SoulCalibur Legends
Konzole Wii, ač z triumvirátu nejnovějších herních zařízení výkonnostně nejslabší, platí v současnosti za nositele inovace a moderní, neotřelé myšlenky – tedy prvků, kterým se podle mnohých hráčů ostatní firmy, ať už Sony nebo Microsoft, i přes svou technologickou převahu nepřestávají vzdalovat. Prodejní výsledky mluví jasnou řečí a úspěch, který si před vydáním konzole dokázal připustit jen málokdo, nese v sobě poměrně snadno dešifrovatelný vzkaz – hráči se chtějí u svých konzolí především bavit, hledají originalitu a pro tu není next-gen grafika ani supr dupr fyzikální engine nutně zapotřebí. Ovšem každá konzole je pouze natolik inovativní, nakolik inovativní jsou její tituly. A zde, co si budeme namlouvat, má Wii stále dost prostoru ke zlepšování. Můžeme-li si dovolit jeden předčasný, nepříliš povzbudivý soud - nejnovější akvizice firmy Namco Bandai nesoucí hrdý název SoulCalibur Legends, v tomto směru obzory hráčů Wii příliš nerozšíří.
Legend of Soul
Jako chytrá horákyně
Zlí jazykové tvrdí, že Namco zvolilo tuto formu proto, aby tak majitelům Wii vynahradilo absenci čtvrtého dílu na jejich konzoli. A jak ukázala jen nedávno proběhnuvší E3, vyplatí se občas zlým jazykům pozorně naslouchat. S SC4 určeným exkluzivně pro Xbox 360 a PS3, stává se z Legends to jediné, co na dlouhou dobu fanoušci Nintenda ochutnají, a je dost pravděpodobné, že z toho tak úplně nadšení nebudou. Zvlášť když se z něj zatím klube poměrně bezduchá mlátička, která může zaujmout snad jen svými ovládacími prvky. Ovšem to je na poměry Wii docela chabá nabídka.
Souboj svědomí
Je libo trochu pohybu?
Ačkoliv se v hratelné ukázce našlo i nějaké to hopsání a logické hříčky, hlavní důraz je kladen na akci a tudíž i na práci s nunchukem a wiimotem. Ta zatím působí velmi přátelským a jednoduše absorbovatelným dojmem, když k pohybu hra využívá analog a k úderům hybné síly wiimotu. Máchnutím vpřed a do strany hráč aktivuje dva druhy sečných výpadů přičemž v kombinaci s potřásáním nunchuku zapojuje do akce také efektivní úhybné manévry. Tlačítko C pak poslouží coby krátkodobý boost, jenž zesílí účinek úderu. Přímo ve hře bude navíc možné jednoduchým stiskem dvou tlačítek přepínat mezi hratelnými postavami. Vzhledem k fixní kameře nás dále potěšilo automatické zaměřování na cíl, které by jinak v žáru bitvy bylo více než obtížné. Také framerate se držel na přijatelné úrovni mezi 30 a 60 fps, což je vzhledem k velmi detailnímu a líbivému grafickému zpracování více než potěšující.
Soul Calibur Legends by měli kromě klasického singleplayeru nabídnout také hru pro více hráčů, a to formou split screenu jak pro kooperativní, tak pro kompetitivní hraní. S postupem hlavní dějovou linií se budou pro potřeby multiplayeru odemykat nové postavy a zbraně. Hra je přichystána pro vydání na podzim letošního roku, nám proto nezbývá, než jí popřát na její cestě hodně štěstí. Určitě ho bude vzhledem ke konkurenci potřebovat.