Soumrak in-house enginů - kdo a proč přechází na Unreal Engine 5?
i Zdroj: CD Projekt Red
Článek Soumrak in-house enginů - kdo a proč přechází na Unreal Engine 5?

Soumrak in-house enginů - kdo a proč přechází na Unreal Engine 5? | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

20. 4. 2022 13:30

Seznam kapitol

1. JÁ UŽ TO NEBUDU DĚLAT 2. ZAKLÍNAČ | CD PROJEKT RED 3. MASS EFFECT | BIOWARE 4. TOMB RAIDER | CRYSTAL DYNAMICS

V posledních dnech a týdnech proletěly herním průmyslem zprávy o velké obměně herních enginů napříč herními studii. Takovým zakončením byla prezentace State of Unreal, v níž se ukázaly desítky studií přecházející na novou generaci Unreal Enginu. Nejeden hráč by si mohl postesknout, že ony hry budou vypadat stejně – není divu, do myšlenek mu promlouvají zkušenosti z dob minulých, kdy hry na Unity vypadaly skutečně prakticky stejně a zase například CryEngine způsoboval problémy s výkonem. Jenže ono to tak vůbec nemusí být. Konkrétně v případě Unreal Enginu se ukázalo a neustále ukazuje, že nadité kapsy Epic Games dovolují z vlastního produktu udělat univerzální nástroj pro více studií. V tomto článku vám tak přiblížíme nejen subjektivní názor na to proč se tak děje, ale také ta největší studia a hry, která přechází k externím enginovým partnerům.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
Reklama
Soumrak in-house enginů - kdo a proč přechází na Unreal Engine 5?
i Zdroj: CD Projekt Red

ZAKLÍNAČ | CD PROJEKT RED

Největší pozdvižení okolo Unreal Engine 5 bez diskuze vyvolalo studio CD Projekt RED. Polský tým totiž z nenadání oznámil tvorbu nového dílu Zaklínače, tato zpráva byla navíc spojená především s oznámením spolupráce se společností Epic Games. Ta poskytne studiu Unreal Engine 5, zároveň ale také dochází k vzájemnému propojení a rozsáhlé technické podpoře.

V případě CD Projektu totiž zastarávání enginu bylo hodně cítit. REDEngine, in-house řešení polského studia, bylo nasazeno už v druhém Zaklínačovi, třetí verze byla použita pro třetí díl a čtvrtá verze pro Cyberpunk 2077. Co vypadalo v roce 2011 nádherně a dech bralo ještě o čtyři roky později, už na konci roku 2020 moc nestíhalo. Jak všichni víme, vydání Cyberpunku ani po několika letech odkladů a následného patchování nedopadlo úplně dle očekávání.

CD Projekt RED potvrzuje vývoj nového Zaklínače, poběží na Unreal Engine 5
i Zdroj: Twitter / CD Projekt RED

CD Projekt RED potvrzuje vývoj nového Zaklínače, poběží na Unreal Engine 5

Polské Studio CD Projekt RED na oficiálním webu a oficiálních sociálních sítích potvrdilo vývoj nové hry ze série Zaklínač.…

21. 3. 2022 17:37

Problémem byl technický stav hry a optimalizace především pro staré konzole. Haprovaly zabugované úkoly, což samozřejmě nebyl přímo problém enginu, ale pokud se něco pokazilo v něm, projevilo se to i do hry. Umělá inteligence nebyla a dodnes není na příliš vysoké úrovni a ve výčtu zastarávajících nebo nefungujících aspektů bychom mohli pokračovat. Sami vývojáři po oznámení přiznali, že potřebují nástroj, který se při testování nových věcí hned nerozbije. Navíc široká paleta pluginů a přizpůsobení Unreal Enginu pro otevřené světy je přesně to, co CD Projekt potřebuje. 

Díky tomu může upustit od vývoje vlastního enginu a programátoři a všichni, kteří se na vývoji podíleli, se mohou směle soustředit čistě na novou hru. A i když to nejspíše studio bude stát (alespoň z počátku) více peněz, ve výsledku může jít o revoluční krok.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama