LittleBigPlanet 2 Článek Sony na GC 2012: Wonderbook vládne světu

Sony na GC 2012: Wonderbook vládne světu

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

14. 8. 2012 22:15
Reklama

Microsoft odmítl, Nintendo rovněž, ale třetí velký výrobce konzolí si nenechal výstup v Kolíně nad Rýnem v rámci výstavy GamesCom ujít. Podle předpokladů se Sony právě na svůj hardware při prezentaci zaměřilo a dočkali jsme se představení nových exkluzivních služeb a herních značek. Naneštěstí se však nejednalo ani zdaleka o nic takového, co by mělo zvednout ze židlí masové a snad i normální publikum. Když se navíc opět projeví značné prezentační nedostatky, které jsme mohli zaznamenat u této firmy už na E3, nemůžeme logicky nabýt z utahané, vlažné a nudné formy výstupu Sony pozitivních dojmů. Jakmile totiž převezme veškerou iniciativu Wonderbook záležitost, toužebně si přejeme probudit z toho zlého snu.

Já jsem Vita, chcete mě?!

Velký prostor hned na úvod tiskové konference dostal handheld Playstation Vita, jímž se v konečném součtu zaobírala význačná část celé prezentace. Pro něj připravovanému line-upu nových her otevřel dvířka nejprve slibně vypadající LittleBigPlanet, k jehož vydání dojde již 19. září a s možností zakoupit tuto prvotřídní plošinovku v bundlu s konzolí (wifi modelem) za necelých 250 euro. S novou ukázkou další hry s názvem Playstation All-Stars Battle Royale jsme se dočkali zajímavého oznámení funkce Cross-Play, díky níž si budeme moci zahrát multiplayer napříč platformami (tedy Vita versus PlayStation 3). Perličkou už bylo jen potvrzení, že zakoupenou kopii hry bude možné aplikovat na obě konzole, což naše peněženky určitě uvítají.

Poté už následovala ukázka dalších chystaných titulů jako Assassins Creed: Liberation, Ratchet and Clank, nové Need for Speed či Call of Duty: Black Ops - Declassified, přičemž jen ojediněle se zobrazilo něco víc než logo a přese všechny přání se přeci jen víc plkalo. Příjemným překvapením byla opravdu jen krátká zmínka o podpoře PS1 titulů na Vitu, byť bez blíže specifikovaného data spuštění služby. Když si Sony konečně přestalo honit triko a alespoň na krátký moment si dalo pauzu od používání superlativů na sto způsobů, přišel na plac Alex Evans, aby představil nové IP s názvem Tearaway exkluzivně pro Vitu. Papírový svět, v němž se hlavní hrdina „Iota“ prohání, ale působil zatím trochu nepředvídatelně a sami jsme zvědavi, jak bude hra vypadat ve finální fázi – rozhodně jí ale nemůžeme upřít unikátní pojetí, s nímž se vytasila.

Představení nových herních kousků pro PlayStation Vita však zakončil trailer na first person akci Killzone Mercenary, která se ale svým stylem vymyká standardům značky a je velkou měrou přizpůsobena hraní právě pro handheld. Rozhodně jsme zvědavi, jak to s tímto titulem dopadne, protože minimálně po audiovizuální stránce využívá přednosti hardwaru měrou vrchovatou.

Co umí Nintendo, umíme taky. HA!

Další část prezentace se zaměřila především na služby, čímž definitivně odstartovalo vlažné tempo, ke kterému se Sony každou vteřinou přibližovalo. Nejdříve padla řeč o platformě PlayStation Mobile, jíž přiblížilo video s krátkými demonstracemi her a v úplném závěru byla zmíněna spolupráce s firmou Asus a Wikipad, což je příslibem dodávání tabletů a mobilních telefonů s podporou této služby. Hned nato si Sony neodpustila zdůraznit zařazení vybraných PlayStation 3 titulů do speciální kolekce Essentials zvýhodněné cenou. To už jsou ale podlé mého věci, které celkovému dojmu z prezentace příliš neprospívají a spíše se jimi odvádí pozornost, avšak Sony je nejspíš jiného názoru.

Konzole WiiU od Nintenda nenechala, zdá se, lidi ze Sony nečinnými přihlížejícími a ti ihned odpovídají svou vlastní variantou v podobě služby Cross-Controller. Pete Smith nám na pódiu pomocí LittleBigPlanet 2 objasnil, jak to všechno funguje, totiž že bude možno použít Vitu jako ovladač pro PlayStation 3, a to prakticky stejným způsobem jako to předvedlo WiiU. Dvě různé obrazovky, z nichž jedna poskytuje ovládací rozhraní a ta druhá zastává funkci plátna. Ne že by nám tato možnost nepadla do oka, ale výrazné pozdvižení na místě také není, neboť si nedovedeme představit, kolik lidí tohle ocení (včetně těch, kteří náhodou vlastní obě zmiňované konzole). Zdá se nám to hodně přitažené za vlasy a s orientací na úzkou skupinu hráčů, kvůli čemuž nepředpovídáme této službě velký úspěch, ať už jsme jakkoliv optimističtí.

V očekávání toho nejlepšího, co podle nás mělo teprve přijít, jsme si museli ještě vyslechnout pár slov o PlayStation Plus, kam má namířeno nově Red Dead Redemption. A když už jsme mysleli, že máme to nejhorší za sebou, totiž nezajímavé úseky o službách, které by se daly shrnout do jedné větší tiskové zprávy, přišel zlatý hřeb celý konference, tedy alespoň podle Sony. Ou jé, Wonderbook se po E3 vrací, aby se opět pokusil přesvědčit nevěřící Tomáše o svých kvalitách. Žjova!

Wonderbook – vlajková loď Sony na dně moře

Bezmála deset minut celé prezentace bylo věnováno snad největšímu omylu tohoto roku, za nějž sklízí Sony jen výsměch a oprávněnou kritiku. Nevím, zda si toho jsou vědomi i za Wonderbook zodpovědní lidé nebo je někdo přetáhl kovovým předmětem po hlavě, aby přestali vnímat realitu, ale TOHLE je naprosto odstrašující případ „zábavy“. Raději se přitom projekt určený výhradně pro PlayStation Move prezentoval pouze formou připraveného videa, aby se skryla fatální bezvýznamnost celého titulu, která už ale byla stejně odhalena na E3. Jak nám předvedla nejnovější ukázka, Wonderbook vypadá strašně cool, jenže pouze na videu, kde dochází k přidávání klamných efektů, jichž se v reálné podobě pochopitelně vůbec nedočkáme.

Tvůrci se snaží vytvořit velice nepřesvědčivým způsobem augmentovanou realitu, do níž zasahujeme pomocí ovladače Move, ale jen stěží si dokážeme představit někoho, kdo by si hraní užíval (vyjma dětí v ukázce, jimž musela být vyplacena určitě tučná odměna za rozzářené výrazy ve tvářích). Vedle dříve oznámené knihy Book of Spells přitom ještě došlo k oznámení Diggs Nightcrawler či Walking with Dinasaurs jako dalších chystaných přídavků pro Wonderbook.

Move žije! Ještě se hýbe…

Bizarnostem týkající se pohybového ovladače Move ovšem nenastal ani zdaleka konec, protože následovala krátká hratelná ukázka nového ročníku FIFA 13 právě za pomoci této svítící bambule. Hned na první pohled však byla zřetelná těžkopádnost a komplikovanost, kterou systém nahrávek a všeho ostatního přináší. Jen blázen by při výběru možnosti ovladače nezvolil klasický gamepad. Pozitivní změna nastala až při představování zcela nových titulů, z nichž ten první nese název Until Dawn, jejíž prezentace nesoucí se na hororové vlně vypadala přinejmenším slibně. Hra Rain oproti tomu sází na dech beroucí atmosféru a nezávislé pojetí. Třetí do party čerstvě oznámených her už tak dobrý dojem neudělala, nicméně nazývá se Puppeteer a půjde o docela divokou plošinovku.

Když už se pomalu začalo publikum ubírat ke dveřím (někteří možná nouzovým východem), zpátky je posadil nápis na plátnech značící všemi očekávaný příchod The Last of Us, z něhož nám bylo puštěno další krásné video s hudebním podkresem a záběry pořízenými přímo z hraní. To stálo za to vidět. Prezentace však byla ukončena jinou ukázkou, a to Call of Duty: Black Ops -  Declassified pro Vitu. Ovšem jak jsme mohli vypozorovat, přinejmenším úroveň technického zpracování nám moc důvodů k radosti neudělala, ale kdo ví, třeba se výsledná podoba ještě změní.

Z průběhu tiskové konference Sony tak máme spíše rozpačité pocity, nové věci pro PlayStation Vita byly sice fajn, ale nemůžeme se zbavit dojmu, že se z celkového hlediska často mluvilo o nezajímavých věcech, jimž bezkonkurenčně vládlo fiasko jménem Wonderbook.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama