Preview Pokémon Scarlet & Violet Článek Šarlatoví a nachoví - co zatím víme o nové generaci Pokémonů?

Šarlatoví a nachoví - co zatím víme o nové generaci Pokémonů?

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 6. 2022 14:00

Seznam kapitol

1. PODEVÁTÉ JSOU TU 2. KONTRAST DOB

Série Pokémon se vrací s další generací, už druhou na konzoli Switch. Se Sword & Shield se jí sice nepovedlo komunitu úplně uchlácholit, nyní má ale v rukávu eso v podobě inovované hratelnosti a úspěšného experimentu s Legends: Arceus. Co zatím víme o chystaných Scarlet & Violet?

Reklama

S druhým trailerem jsme se konečně dočkali podrobnějšího pohledu na hratelnostní novinky a vymoženosti nových pokračování hlavní série Pokémon. Chystané díly s podtituly Scarlet a Violet logicky patří k nejočekávanějším hrám na konzoli Switch, pojďme se tedy podívat, jak jsou vyloženy karty, jak to vlastně v této konzolové generaci s Pokémony vypadalo a na co se v novém světě s novými příšerkami můžeme těšit.

GENERACE Z

Pojďme si nejdříve telegraficky shrnout, jak to vlastně s Pokémony vypadá na Switchi obecně. Do éry nové konzole vstupovala série v dost problematické fázi. Předchozí dobu 3DS uzavírala fáze Sun a Moon inspirovaná soustrovím Havaj. Pokračování opět přineslo řadu zajímavých novinek, mimo jiné třeba regionální varianty starých známých Pokémonů, mimozemské Ultra Beasts nebo pozměněné formy boje, a šlo o větší změnu zavedené formule, než tomu bývalo dříve. I tak ale komunita remcala, že už je značka trochu vyčpělá a chtělo by to důraznější změnu.

Ta měla přijít se Sword&Shield. Výrazně výkonnější střeva Switche měly na obrazovce rozpoutat tu správnou pokémonní symfonii v otevřeném světě, s podstatně detailnějším a interaktivnějším chováním titulních příšer i úplně novými formami pohybu ve volném světě. Vždyť jsme po desítkách let čekání konečně měli dostat možnost ovládání kamery a pohybu v nových Wild Areas. Kromě toho Switch pokřtily nové remaky původní generace Let’s Go Pikachu a Eevee, které přinesly revoluční možnost vidět pokémony v pohybu ve skutečném světě a částečně tak potlačily neuvěřitelně zastaralý systém skrývání ve vysoké trávě.

Výsledek nicméně přinesl smíšené pocity. Dungeony s multiplayerovými bitvami, pronásledování Pokémonů v rezervacích, návrat gymů nebo poutavější grafika samozřejmě potěšily i zkušenější hráče. Novinky v podobě systému Dynamaxování a Gigantamaxování, další výrazné snižování obtížnosti a především kontroverzní rozhodnutí ze hry vyškrtnout celou řadu starších Pokémonů, aby jejich populace nebyla tak přebujelá (jinak známé pod posměšným názvem Dexit) ale ze Sword&Shield učinily jeden z nejrozporuplnějších dílů série. Někteří harcovnější fanoušci už prostě nové podobě své oblíbené hry nemohli přijít na jméno.

Podobně rozpačité byly navíc i reakce na remaky velmi oblíbené čtvrté generace her, tedy Diamond&Pearl. V tomto případě byla vedle nízké obtížnosti a některých ústupků nováčkům kritizována i nešťastně zvolená chibi animace. Paradoxně nejlépe tak zatím na Switchi byl hodnoceny spin-off, návrat kolejnicové “střílečky” Pokémon Snap, a asi nejpřelomovější pokračování hlavní série Legends: Arceus. Právě ten je navíc klíčový pro připravované Scarlet a Violet.

OTEVÍRÁME

Proč? No jednoduše proto, že by měly nové hry být jakousi krystalizací dosavadního vývoje série. Sword&Shield přinesly spíše symbolickou ukázku, neřkuli pokus toho, jak by mohla otevřenější a akčnější hratelnost v Pokémonech vypadat. Legends: Arceus poprvé přinesly skutečný styl RPG v otevřeném světě. Kombinace volného pohybu po světě včetně lezení do kopců, ježdění na mountech a “lovu” stvoření mnohem kreativnějšími způsoby jednoduchý a už hodně vousatý základní hratelnostní koncept notně osvěžila. Hráči i recenzenti si navíc výsledek pochvalovali, a navíc autoři z GameFreaku zase trochu přitvrdili z obtížností. Směřování značky tak najednou začalo mít trochu konkrétnější obrysy.

První trailery ukázaly, že Scarlet&Violet skutečně budou pokračováním, kde se různě směry zkříží.  Vzhledem k návratu do současnosti se sice asi nedočkáme zjednodušeného chytání házením pokéballů, hratelnost v otevřeném světě plném žijících a volně se pohybujících Pokémonů by ale měla být do určité míry zachována. V novém světě, tentokrát ve stylu Španělska, se budeme pohybovat volně, přičemž autoři naznačili, že se bez načítacích obrazovek poprvé obejdou i města. Trailery navíc ukázaly, že se budeme plížit, útočit ze zálohy i házet pokébally. To je rozhodně vítaná změna a je dobře, že se série dál vyvíjí.

Velkolepou novinkou je kooperativní multiplayer. Pokémon je s hraním více hráčů spojen odjakživa, ostatně principy soubojů a výměny příšerek k tomu přímo vybízejí. Až doteď se ale hráči společně nemohli vydat na dobrodružné putování regionem. Lze předpokládat, že bude funkce volně dostupná pro lokální spojení (tedy s více Switchi na jedné síti) a skrz členství Switch Online i napříč světem. Otázkou samozřejmě zůstává, jak bude co-op fungovat v praxi. Budou všechny souboje čtyři na jednoho? V takovém případě by i ti nejtužší nepřátelé dostávali pořádně za uši. Pečlivé vyvážení obtížnosti bude i s ohledem na nekonečné stížnosti související s příliš nízkými nároky na hráče naprosto klíčové. Na druhou stranu si dokážu představit, že možnost kdykoliv vyzvat parťáka na cvičný souboj, nebo prostě jen sociální efekt momentu, kdy z pokéballů vyházíte svoje svěřence a ti se spolu budou po obrazovce honit, nadchne každého hráče.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama