovi dejte tu pravou, protože znovuzrozený král vám rád přenechá silnou hůl, nehledě na to, že budete vlastnit dvě koruny s magickými schopnostmi (ta pravá dozná značného upgradu). Pokud byste mu dali tu Lindai, bude nenávratně zničena a vy akorát usušíte hubu. Nezapomeňte ještě vykrást Umbacanův dům, je plný drahocenných artefaktů a on už je nebude potřebovat. Orčí stráž lze podplatit).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama