Hrej.cz Článek

Se šéfem Crystal Dynamics o Marvel's Avengers

pavel-makal
Pavel Makal
12. 8. 2019 18:00 2 Sdílej:
Reklama
Reklama

Na Marvel's Avengers čekáme už několik let a příští jaro by se hra měla konečně dostat na naše obrazovky. Na letošní E3 jsme podívali na zhruba půlhodinovou prezentaci za zavřenými dveřmi a měli jsme to štěstí, že si na nás udělal čas také Scot Amos, šéf studia Crystal Dynamics, které hru připravuje, a poskytl nám rozhovor.

Hrej: Moje první otázka je jasná - letošek je pro Avengers velkým rokem, Endgame uzavírá jednu velkou kapitolu, Marvel má nyní ohromné množství fanoušků. Cítíte se být pod tlakem?

Scot Amos: My ten tlak milujeme. V konečném důsledku je pro nás velmi inspirativní. Marvel je s námi několik dekád. Avengers byli tak skvělou příležitostí! MCU běží deset let. Byly tu komiksy se spoustou postav, animované seriály a s filmy do tohohle rozjetého vlaku naskočilo spoustu dalších lidí. Nyní je skvělá příležitost ukázat všem, kdo říkají "Já znám Iron Mana, vím, kdo je Thor!", náš vlastní pohled na tyto slavné postavy. Jeden příběhový oblouk filmových Avengers skončil před časem v Endgame a my s Marvelem několik let pracujeme na něčem novém.

Když už mluvíme o Marvelu, jaká je spolupráce? Když jsem dělal rozhovor se scenáristou loňského Spider-Mana, nemohl si ji vynachválit. Máte stejnou zkušenost?

Je to naprosto úžasné. Říkáme tomu "Jeden tým, jeden sen", protože v konečném důsledku všichni chceme vytvořit tu nejlepší hru. Když jsme se s týmem Marvelu poprvé setkali, řekli jsme jim "Víte, co bychom rádi udělali? Epický příběh postavený na postavách z pohledu třetí osoby." A oni na to "Víte, co děláme my? Epické příběhy s lidským duchem." A byla ruka v rukávu.

To zní jako dokonalé souznění.

Přesně! Takže jsme začali hned přemýšlet, jak to dát společně dohromady, jak to udělat originální, jaké nové věci do projektu přinést. Byl to velmi zábavný kreativní proces.

Tuhle otázku asi teď dostáváte často, ale musím ji položit taky - noví fanoušci marvelovského universa mají konkrétní postavy spojené s obličeji herců. Ve hře ale vypadají jinak. Vidíte to jako zásadní výzvu?

Osobně to vidím spíš jako příležitost. Vnímám, že lidé říkají, jak se zamilovali do Roberta, Chrise a ostatních herců a toho, jak zosobňují jednotlivé postavy, ale to je zhruba desetiletá etapa, určitý uzavřený balíček v rámci obrovského světa komiksů od Marvelu. Bylo to skvělé a přineslo to spoustu fanoušků, ale je to jen kolečko v gigantickém soukolí. Podívejte se na to, co jsme udělali v minulosti s Larou Croft. Tomb Raider tu v určité podobě byl po mnoho let, v roce 2013 jsme hlavní hrdinku podstatně proměnili a lidé říkali "Kde jsou ty dvě pistole? Kde jsou šortky?" A my jsme říkali "Důvěřujte nám, vydejte se na tuhle pouť s námi, je to nový úhel pohledu na ikonickou Laru.". A když si to pak zahráli, říkali "Super, tohle je správná cesta.". Ty samé věci se řešily i v souvislosti s Jamesem Bondem - když oznámili Daniela Craiga jako Bonda, lidé si říkali "Kdo je sakra Daniel Craig?" a nakonec to také dopadlo velmi dobře. Pro fanoušky, kteří milují hrdiny od Marvelu, máme jednoznačnou zprávu - my také. A tohle je způsob, jak zjistit, co se v jejich světě bude dít dál. A Marvel, to velké červené logo, ti velmi dobře vědí, co jejich fanoušci chtějí, znají své slavné postavy a pomáhají nám mířit tím správným směrem, aby hra z jejich světa byla autentická.

Pojďme se nyní bavit konkrétně o hře. V ukázce jsme viděli, že každá postava má samozřejmě unikátní dovednosti. Můžete nám prozradit víc o RPG systému?

Každá postava má svůj rozvětvený strom dovedností, které můžete upravovat poté, co je odemknete, aby lépe vyhovovaly vašemu hernímu stylu. Řekněme, že oba budeme hrát za Black Widow, ale ta vaše může být více zaměřena na boj zblízka, bude mít širší paletu úderů a pohybů než ta moje, protože tu jsem zaměřil více na střelné zbraně. Máme také sloty na vybavení jako další vrstvu možných úprav. Nový gear dostáváte jako odměnu za plnění misí či výpomoc rozličným postavám. Takže můžete mít výbavu, kterou já nemám, protože jsem tu konkrétní misi nesplnil. No a nakonec tu máme kosmetické úpravy, rozličné skiny, aby si každý hráč mohl splnit svůj sen a mít postavy právě takové, jaké chce.

Na skiny jsem se zrovna chtěl zeptat. Uvidíme nějaké vzpomínky na staré časy?

Máme jich spousty! To je další věc, která vyplývá z toho, že jde o původní dílo. Marvel nám dal spoustu svobody v předložených návrzích a konzultoval s námi, jestli naše nápady jsou dostatečně autentické, správné, jestli se budou fanouškům líbit. Je tu osmdesát let historie, máme ohromné množství zdrojů, komiksy, filmy, animované seriály, dokonce i věci, které ještě nebyly oznámeny a teprve přijdou. Snažíme se najít ten zprávný způsob, jak oněm hrdinům prokázat úctu a umožnit hráčům se skrze své milované hrdiny vyjádřit. 

V demu jsme viděli jádro týmu. Tedy bez Hawkeye. Nezasloužil si vaši lásku?

Milujeme všechny naše postavy! A jsou jich stovky, už ani nevím, kolik postav v průběhu let tvořilo tým Avengers. Během vývoje jsme procházeli jejich seznamy a během historie se k týmu přidávalo a nebo jej opouštělo nesmírné množství hrdinů. Hratelných postav budeme mít mnoho a tím, že po vydání budeme hru nadále zásobovat bezplatnými updaty, bude se ten seznam ještě rozšiřovat.

Kolik dodatečných hrdinů můžeme očekávat?

Nechte se překvapit! Kolik byste jich chtěl? Všechny?

Jasně, to by mi mohlo stačit. Zpátky ke hře. Záběry z hraní se odehrávají na Zemi, v San Franciscu. Uvidíme více světů, nebo jen ten náš?

Myslím, že pokud se podíváte pozorně na trailer, který jsme vydali, je tam několik náznaků věcí, které se dějí někde jinde. Ale Avengers jsou nejmocnějšími hrdiny na Zemi, takže naše hlavní zaměření je, aby bránili naši planetu kdykoli a kdekoli je potřeba.

Další zmíněnou věcí bylo kooperativní hraní. S tím je ale do jisté míry spjatý také endgame obsah. Říkáte, že Avengers budou příběhovou hrou s kooperací. Co se tedy stane poté, co příběh skončí?

Příběh ve skutečností neskončí, jen nastaví určitý stav světa. Máme příběhovou kampaň, která zahrnuje věci, které jste viděl v prezentaci, počínaje tragédií během A-Day, rozpuštěním hrdinských týmů a následnou nutností je zase dát dohromady, protože je třeba čelit novému, rostoucímu ohrožení. Tahle kampaň skončí, dostaneme se do určitého stavu světa, ale to otevře nové problémy, s nimiž se hrdinové budou muset popasovat. A i nové mise budou do hry po vydání přidávány bezplatně. Můžete se těšit na nové padouchy, lokace, hrdiny, a to vše bude obaleno v příbězích. Někdy půjde o intimní příběh konkrétní postavy, jindy dojde k mnohem košatějšímu propojení.

To zní velmi dobře. A také pořádně ambiciózně.

Je to velmi ambiciózní. A také je to pro nás až bláznivě vzrušující. Kdykoli ukážu kolegům náš plán, jsou u vytržení a říkají "Pane Bože, opravdu?".

Když už mluvíme o ambicích, hra vypadá v akci velmi dobře. To, co jsme viděli, jsou záběry z PS4 Pro verze, že? Už víme, že příští rok pravděpodobně dorazí nové konzole, jaké jsou vaše plány?

To víte? No, my jsme o tom docela dost slyšeli a rozhodně je teď skvělá doba na to, být hráčem.

Další otázka se týká střídání postav. Lze mezi nimi přepínat, kdykoli se nám zachce?

Ve hře jsou specifické okamžiky, kdy chceme, abyste hráli za konkrétní postavy, jako například ta sekvence, kterou jste viděli dnes, kdy vás hra v rychlém sledu seznámí s prvními hrdiny. Ale jak budete odemykat jednotlivé hrdiny, vaše možnosti se rozšíří. Ve hře máme něco jako ústřední základnu, kde můžete sledovat, kde se co děje ve světě a kde si žádají vaši pomoc. A na tyto mise můžete brát libovolnou postavu. A můžete říct "Hele, já si vezmu Hawkeye, ty si vezmi Widow a půjdeme plnit misi společně.". Je to tedy spojení misí, kde v kampani chceme určité postavy, a svobody rozhodování.

Děkuji za rozhovor!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz