Rogue Trooper Článek Rogue Trooper

Rogue Trooper

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

20. 4. 2006 22:35
Reklama
Reklama

Akční žánr je sice poslední léta jeden z nejpopulárnějších, ale zároveň také jedním z nejnabitějších, takže čím chcete zaujmout s vaší hrou?

Svět Rogue Trooper komixového vydavatelství 2000AD funguje už od roku 1981, takže jsme měli na začátku celou plejádu zajímavých nápadů. Zejména to je získávání schopností a “duší” vašich padlých kolegů, prostřednictvím speciálních Biočipů. “Gunnar” se převtělí do speciální pušky, kterou můžete někam umístit a naprogramovat, “Helm” zprostředkuje možnost hackování se do konzolí a hologram pro matení nepřátel a “Bagman” vám umožní podkládat malá minová pole či vyrábět munici a zbraně. Což vám dává široké možnosti, jak se probíjet jednotlivými levely, jak co nejefektivněji útočit. Plus máte i řadu běžnějších zbraní, nicméně i když to není jen o zběsilém běhání a střílení, občas to funguje a je to každopádně skvělá zábava.

Přibližte nám hlavního hrdinu Roguea, kdo je to, co umí, a jak je to s těmi biočipy, jak to ve hře funguje.

Rogue je i sám o sobě skvělým vojákem, je zrozeným pro válku, zvláště pak pro válku na Nu Earth. Nepotřebuje třeba těžkopádné dýchací aparáty, v klidu funguje i v zamořeném území. To je samo o sobě obrovská výhoda, může se venku pohybovat daleko flexibilněji než ostatní vojáci, menší objekty může přeskočit, za většími se schovat nebo je přelézt. Když jste v krytu, tak jste nejen lépe chráněni před nepřátelskou palbou (samozřejmě za předpokladu, že ta přichází z té druhé strany krytu), ale aktivitu neztrácíte. Při střelbě na slepo nepřítele minimálně vystrašíte, že se sám poběží schovat, při mířené střelbě rychle vykouknete, zacílíte, vypálíte a zase se schováte nebo může klidně přes kryt hodit granát.

Na začátku bojujete s dalšími supervojáky (Genetic Infantryman – GI) jako vy ve speciální jednotce. Jak vaši kolegové umírají, jejich biočipy jsou přiřazeny do vašeho vybavení a tím se vám otevírají nové herní možnosti. Gunnar nabízí zaměřování spolu s analýzou střelby, doporučeními, kdy nejlépe vystřelit, abyste docílili smrtelného zásahu (trefa do hlavy nebo kyslíkové bomby). Bagman ovládá váš inventorář, včetně mikro min, a můžete mu nařídit, aby vyrobil potřebné věci z materiálu sesbíraného při hře. Helm poskytuje diverzní prvky ve formě hologramu, na který naláká nepřátele. Vedle toho vám poskytují základní informace, plus monitorují okolí a váš postup, radí vám co a jak.

Co vás dále zaujalo na Rogue Trooperu a z čeho ještě pochází vaše inspirace pro hru?

Kromě prvků souvisejících se zmíněnými Biočipy jsme z komixu využili i příběhovou linii, konkrétně situace kolem pronásledování zrádného generála zodpovědného za masakr vašich kamarádů ve zbrani. To bude něco hlavně pro fanoušky komixu, zvláště když jsme pro spolupráci získali Gordona Reniieho, jednoho z nejoblíbenějších 2000AD spisovatelů, který je autorem děje Rogue Troopera posledních pěti let, a který se podílel na herním scénáři zahrnujícím lokace a události z počátků pronásledování generála a bojů proti Nordland Empire.

Když už jsme to načali, tak si zápletku přibližme trochu více, na jaké zajímavosti se můžeme těšit?

Pronásledování zrádce vás zavede skrz rozsáhlé oblasti Nu Earth, dočkáte se rozmanitých přírodních podmínek a designu levelů. Od zpustošelé Quartz Zone, do které jste s dalšími vysazeni, přes nenápadný průnik do nepřátelských základen, rozpadlých měst, zkamenělých lesů. Nu Earth je zkrátka pestrou, ale také nebezpečnou krajinou.

Patříte mezi upravené supervojáky, kteří ty normální překonávají v každém směru. Běžní vojáci musejí v nepříznivých venkovních oblastech nosit chemické obleky a kyslíkové láhve. Což vy jednak nemusíte a jednat tyto bomby, připevněné jako batohy na zádech, představují lákavý cíl pro přesné trefy způsobující únik kyslíku a tedy paniku vojáka, plus výbuch této bomby si s jejím bývalým majitelem pohraje jako s hadrovou panenkou.

Na jaké všechny lokace narazíme a jaký mají jednotlivá prostředí vliv na průběh hry?

Nechci toho prozradit z příběhu moc, ale pokrývá nejrozmanitější součástí Nu Earth. Od startovní Quartz Zone projdete Dix-I poloostrovem, navštívíte řadu základen Nortů a tam všude se budete snažit zjistit informace o současném místě zrádce, který zaprodal vás a vaše kolegy.

Jednotlivé lokace se liší dost zásadně, takže si budete moct vyzkoušet všechny možné taktické postupy. Od otevřených pouštních levelů po těsné ulice pobořeného města, od strašidelného zkamenělého lesa po vysokohorské průsmyky, díky bohatosti světa komixu jsme měli z čeho vybírat, abychom na hráče patřičně zapůsobili.

Jaké taktiky přichází v terénu v úvahu? Případně dojde i na špionážnější, stealth prvky?

Určitě je lepší nejednat bezhlavě, zkoumat vaše okolí, abyste zjistili odkud vám co hrozí a mohli tomu následně přizpůsobit vaší strategii. Tedy efektivně využít biočipů, abyste maximalizovali vaší palebnou sílu, příhodně umístili Gunnar, mikro miny rozmístili do prostoru patrolujících vojáků a nalákali nepřátele do vašich pastí pomocí hologramu. A jakmile dojde na boj, přihoďte pár granátů, vhodně využijte okolní krajiny a dříve, než se nadějete, není z nepřátel nikdo na živu a vy můžete s úsměvem očekávat další. A pokud se v rámci vašeho pátrání dostanete do blízkosti nic netušícího Norta, pak to není o boji, to je předem daná záležitost. Likvidační pohyby ho vyřídí v cuku letu.

Jak pestré budou palebné možnosti Roguea?

Zmíněný Gunner není jen automatický kulomet, můžete k němu přidělat další zbraňovou část a umožnit tak sekundární mód palby, který se nejlépe hodí na danou situaci. Například půjde o modifikovanou brokovnici, rychlopalný paprskomet, minomet či naváděné SAMMY rakety, vhodné (nejen) na létající cíle. Výběr je rozmanitý, ale volte dobře, přeci jen nechat z Gunneru vystřelovat rakety při boji v uzavřené místnosti by asi nebylo nejvhodnější, na to se hodí lépe třeba paprskomet. Jinak má Rogue u sebe standardně dobíjecí pistoli jako zálohu, plus ji samozřejmě může používat, kdy chce. Dále to je celá řada granátů: tříštivé způsobí okamžité drsné zranění a rozhodí Norty okolo, lepkavé granáty se přilepí k nejbližšímu vojákovi, který pak panicky začne utíkat, též i do vlastních řad, čímž se efekt následného výbuchu znásobí. Scrambler granáty jsou futuristickou verzí oslepujících granátů, kdy útočí na sensory nepřátel, čímž působí v jejich řadách zmatek. A zápalné působí jak okamžité zranění, tak i následně trvající oheň, což může být zvláště nepříjemné, pokud máte na zádech kyslíkovou bombu. K tomu ještě přidejte zmíněné mikro minu či různě rozmístěná imobilní palebná postavení a je jasné, že střílení si užijete dost.

Přejděme teď k nepřátelům, na koho ve hře narazíme a jak na tom bude jejich umělá inteligence?

Kvalita umělé inteligence značí, jak napínavá bude hra v singleplayeru, pokud je slabá, nemáte pak z vítězství žádnou radost. Pocit správného soupeření můžete docílit několika způsoby, v Rogueovi jsme se zaměřili na týmový aspekt, každý nepřítel sice bude potencionálně nebezpečný, ale v týmu jsou smrtelní. Pokud se na ně pořádně nepřipravíte, dlouho nepřežijete.

Každý z týmů má kolem čtyř členů, z nichž jeden je většinou seržant, který koordinuje jejich akce. A ve vašem okolí se mohou najednou pohybovat tři či čtyři takové týmy. A ten který s vámi zrovna válčí, má nejvyšší AI prioritu, vojáci pak používají kryty, spolupracují a dělají vše proto, aby vás dostali. Vzdálenější týmy také fungují, ale v omezenější míře. Pokud se k vám přiblíží, jejich priorita se zvýší a cyklus se opakuje. Tímto způsobem může fungovat najednou celý level, vy jej můžete procházet kudy chcete, aniž bychom my museli skriptovat tunu různých variant střetnutí s nepřítelem.

A pokud jde o ty vaše soupeře, tak nejčastěji narazíte na běžnou infanterii, ale čekají na vás také odstřelovači či minometčíci. V interiérech potkáte vojáky s brokovnicemi a nebudou chybět ani šikovní minéři. Na větší akce máme Hoppas a Drill Proves, kteří s sebou mají spoustu dalších vojáků, které kryjí a připraveny máme i mechové jednotky Nort - Nort Tactical Armour. Plus ještě Blackmare Tanky (představte si 10x většího Shermana) a další překvapení.

Hra má vyjít najednou na třech různých formátech, znamenalo to pro vás nějaké větší problémy co do technologické stránky? A čím se vůbec můžete z tohoto hlediska pochlubit?

Asura engine a související vývojářské nástroje byly od počátku vytvořeny tak, aby byly použitelné pro vývoj her na různých platformách. Nabízí široké spektrum prvků využívajících v maximální možné míře potenciál každého formátu a zároveň dává grafikům a designérům pestré možnosti, jak hru přizpůsobit té které platformě. Mohli na každém formátu vytvořit masivní a zároveň komplexní prostředí za použití celé řady renderovacích technik a efektů, lokací obydlených vašimi nepřáteli atd.

Dále máme velmi působivé particle technologie, které nám umožňují vytvářet parádní speciální efekty jako mlhy, tetelení vzduchu apod. Zjednodušeně řečeno, čekejte obrovské, skvěle vypadající výbuchy! Engine zahrnuje plně funkční fyzikální systém, který ovládá všechny pohyby postav, pády, zranění, ragdoll efekty a další věci. Potom naše animační technologie poskytují široký rozsah animací (hodně přes tisíc), což dohromady dává realistické a přirozeně vypadají nejrůznější pohyby postav.

Šlo by dát na závěr příklad nějaké akční scény, které by charakterizovala podstatu hry?

Kousek od začátku hry se pokusíte zachránit Helma. Akorát jste našli plány na brokovnici a Gunnar si užívá likvidace Nortů při cestě do pevnosti, kde by měl Helm být. Před vámi zamčené, na pohled dosti festové, dveře. Poblíž je nádrž s palivem a z ní vedou trubky o kus výše k dalším zásobníkům. Takže podminujete nádrž, kousek před dveře postavíte Gunnar a odstoupíte. Odpálíte nádrž, Nortové se vyřítí ze dveří přímo do rány Gunneru. Zbylé vyřídíte pistolí, seberete Gunnara a pokračujete v klidu dovnitř. Za chvíli dojdete k čerpací stanici pro masivní bitevní lodě a vedle ní spousta Nortů, někteří s těžkými mechovskými obleky a kulometnými hnízdy…zábava začíná.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz