Minecraft Článek Po Minecraftu přijde vesmírná odysea

Po Minecraftu přijde vesmírná odysea

Ondřej Švára

Ondřej Švára

12. 4. 2012 22:00 6
Reklama

Švédské studio Mojang už dávno není jen grupou, co udržuje v chodu Minecraft. Pokud jsou vám známá jména jako Cobalt, Catacomb Snatch, Scrolls či 0x10c, pak víte, že Švédové loni rozvinuli síť tvořivosti a pustili se do vývoje hned několika nových her současně. Takových, které se od Minecraftu již na první pohled liší, ale sdílejí s ním touhu dobýt alternativní trh.

0x10c...

Ovšem ne každá hra je společným dílem všech vývojářů Mojangu. Výjimkou je nejnověji ohlášené 0x10c - specialita šéfkuchaře Marcuse "Notche" Perssona. Ten si loni v listopadu po slavnostním spuštění  plné verze Minecraftu uvolnil ruce a 0x10c prezentuje jako svůj osobní herní projekt. Jako kdysi Minecraft.

Vousatý Švéd nyní touží po vesmírné sci-fi onlinovce ve first person pohledu. Mohli bychom si s ní klidně zavzpomínat na stařičké Elite. Odehrávat se má v paralelním vesmíru a v roce tak vzdáleném, že ho sotva přečtete i vyslovíte - 281 474 976 712 644.

V 0x10c nasednete do vlastnoručně sestrojených vesmírné korábů a budete létat, obchodovat, válčit a dobývat. Ústředním motivem celé hry se však stala překvapivě docela obyčejná věc – počítač. Ve vesmírné odysei sehraje klíčovou roli. V podstatě bude ovládat úplně všechno a stane se jakýmsi zrcadlem vašeho skutečného komputeru, ze kterého budete 0x10c spouštět.

Notch sestrojil emulátor šestnáctibitového systému. Ten budete moci skutečně programovat, vést si na něm lodní záznamy (1,44MB disketovka jistě poslouží), projektovat jiné vesmírné koráby, hackovat nepřátelskou elektroniku a ve chvílích pohody třeba i pařit jednoduché hry.

Populární hostingová služba GitHub už potvrdila, že díky spolupráci s Mojangem lodní počítač exkluzivně využije. Hráči díky tomu budou moci sdílet svoje programátorské umění a části kódů si nabízet za účelem výroby nového a nového softwaru. Cílem GitHubu je přinutit uživatele, aby prostřednictvím společného kódování kolaborovali ve vojenském plánování uvnitř hry, čímž je jednak bude více bavit, a jednak zaplní githubovská sociální fóra. Je to vůbec poprvé, kdy si nějaká vývojářská služba půjčila programátorský jazyk ze hry s cílem přilákat novou komunitu.

Po Minecraftu přijde vesmírná odysea
i Zdroj: Hrej.cz

Před pár dny také Markus Persson vydal první screenshoty z 0x10c. Upřímně, nepotěšily ani nevyděsily. Jednoduše splnily očekávání. Osobně jsem nic lepšího než směs Minecraftu a druhého System Shocku nepředpokládal. Persson evidentně nic jiného vytvořit nechtěl, alespoň bude hra hardwarově nenáročná. Z obrázků je to ostatně dobře patrné, framerate na nich dosahuje až čtyřciferných hodnot. Samozřejmě jistý pokrok ale Notch udělal. Osmibitově pixelatá grafika Minecraftu se změnila ve vektory a stínované polygony.

Persson také aktuálně prozradil, kolik bude 0x10c v multiplayeru stát (singl je zdarma). Takže: pre-alpha a alpha verze si řeknou o 200 vesmírných kreditů, beta pak o tři stovky a za kompletně funkční podobu hry dáte čtyři sta vesmírných babek. Kolik to dělá v normálních penězích, ale Notch vtipně neuvedl. Zatím to totiž sám neví. A tak je jasné pouze to, že kdo chce ušetřit, neměl by s koupí 0x10c otálet.

Zatím je však stále čas. Ačkoli Notch slibuje, že alpha verze hry vyjde již brzy, stane se tak pravděpodobně až za řadu týdnů, či spíše několik měsíců. Odhadem si poprvé zahrajeme snad někdy až v létě. První kupci si pak začnou svoji novinku hezky dokončovat a sami zdokonalovat. Tomu se říká obchodní strategie!

Psychonauts počkají

Dalším zatím ryze osobním zájmem Marcuse Perssona je spolupráce na druhém dílu legendární adventury Psychonauts. Tvořit by ji chtěl společně s jejím původním autorem Timem Shaferem a financovat ji hodlá přes internetovou sbírkovnu Kickstarter.

Osud společného projektu je však zatím nejistý. Na neurčito jej odsunul úspěch jiné Shaferovy hry zvané Adventure. Ta na Kickstarteru vybrala přes tři miliony dolarů, a Psychonauts tak musejí počkat. "Zatím jsme se ani neshodli, kolik by na ně bylo potřeba peněz. Vše musíme ještě probrat," uvedl Persson poté, co se s Shaferem setkal v San Franciscu na březnové konferenci GDC.

(Elder) Scrolls

A tak na závěr článku získává prostor hra, které už se Persson naopak tolik nevěnuje a přenechává její tvorbu kolegům z Mojangu. Jmenuje se Scrolls (trailer) a jde o taktické RPG kombinující prvky z karetních a stolních her.

Ještě máme v živé paměti, jak si Mojang na tuhle strategii udělal solidní neplacenou reklamu, když o její název svedl právní souboj s Bethesdou, respektive jejím vlastníkem Zenimax. Ten nemohl vystát, že se v herním světě může jmenovat Scrolls i něco, co mu nepatří, ovšem nakonec byl soudem donucen neremcat.

Scrolls jsou slovy jejich hlavního designéra Jakoba Porsera "unikátní hrou, která zalepí díru na trhu. Budete v ní bojovat a přechytračovat soupeře na bitevním poli s použitím destruktivní síly svých magických svitků. Roli bude také hrát náhoda a štěstí. Jak bývá u karetních her zvykem…“

Hru vám mohou více přiblížit následující videa. První je z listopadového MineConu, druhé o měsíc starší.

Scrolls bude hratelné na několika platformách včetně webových prohlížečů. Mojang však opět nechce použít finanční model free-to-play a v základu se tedy bude hra prodávat za peníze. I když drobné mikrotransakční prvky se v ní přece jen objeví. Některé svitky si totiž hráči budou moci kupovat a získají za ně například účast v turnajích zdarma. Tu by si jinak museli vybojovat. Celkově však kupované svitky nemají mít na hratelnost zásadní vliv. Naopak, pokud je hráč získá jiným způsobem, například hrdinskými činy, bude je moci prodat v interní aukci za herní měnu.

Na oficiálních stránkách hry se můžete přihlásit k odběru alpha verze hry. Ta však zatím nebyla ani ohlášena.  Přesto se na ni těšíme stejně jako Ox1Oc. Bude Minecraft zapomenut?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama