Sword of the Stars Článek Sword of the Stars

Sword of the Stars

Jan Horčík

Jan Horčík

2. 2. 2006 23:52
Reklama
Reklama

Není divu, že o týmu Kerberos slyšelo asi jen málo z vás. Je to mladé, ale přeci jen zkušené vývojářské studio z kanadského Vancouveru. Jeho členové se podíleli na titulech jako Homeworld, Homeworld: Cataclysm, Ground Control nebo Team Fortress, pro Disneyho pak dělali méně známou RTS Treasure Planet: Battle at Procyon. S vesmírnými strategiemi mají jak vidno mnoho zkušeností, které také hodlají využít při tvorbě Sword of the Stars. Podle hlavního designéra a zároveň ředitele společnosti Martina E. Cirulise ustrnul žánr vesmírných strategií na místě, protože mu chybí inovace. "Objem obsahu se stal důležitějším než jeho kvalita," říká. "SotS je pokusem o návrat ke kořenům žánru a vývoj směrem vpřed s tím, že všechno co se v žánru stalo zvykem podrobíme detailnímu zkoumání" dodává.

Poučení z minulosti

Inspirací ke hře Sword of the Stars, která v sobě kombinuje klasický přístup 4X vesmírných strategií s moderními 3D souboji po vzoru Homeworldu, byly prý všechny zásadní hry tohoto žánru. Design jednotek a systém objevování a kolonizace planet, který bude na tahy, vychází ještě ze stařičkého Imperium Galactum pro C64 z roku 1984. Naopak realtimové souboje si berou hodně z Homeworldu, jehož se SotS podle slov vývojářů cítí být hrdým nástupcem. Uživatelské rozhraní pak zase vychází z prvních dvou dílů dnes už legendárních Master of Orion. A při tvorbě čtyř zcela odlišných ras se zase vývojáři obrátili pro inspiraci ke hře nejpovolanější - Starcraftu.

"Základní idea vypadá takhle: co by se stalo, kdyby žánr 4X vesmírných strategií začal v 3D éře a nikoliv za dob 2D. Jak by to pak vypadalo?" říká Martin E. Cirulis. A právě tohle prohlášení asi nejlépe vystihuje celý projekt SotS. Na jednu stranu nabízí old-school herní systém známý z her jako Imperium Galactica (neplést s již zmíněným Imperium Galactum, i když obě hry mají hodně společného) či Master of Orion, na druhou stranu do toho míchá moderní 3D souboje po vzoru Homeworldu a jeho následovníků. Hráč se tedy zhostí role vůdce jedné ze čtyř vesmírných ras, vydá se ke hvězdám, kolonizuje, rozšiřuje hranice své říše, zkoumá nové vynálezy a pustí se do křížku s kýmkoliv, kdo mu zastoupí cestu dál. O tom celá hra je.

Lidé vs Emzáci

Právě na tvorbě čtyř zcela odlišných ras si vývojáři dali hodně záležet. "Na co mít 16 ras, když by všechny byly jen sbírkou plus nebo minus v nějaké obrovské tabulce?", ptá se vcelku logicky Cirulis a má zřejmě na mysli hry jako Stars! nebo Galactic Civilizations. Méně je někdy více, jak dobře vědí lidé z Blizzardu, a tohoto hesla se drží i Kerberos. Kromě lidského rodu lze ve SotS zvolit ještě Hivery, Tarkasy a Liiry. První jmenovaní jsou hmyzoidní rasou s velmi komplexní a ritualizovanou kulturou. Nejsou to ale jen nějací pitomí "broucí" - mají své umění, hudbu, kastovní systém. Naproti tomu Liirové jsou mořští tvorové, podobní delfínům. Disponují silnými psionickými schopnostmi, zvládnou telepatii i telekinezi. Když chtějí, umějí být pořádně nebezpeční. Tarkové jsou nejagresivnějším národem. Do vesmíru se dostali jako první ze všech čtyř, k urychlování svých lodí na mnohonásobek rychlosti světla používají zvláštní warpová pole. Jakožto rodilí válečníci upřednostňují muže, ale ženy slouží v jejich společnosti jako poradkyně a vědátorky. Jinými slovy něco jako Klingoni ze Star Treku.

Singleplayerová kampaň SotS nabídne mnoho příběhových zvratů a kliček, kdy se jednotlivé rasy budou různě bratřit a zase rozkmotřovat, podle toho, jak se to ve válce zrovna hodí. V multiplayeru až pro osm hráčů ale každý může hrát za koho chce a uzavírat spojenectví s kým chce. Léty prověřeným nápadem je i náhodný generátor map, kde si nastavíte počet hvězd, tvar galaxie a počáteční velikost impéria, a rovnou po hlavě můžete skočit do vesmírného válečného konfliktu.

Malé kocábky a velké křižníky

Podstatnou součástí celé hry bude výzkum a výroba vlastních lodí. Každá loď se může skládat ze tří částí a navíc existují tři různé velikostní stupně (Destroyer, Cruiser, Dreadnought). Hráč si díky tomu může skládat své kocábky zcela podle své libovůle. Zatímco kolonizační lodi nepotřebují pokročilou vojenskou výbavu, u bitevních křižníků je něco takového přímo zásadní. Ale nemusejí být zase příliš rychlé, což se naopak hodí u průzkumných lodí a malých útočných stíhačů. S různými návrhy si každý může hrát dlouhé hodiny. Každá rasa má k dispozici na 70 různých sekcí, které lze k sobě v různých kombinacích po třech postavit. Navíc je tu samozřejmě výzkum, který hraje neméně důležitou roli.

Vydání Sword of the Stars by vývojáři chtěli stihnout ještě v průběhu letošního léta. Vzhledem k tomu, že nedávno se jim podařilo najít vydavatele ve společnosti Lighthouse Interactive, je velmi pravděpodobné, že se jim to podaří. Demoverze hry by měla vyjít v době těsně před vydáním. Mimochodem, v přespříštím čísle magazínu Level (137) naleznete profilový rozhovor s Kerberos Productions spolu s dalšími informacemi o Sword of the Stars.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz