Preview Pokémon Scarlet & Violet Článek Šarlatoví a nachoví - co zatím víme o nové generaci Pokémonů?

Šarlatoví a nachoví - co zatím víme o nové generaci Pokémonů?

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 6. 2022 14:00

Seznam kapitol

1. PODEVÁTÉ JSOU TU 2. KONTRAST DOB

Série Pokémon se vrací s další generací, už druhou na konzoli Switch. Se Sword & Shield se jí sice nepovedlo komunitu úplně uchlácholit, nyní má ale v rukávu eso v podobě inovované hratelnosti a úspěšného experimentu s Legends: Arceus. Co zatím víme o chystaných Scarlet & Violet?

Reklama
Reklama

S druhým trailerem jsme se konečně dočkali podrobnějšího pohledu na hratelnostní novinky a vymoženosti nových pokračování hlavní série Pokémon. Chystané díly s podtituly Scarlet a Violet logicky patří k nejočekávanějším hrám na konzoli Switch, pojďme se tedy podívat, jak jsou vyloženy karty, jak to vlastně v této konzolové generaci s Pokémony vypadalo a na co se v novém světě s novými příšerkami můžeme těšit.

GENERACE Z

Pojďme si nejdříve telegraficky shrnout, jak to vlastně s Pokémony vypadá na Switchi obecně. Do éry nové konzole vstupovala série v dost problematické fázi. Předchozí dobu 3DS uzavírala fáze Sun a Moon inspirovaná soustrovím Havaj. Pokračování opět přineslo řadu zajímavých novinek, mimo jiné třeba regionální varianty starých známých Pokémonů, mimozemské Ultra Beasts nebo pozměněné formy boje, a šlo o větší změnu zavedené formule, než tomu bývalo dříve. I tak ale komunita remcala, že už je značka trochu vyčpělá a chtělo by to důraznější změnu.

Ta měla přijít se Sword&Shield. Výrazně výkonnější střeva Switche měly na obrazovce rozpoutat tu správnou pokémonní symfonii v otevřeném světě, s podstatně detailnějším a interaktivnějším chováním titulních příšer i úplně novými formami pohybu ve volném světě. Vždyť jsme po desítkách let čekání konečně měli dostat možnost ovládání kamery a pohybu v nových Wild Areas. Kromě toho Switch pokřtily nové remaky původní generace Let’s Go Pikachu a Eevee, které přinesly revoluční možnost vidět pokémony v pohybu ve skutečném světě a částečně tak potlačily neuvěřitelně zastaralý systém skrývání ve vysoké trávě.

Výsledek nicméně přinesl smíšené pocity. Dungeony s multiplayerovými bitvami, pronásledování Pokémonů v rezervacích, návrat gymů nebo poutavější grafika samozřejmě potěšily i zkušenější hráče. Novinky v podobě systému Dynamaxování a Gigantamaxování, další výrazné snižování obtížnosti a především kontroverzní rozhodnutí ze hry vyškrtnout celou řadu starších Pokémonů, aby jejich populace nebyla tak přebujelá (jinak známé pod posměšným názvem Dexit) ale ze Sword&Shield učinily jeden z nejrozporuplnějších dílů série. Někteří harcovnější fanoušci už prostě nové podobě své oblíbené hry nemohli přijít na jméno.

Podobně rozpačité byly navíc i reakce na remaky velmi oblíbené čtvrté generace her, tedy Diamond&Pearl. V tomto případě byla vedle nízké obtížnosti a některých ústupků nováčkům kritizována i nešťastně zvolená chibi animace. Paradoxně nejlépe tak zatím na Switchi byl hodnoceny spin-off, návrat kolejnicové “střílečky” Pokémon Snap, a asi nejpřelomovější pokračování hlavní série Legends: Arceus. Právě ten je navíc klíčový pro připravované Scarlet a Violet.

OTEVÍRÁME

Proč? No jednoduše proto, že by měly nové hry být jakousi krystalizací dosavadního vývoje série. Sword&Shield přinesly spíše symbolickou ukázku, neřkuli pokus toho, jak by mohla otevřenější a akčnější hratelnost v Pokémonech vypadat. Legends: Arceus poprvé přinesly skutečný styl RPG v otevřeném světě. Kombinace volného pohybu po světě včetně lezení do kopců, ježdění na mountech a “lovu” stvoření mnohem kreativnějšími způsoby jednoduchý a už hodně vousatý základní hratelnostní koncept notně osvěžila. Hráči i recenzenti si navíc výsledek pochvalovali, a navíc autoři z GameFreaku zase trochu přitvrdili z obtížností. Směřování značky tak najednou začalo mít trochu konkrétnější obrysy.

První trailery ukázaly, že Scarlet&Violet skutečně budou pokračováním, kde se různě směry zkříží.  Vzhledem k návratu do současnosti se sice asi nedočkáme zjednodušeného chytání házením pokéballů, hratelnost v otevřeném světě plném žijících a volně se pohybujících Pokémonů by ale měla být do určité míry zachována. V novém světě, tentokrát ve stylu Španělska, se budeme pohybovat volně, přičemž autoři naznačili, že se bez načítacích obrazovek poprvé obejdou i města. Trailery navíc ukázaly, že se budeme plížit, útočit ze zálohy i házet pokébally. To je rozhodně vítaná změna a je dobře, že se série dál vyvíjí.

Velkolepou novinkou je kooperativní multiplayer. Pokémon je s hraním více hráčů spojen odjakživa, ostatně principy soubojů a výměny příšerek k tomu přímo vybízejí. Až doteď se ale hráči společně nemohli vydat na dobrodružné putování regionem. Lze předpokládat, že bude funkce volně dostupná pro lokální spojení (tedy s více Switchi na jedné síti) a skrz členství Switch Online i napříč světem. Otázkou samozřejmě zůstává, jak bude co-op fungovat v praxi. Budou všechny souboje čtyři na jednoho? V takovém případě by i ti nejtužší nepřátelé dostávali pořádně za uši. Pečlivé vyvážení obtížnosti bude i s ohledem na nekonečné stížnosti související s příliš nízkými nároky na hráče naprosto klíčové. Na druhou stranu si dokážu představit, že možnost kdykoliv vyzvat parťáka na cvičný souboj, nebo prostě jen sociální efekt momentu, kdy z pokéballů vyházíte svoje svěřence a ti se spolu budou po obrazovce honit, nadchne každého hráče.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz