Reservoir Dogs Článek Reservoir Dogs

Reservoir Dogs

lukbas

lukbas

28. 6. 2006 22:01 6
Reklama
Reklama

Herní průmysl poslední dobou projevil neuvěřitelný zájem o filmové předlohy z gangsterskou tématikou. My můžeme spekulovat, jak velký podíl na tom má úspěch her jako Grand Theft Auto nebo The Getaway. Nedávno mezi nás zavítal Kmotr, pracuje se na celé Rodině Sopránů, blíží se Scarface a hlavně již několik let jsou ve vývoji právě Tarantinovi psi. Poslední dva to budou mít obzvláště těžké, protože jako filmové skvosty stály předlouhou právě pro Vice City nebo The Getaway. Co tedy můžeme od virtuálního vtělení pánů Bílého, Oranžového, Světlého, Růžového, Modrého a Hnědého očekávat a jaké vůbec mají v této tuhé konkurenci šance?

Pan Bílý

Klasika Quentina Tarantina z roku 1992, kde nám jasně ukázal, jak má vypadat moderní gangsterka. Jeho dnes již typický rukopis plný spousty drsných hlášek, rozjímání o panenství Madonny, nebo povídková skladba příběhu. Na rozdíl od posledních filmů s Nevěstou, kde se kromě jízlivých poznámek dočkáme i pořádné akce, jsou Reservoir Dogs ohledně akční jízdy vážně trochu rezervovaní a položeni spíše do roviny „komorního dramatu“. Je tak otázkou, jak chtějí autoři udělat akční hru podle filmu, kde se vedou neuvěřitelně dlouhé dialogy „o ničem“, a nenaštvat velmi početnou skupinu fanoušků. Ta ostatně je cílovou skupinou, takže rozházet si to u nich nebude nejlepším marketingovým tahem.

Pan Oranžový

Jistě si to ještě pamatujete. Šest neznámých, zlanařených gangsterů, jeden nastrčený policista a nepovedená loupež klenotnictví. S tím vším si pak mohl Quentinův vypravěčský um pohrát a my si to před obrazovkami, případně plátnem mohli parádně užívat. Díky tomu je pro hru vytvořený neuvěřitelný prostor na přidání rozšiřujícího obsahu, který by fanouškům a hráčům odpověděl na všechny otázky. Hlavně by si mohli prožít na vlastní kůži ono loupežné přepadení, o kterém se ve filmu tolik namluvilo, ale neviděli jsme z něj ani jedno filmové políčko. Tahákem by také mělo být prožít si části příběhu z pohledu různých postav a udělat si pak ucelený obrázek o promítaných událostech. Tím se ponese hra ve stejném duchu jako film, kdy budeme přeskakovat jak z jedné postavy na druhou, tak na časové přímce i v ději. Dokonce by měly věci dojít tak daleko, že bude k dispozici funkce podobná vybíráním filmových úseků na filmovém DVD. Pokud tedy budete chtít vědět, kdo co přesně kdy udělal, nebude nic jednoduššího, než si to najít a zahrát.

Pan Hnědý

Podle vypuštěných informací to zatím vypadá, že by se hráčům mělo dostat poměrně velké volnosti v jednání a hra by měla být rozdělena na dvě části – pěší a jízdní. První bude obsahovat deset úrovní a bude jen na hráčích, jak si poradí s nepovedeným přepadením klenotnictví a dalších, z toho vyplývajících situací. Ty bude možné řešit dvojím způsobem. Buď si cestu jednoduše prostřílíte, nebo si budete brát rukojmí, které využijete jako lidský štít. Díky nim nejenže po vás nebudou policisté pálit, ale když svému zajatci drobně ublížíte pěstí do hlavy, donutíte strážce zákona k odhození zbraně, nebo otevření důležitých dveří. Případně můžete ve stylu pana Světlého obětem řezat uši, což zamává i s těmi nejotrlejšími a nejdrsnějšími jedinci. V přestřelkách pak dojde na jakousi variaci Bullet-Timu, kdy ve zpomalení času rozdáte podle libosti kulky smrti a pak se v animaci pokocháte, co s vašimi protivníky udělají. Jízdních úrovní bude cca šest a jistě si domyslíte, o co v nich asi půjde. Přeci jenom nějak se postavy musely dostat do onoho skladiště, takže například povezete na čas pana Oranžového, aby vám nevykrvácel a nepošpinil tak epesní póstrování.

Pan Modrý

Práci si autoři také dávají s tím, aby hra přesně korespondovala s celým filmem. Některé scény z něj překopali do herního enginu a u těch zbývajících se pokusili napodobit kameru a úhly, které by ve filmu Quentin Tarantino použil. Samozřejmě nemůže chybět ani původní soundtrack s komentářem K-Billyho a jeho víkend úžasných 70 let, jenž by se měl objevit na herní rádiostanici. Ačkoliv se nejedná o takové pecky jako v dalších Quentinových filmech, najdou se i tady nezapomenutelné fláky, které roztančí nejednu divokou pařbu.

Pan Světlý

Hra podle filmu samozřejmě vyžaduje, aby na ní pracovali původní tvůrci a herci. Bohužel, zde přichází první kámen úrazu. Jediný, kdo se na hře podílí, je totiž pan Světlý alias Michael Madsen. Ten propůjčil postavě jak svůj hlas, tak i obličej. Zbytek party bude muset zaskočit několik imitátorů, jejichž výkon je zatím údajně uspokojivý. S tím se spojuje další smutná zpráva - postavy zbývajících členů „duhové šestky“ nebudou moc svým filmovým předlohám podobné. Na jasný výsledek, si však budeme muset počkat, až vyjdou nějaké další screenshoty nebo hra samotná. Zatím mají Reservoir Dogs šanci být povedenou, drsnou akční jízdou přesně ve stylu Quentina Tarantina!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz