Microsoft Wireless Racing Wheel
S pořádným předstihem Microsoft začal prodávat svůj oficiální volant, protože jeho vlastnosti pořádně otestuje až nová Forza Motorsport. Nicméně již dnes s ním fungují prakticky všechny závodní hry pro Xbox 360, i když s jistými kompromisy, jak se ostatně dočtete dále. Pouhý pohled na balení prozradí opravdu velké rozměry volantu, který na první pohled zaujme hlavně svojí velikostí i váhou. Je to opravdu pořízek a schovat jej s pedály do menší skříňky může být velký problém.
Opravdový silák
Věnec je sice poměrně malý, tedy v porovnání se základnou, nicméně se příjemně drží díky přilnavému povrchu. Design a barevné provedení kopíruje návrh vlastní konzole i klasických ovladačů. Volant kupodivu nenabízí reálný počet otáček jako u skutečných závodních vozidel, jeho rozsah otáčení je zhruba 240 stupňů. Podobně chybí klasická řadící páka, jakou nabízí nejlepší volant pro PS2 od Logitechu. Vše ale vynahrazuje extrémně silný a důrazný force feedback. Tato zpětná vazba funguje při zapojení adaptéru volantu do elektrické sítě, ovšem periferie má také stejné pouzdro na baterie jako bezdrátové ovladače, takže blízkost zásuvky není podmínkou. Při provozu výhradně na baterie, či akumulátory je ale force feedback nahrazen jemnějšími vibracemi.
Ach ta ergonomie
Jestliže je držení na stole výtečné, to samé již ale neplatí při použití na klíně. Základna má sice vespod gumové lišty pro lepší přilnavost, ale dolní tvar je pro použití na sedačce nevhodný, stejně jako malý úhel natočení volantu od základny. Na rozdíl od volantů Logitech, které jsou uzpůsobeny pro připojení zvláštního mezi nožního nástavce, volant od Microsoftu nic podobného nenabízí. Tipujeme, že většina hráčů má konzoli postavenou v obýváku a před televizí většinou netrůní velký a vysoký kancelářský stůl, pro který je volant jedině určen.
Paty to jistí
I na staré kousky
V PGR3 ale volant funguje výborně, jen se musí vybrat správná konfigurace tlačítek v nastavení. Bohužel se ale v žádné hře nedá z vlastností vůbec nic nastavit. Tudíž citlivost, sílu vibrací a force feedbacku, ani mrtvou zónu nijak nezměníte, což je docela škoda, protože předvolená kalibrace nemusí všem vyhovovat. U nových her se ale podobných absencí bát nemusíte. Dnes tedy tento volant využijete na PGR3, což je nejideálnější a s přimhouřením oka pak na Test Drive Unlimited, ale např. takový Burnout je s volantem prakticky nehratelný. Žádná aktuální hra bohužel primárně s volantem nepočítá a není pro něj ani navržená, jako např. Gran Turismo 4 pro Logitech Driving Force Pro. Kompatibilita se u jednotlivých titulů řeší právě novými ovladači a updaty. Dle našeho názoru se tudíž vyplatí počkat až na Forzu Motorsport 2, PGR4, GTR a nebo Colina McRae Dirt, přičemž všechny tyto hry budou volant plně podporovat.