Star Wars: Lethal Alliance Článek Star Wars: Lethal Alliance

Star Wars: Lethal Alliance

Dalibor Franta

Dalibor Franta

24. 8. 2006 22:56
Reklama
Reklama

Náš milý Anakin nebyl jen tak obyčejné děcko... Byl to roztomilý blonďáček se sadistickými sklony, nedůvěrou v autority a se zvrácenou oblibou v černých nacistických přilbicích. Přesto však byl řádem ušlechtilých, leč poněkud suchopárných rytířů Jedi vycvičen v použití tajemné vesmírné Síly a malý scvrklý šéf tohoto spolku se špičatýma ušima a nezvyklým slovosledem, mu předpověděl velkou budoucnost. A taky že jo…Anakinovi jednou ruplo v kouli a všechny milé rytíře Jedi za jejich laskavost povraždil, pravděpodobně aby si taky jednou mohl obléct něco jiného než to strašné plandavé kimono, které ho nutili nosit. Jakmile tedy ukojil svou slabost pro černý latex a starožitné přilby, postavil si umělou planetu s velkým kanónem (ačkoliv všem okolo tvrdil, že už si vlastně vůbec nic dokazovat nemusí) a vydal se zničit poslední základnu povstalců, která stále vzdorovala jeho ďábelské zvůli. A právě v tento moment končí kouzelná pohádka a začíná nejslavnější trilogie v historii kinematografie. Kdo říká, že ji nezná, kouká na ni doteď.

Ubisoft u kormidla

Solidní nosnost her s tematikou Star Wars není jistě žádným tajemstvím a proto se chytré hlavy z Ubisoftu rozhodli, že znovu opráší zlatonosnou žílu této výjimečné licence a s požehnáním společnosti LucasArts vypustí v zimě letošního roku první titul s tematikou Hvězdných válek exkluzivně určený pro handheldové konzole obou největších konkurentů na trhu – Nintendo DS a Sony PSP. Ohlášení Star Wars: Lethal Alliance se setkalo s širokým ohlasem a po zveřejnění prvních několika screenshotů také s napjatým očekáváním. Zdá se, že tentokrát bude majitelům přenosných herních konzolí skutečně co závidět, podívali jsme se proto na zbrusu nový projekt trochu podrobněji.

Kdysi dávno v jedné předaleké...

Příběh Lethal Alliance bude tentokrát zasazen do období mezi třetím a čtvrtým dílem série, jen několik málo měsíců před vypuknutím boje o zničení první Hvězdy smrti. K povstalcům už se dostali informace o její existenci, ale ještě než se kudrnatá princezna Leia vydá na cestu za získáním konstrukčních plánů, potřebují velitelé povstalecké armády získat podrobnější informace, zda-li se nejedná o pouhou fámu. To je ta pravá chvíle pro námezdní sílu Riannu Saren, sytě oranžovou dámu s burkou, metrovým parožím a laserovým kvérem. Jelikož všichni Jediové už spí spánkem spravedlivých, žádná vesmírná síla Riannu neprovází, zato se od ní nehne věrný létající droid Zeeo, který slouží jako pohyblivý štít a podle svého vzhledu zřejmě taky jako přijímač televizního signálu. Bez kabelovky se prostě neobejdete ani ve vesmíru. Ubisoft na příběhu velmi úzce spolupracoval přímo se společností LucasArts a tak se, alespoň podle slov producenta projektu Bertranda Heliase, můžeme těšit na doposud bezprecedentní propojení hry s filmovým příběhem, které přinese nejedno zajímavé odhalení. Je pravda, že mnoho filmových fanoušků bylo zklamáno ohromnou časovou prolukou mezi třetím a čtvrtým dílem, nyní tedy budou mít možnost poodhalit roušku tajemství velmi lákavou interaktivní cestou. Slibováno je také setkáni s několika dobře známými postavami, chybět by podle všeho neměl starej dobrák Boba Fett, ani samotný vrchní zloduch Darth Vader, toho času plně zaměstnán prací na své umělé kouli, které kdovíproč všichni říkají Hvězda smrti.

Jeden hot a druhý čehý

Ačkoliv hlavní důraz bude bezpochyby kladen na rychlou akci, na kterou jsme z her série SW už dobře zvyklí, důležitou – v případě handheldu DS možná až klíčovou – roli bude hrát také spolupráce mezi Riannou a droidem Zeeo. Vývojáři se snažili jednotlivé úrovně, ale také schopnosti nepřátel přizpůsobit tak, aby tato dvojice působila téměř nerozlučně. Bez podpory létajícího droida tak nebude možné otevřít přístup ke skrytým lokacím, získat předmět důležitý pro další postup, nebo jednoduše vybílit hangár od přesily nakrnutých stormtrooperů. Navíc čím hlouběji do hry budou Rianna a Zeeo pronikat, tím pevnější pouto se bude mezi oběma vytvářet. Výsledkem tohoto spojení nebude miminko, nýbrž nové dovednosti, složitější útoky a ničivější komba. Vzhledem k tomu, že se během svého putování podívají i na samotnou Hvězdu smrti, budou to oba sakramentsky potřebovat.

PSP a DS

Co zatím zůstává poměrně nejasné je, nakolik se od sebe budou lišit verze pro PSP a DS. Na každé z nich pracuje jiná pobočka studia Ubisoft a jak říká Bertrand Helias, každá verze bude profitovat z jedinečných kvalit své konzole. Můžeme proto očekávat, že zatímco verze pro hardwarovými možnostmi štědře obdařené PSP bude spíše rychlou, akční podívanou, DS vsadí na nedozírné možnosti svého dotykového ovládání. Na úkor rychlosti a jisté grafické přitažlivosti tak může vytěžit více z konceptu kooperace dvou hlavních hrdinů. Zcela určitě se však co do stylu hratelnosti bude lišit Wi-Fi multiplayer, o který nebude ani jeden z handheldů ochuzen a který je koncipován ve stylu soubojů jeden na jednoho. Zatímco majitelé PSP si vyzkouší akční duel mezi dvěma bojovnicemi rasy Twi´lek, DS multiplayer nabídne pomalejší soupeření mezi androidy. Prozatím zveřejněné obrázky z PSP verze vypadají skutečně úchvatně, nezbývá nám tedy než doufat, že si také konzole DS udrží podobně vysokou úroveň. Vydání Star Wars: Lethal Alliance je plánováno na prosinec roku 2006.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz