peter-molyneux-digitalni-distribuce-je-fantasticka
Článek Peter Molyneux: "Digitální distribuce je fantastická"

Peter Molyneux: "Digitální distribuce je fantastická"

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

17. 1. 2006 23:55
Reklama
Reklama

Tři tituly vydané hned po sobě, na to tedy od Lionheadu zrovna zvyklí nejsme. Byla to jen náhoda? Jak vidíte budoucnost Black & White 2, Fable: The Lost Chapters a The Movies?

To jsme neplánovali, bylo to výsledkem našeho přání vydat hry teprve až s nimi budeme spokojeni. Ale samozřejmě výsledkem bylo neuvěřitelné množství práce, kterou jsme museli za několik posledních měsíců udělat, takže v Lionheadu pracovali všichni pořád přesčas. Nejlepší na tom ale je, že jsou všechny hry skvělé a sami doufáme, že všichni hráči se u nich dobře baví.

Do dneška se Lionhead věnoval “božským simulátorům” a RPG, budete vyvíjet i hry jiných žánrů, pokud vás něco dobrého napadne?

Peter Molyneux: "Digitální distribuce je fantastická"

Určitě. Ostatně The Movies jsou simulátorem života, takže ukazují, že se vážně nebojíme experimentovat. Ještě v Bullfrogu jsme vydali množství her různých žánrů, jako například Magic Carpet, což byla v podstatě střílečka a Dungeon Keeper, RTS. Takže si myslím, že Lionhead udělá hru jakéhokoli žánru, jenom si musíme být jisti, že to zvládneme.

O nových hrách od Lionheadu toho moc nevíme, jenom snad něco málo o tom, že existuje Project Dimitri. Nemohl byste jít trochu do detailů a prozradit nám, co pro hráče Lionhead připravuje?

Omlouvám se, ale teď vážně nemohu nic moc říci. Snad jen že v Projectu Dimitri budete moci znovu prožít své mládí ať už bylo jakékoli, a to je docela úžasný koncept, nemyslíte?

Komentáře, které jste údajně na Game Convention v Lipsku pronesl na adresu konzole Nintendo Revolution, vzbudily zájem na fórech a blozích. Už jste si Revolution nějak osahal a myslíte si, že opravdu přinese “revoluční” zážitky, po kterých mnoho hráčů touží?

Myslím si, že ovladač, který Nintendo představilo, je nesmírně zajímavý. Reprezentuje skutečně nový způsob, jak hry ovládat. Je určitě pravděpodobnější, že změní způsob, jakým jsou hry designovány mnohem více, než rychlejší hardware, protože budeme moci vytvářet takové hry, které by nás bez něj vůbec nenapadly.

Zdá se mi, že se hernímu průmyslu nějak nedostává kreativity, domníváte se, že se to změní a co bude případně důvodem, proč? Nový hardware, politika vydavatelů...?

Peter Molyneux: "Digitální distribuce je fantastická"

Je jasné, že jakmile jste na vrcholu jednoho “funkčního období” nějakého hardware, vypadá to, že se nacházíte ve vyježděných kolejích. Pro hry další generace je kreativita zvláště důležitá; přicházejí nové ovladače, mnoho nových konzolí bude permanentně připojeno na internet. Uvědomujeme si, že hráči po nás chtějí stále lepší hry a jakmile se dostatečně seznámíme s novým hardware, myslím si, že vydáme mnoho úžasných her, z nichž některé posunou zažité standardy skutečně vpřed.

Už déle, než se pamatujeme, se mluví o digitální distribuci a vydávání po epizodách. Zajímá se o to Lionhead také, změní možnost prodloužit hrám jejich životní cyklus přístup vývojářů ke svým konkrétním titulům?

No, možnost digitální distribuce je fantastická, ale nejdříve se musí pořádně dostat do podvědomí lidí. Jakmile se ale tak stane, budu jenom rád, když se k tomu Lionhead připojí.

Realtimová fyzika a neustále se vyvíjející AI jsou stále důležitějšími vlastnostmi moderních her. Jakou část her vidí Lionhead jako nejdůležitější pro inovace?

Osobně věřím, že inovace by se neměla omezovat jenom na jednu část hry, ale je potřeba, aby vývojáři nabízeli stále větší realismus ve všech aspektech. Ale také je potřeba inovovat způsob, jak hry hráči hrají, a to je mnohem větší výzva. Znamená to, že musíme inovovat ve všech oblastech, ale pokud chcete jednu opravdu vypíchnout, pak to podle mého názoru bude AI, která musí být opravdu kvalitní, aby měli hráči pocit, že hrají skutečně “next-generation” hru.

Fable se už prodalo více než 1,5 milionu kopií a na obzoru je datadisk The Lost Chapters. Přemýšlíte už o pokračování? A uvidíme někdy hru B.C.?

Peter Molyneux: "Digitální distribuce je fantastická"

Omlouvám se, ale o tom nemohu teď nic říci.

Máte vřelé vztahy s Microsoftem, budete pokračovat s vývojem na Xbox 360 nebo se díváte i po jiných platformách, na kterých byste rovněž chtěli vidět své hry?
Microsoft je skvělý vydavatel a pro Fable je ideální. Lionhead vyvíjí i pro další formáty, takže máme s příslušnými firmami také navázány vztahy.

Budete se věnovat v budoucnu vytváření originálních konceptů, nebo budete raději rozvíjet své zavedené série?

Důvodem založení Lionheadu byla možnost svobodně vytvářet originální hry, ale samozřejmě máme také možnost tyto koncepty rozvíjet a vylepšovat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz