Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Josef Murcek

Josef Murcek

25. 9. 2013 22:37 5
Reklama
Reklama

Je tomu více než půl roku, co si z nás Hideo „Joakim“ udělal dobrý den a veřejnost drze mystifikoval zprávou o vývoji dvou nových přírůstků do populární série. Nejprve představil Metal Gear Solid: Ground Zeroes, později pak dorazil hráčskou obec tajuplným titulem The Phantom Pain. Po dlouhém období divokých spekulací a detailních rozborů obou trailerů nakonec kápl božskou a potvrdil, že se celou dobu jednalo o jednu a tu samou hru, pouze rozdělenou do dvou samostatných celků. Zatímco Ground Zeroes bude prequelem, který plynule naváže na události titulu Peace Walker z přelomu 70. a 80. let, The Phantom Pain se odehraje o devět let později ve válkou zmítaném Afghánistánu, kde budete zpětně dohánět a napravovat proběhlá zvěrstva.

Čert aby se v tom vyznal

K čemu takové složitosti? Tvůrci se totiž nově rozhodli pro zcela otevřený svět, v němž nebude cesta z bodu A do bodu B nijak nalajnována a bude záležet čistě na vás, jak se k cíli dostanete. Aby se předešlo povyku a možné frustraci ze strany dosavadních hráčů série, rozhodli se je autoři nejdříve aklimatizovat na menší ploše. Nejprve se tedy ocitnete v kůži Naked Snaka a až poté, co se vám povede splnit veškeré příběhové mise v Ground Zeroes, upadnete do kómatu, ze kterého se probudíte už jako Punished Snake, čímž začne dějová linie The Phantom Pain. Hideo Kojima zdůrazňuje, že na vás po probuzení v nemocnici čeká doslova gigantický svět k prozkoumání, na který však budete díky předchozí části dostatečně připravení. Tedy alespoň v to doufejme. Nikde není garantováno, že si to tvůrci časem nerozmyslí a nerozhodnou se třeba první část vydat samostatně.

Minulý týden proběhl veletrh TGS 2013, na němž byly kromě jiného vidět i záběry z hraní Ground Zeroes, které se bude odehrávat na Kubě, a to konkrétně na americké základně zvané Camp Omega. Nejde zrovna o přátelskou a vyhledávanou destinaci, turisty tu totiž běžně mučí a nedostatek olova v těle se řeší kulkou mezi bulvy. To ale Snakovi nedělá problémy a během noci zachrání zbídačeného zajatce, což se neobejde bez tiché eliminace několika hlídkujících strážných a závěrečného úprku k vrtulníku. Ve stejném prostředí se odehrává i druhá mise, kde si Snake nejprve objede celou základnu ležící jako pes na korbě vozu, poté se proslídí až k pásce s utajenými nahrávkami a za doprovodu střílení a efektních výbuchů nakonec odjede džípem vstříc zapadajícímu slunci. Pravda, člověk by čekal kapku něčeho ostřejšího, přesto se ale hráči evidentně nebudou nudit.

Být volný jako pták

Čeho si všimnete hned na první pohled, je ona svoboda otevřeného světa. Můžete jít prakticky kamkoliv, hra vám neklade odpor a vy máte možnost si zahrát třeba na Ramba či naopak ve stylu série prošmejdit celý areál v naprostém utajení. Snake dostal do vínku bohaté pohybové nadání, a tak je opravdu radost se dívat na to, jak se plazí kolem stanu, krčí před nepřáteli, sprintuje k vrtulníku, uskakuje před reflektory, přelézá přes překážky, kryje se za betonovými tvárnicemi, leze po žebříku, pomalu ručkuje na útesu, uklízí mrtvoly nebo třeba střílí z bezpečné vzdálenosti na nic netušící protivníky. Navíc všechny animace působí plynule a přirozeně, a to je hra teprve v alpha fázi vývoje.

Kromě neomezené volnosti a rozmanitého pohybu se můžete těšit i na takový dalekohled, kterému budete často vděčit za svůj život. Jak jde zejména na nových videí dobře vidět, neexistuje nic lepšího, než si dopředu prohlédnout široké okolí a označit hlídkující darebáky. Ti zůstanou aktivní na mapě a vy si tak nemusíte pamatovat jejich pozice a vyšlapané trasy. Pokud se přesto stane, že někoho z nich přehlédnete a on se vám v tu nejnevhodnější chvíli vyloupne za zády, hra se sama přepne do zpomaleného režimu aka bullet-time, čímž získáte příležitost poslat onoho zvědavce do věčných lovišť a zabránit tak spuštění alarmu.

Častokrát se vyplatí nepřátele rovnou nezabít, ale vykopnout jim zbraň z ruky, přiložit pistoli k hlavě a zeptat se jich na informace, které vám pak mohou pomoci ve splnění mise.

S místními vojáky je vůbec švanda. Zatímco v předchozích dílech toho moc nepředvedli, tady rádi útočí v početní výhodě, střílí většinou ze zálohy, kryjí se za okolní překážky a dokonce reagují svým sluchem a zrakem. Jestli tedy neodklidíte včas mrtvolu nebo si omylem pšouknete v jejich blízkosti, rozhodnou se danou věc hned prozkoumat a vy máte problém. Naštěstí se stráže dají celkem snadno zlikvidovat v efektních soubojích na blízko. Aby tedy nešlo jen o terče pro váš smrtící arzenál, vštípili jim autoři určité znalosti díky čemuž je nebudete jen bezhlavě zabíjet. Častokrát se totiž vyplatí nepřátelům vykopnout zbraň, přiložit pistoli k hlavě a zeptat se jich na informace, které vám v případě úspěchu mohou výrazně pomoci se splněním mise.

Pomůže i Jack Bauer

Co se týče dalších novinek, těšit se můžete na ovládání několika dopravních prostředků. I když je Snake tělem i duší sportovec a nejradši by všude chodil pěšky, místy nepohrdne možností se projet v nablýskaném džípu nebo si osedlat překrásného oře. Některé z vás může zajímat i výměna dabéra, Hideo si totiž vybral známého herce Kiefera Sutherlanda (seriál 24 hodin) kvůli podobnému věku a hlavně barvě jeho hlasu. Kromě Snaka bude mít cameo několik známých tváří z minulých dílů jako třeba Chico či Paz, zároveň však přibudou postavy zbrusu nové, například nová sexy sniperka s přezdívkou Quiet.

Vše výše zmíněné bude zabaleno do slušivého grafického kabátku díky novému FOX enginu, na kterém kromě tohoto MGS poběží i takový PES 2014. Datum vydání prozatím není známé, ale rozhodně nepočítejte s letošním a raději ani s příštím rokem. Byly však oznámeny platformy, na které MGS V vyjde a budou to jak současné (Xbox 360, PS3), tak i konzole nové generace (Xbox One, PS4), přičemž si vrabci na střeše cvrlikají i o PC verzi. Sám Hideo řekl, že PC verze není momentálně prioritou, ale že bychom se jí mohli časem dočkat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz