Medal of Honor: Airborne Článek Medal of Honor: Airborne

Medal of Honor: Airborne

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

31. 5. 2006 22:23 11

Již první díl Medal of Honor, který vyšel před 7 lety na herní konzoli Playstation, sklízel pochvalné ovace. Kromě vysokých hodnocení a vynášení hry do nebes si začal pomalu ale jistě vytvářet široký okruh fanoušků, kteří si přáli další a další pokračování. Netrvalo dlouho a objevil se druhý díl. Situace se opakovala a brzy byl na světě Allied Assault. Jistě si vzpomínáte, jaký humbuk udělalo vylodění na pláži Omaha. Následovaly i hry pro Playstation 2 a koncem roku 2004 se na PC objevil zatím poslední díl s přívlastkem Pacific Assault.

Proto bylo potěšující zprávou, že MoH: Airborne, primárně vytvářený pro konzole nové generace, tedy Xbox 360 a Playstation 3, se dočká také počítačové verze. A nebude se jednat o prachsprostý převod z konzole, ale o samostatný titul, vyráběný hezky od píky. Dále se také objeví i na konzolích Xbox a Playstation 2.

Interaktivita na každém rohu

Nejnovější přírůstek do rodiny Medal of Honor má slibovat nebývalou interaktivitu během hraní. A nejedná se jen o fyzikální reálie a podobně věci. Už i začínající misi budete moci ovlivnit, čímž se odbourá linearita misí. Vžijete se totiž do role Boyda Traverse, člena 82. výsadkové divize. Každá mise pak začíná parašutistickým seskokem, který můžete dle libosti ovládat, jak se vám bude chtít. Vytratí se tedy sekvence, při kterých můžete otáčet hlavou a koukat se kolem sebe na seskoky ostatních vojáků. Díky tomuto tak bude mise na zemi začínat tam, kde dopadnete, což slibuje velice zajímavé možnosti. V praxi to vypadá tak, že seskočíte, do ruky vezmete jednoho Thompsona a už vám nebude bránit nic v cestě za splnění vašeho úkolu. Tedy až na vaše německé nepřátele.

Není nad poutavý příběh

Jistě nám dáte za pravdu, že ať už je hra jakkoliv dobrá, kvalitním příběhem se ještě vylepší – nebudeme ani lovit v historii, každý má jistě svého příběhového favorita. Právě tak má být příběh nedílnou součástí i MOH:A. Velkým záměrem tvůrců je právě vžití hráče do hlavní postavy, se kterou bude procházet skrze nebezpečné situace po boku svých kolegů. Už i minulý díl Medal of Honor: Pacific Assault dokázal, že bez kvalitního a intenzivního příběhu by to jaksi nešlo. Celkově všechny příběhy ze série Medal of Honor připomínají scénáře z filmů Stevena Spielberga, kde hlavní hrdina prochází nějakou životní krizí, spojenou s rodinnými problémy a zasazenou do nebezpečných situací. No, uvidíme, co si na nás producenti připraví tentokrát.

Eurotrip s hledáním informací

Stejně jako tvůrci Gearboxu při vytváření svého válečného eposu Brothers in Arms hledali veškeré dobové informace a fotografie, tak i hoši z EA Games se vydali do Evropy s cílem získat co nejvíce faktů, které jim pomohou k vytvoření realisticky vypadajících prostředí. Ze svého výletu tak přivezli do studií okolo jedenácti hodin filmových záznamů a přes 40 GB fotografií! Tím pádem by mohli autoři opravdu detailně zpracovat tehdejší Evropu. Aby toho nebylo málo, k dílu přidal pomocnou ruku i kapitán Dale Dye. Ten se podílel při tvorbě každého dílu této série a kromě role konzultanta při vytváření her se dosti angažuje i ve filmu. Své znalosti předal mnohým režisérům, včetně Stevena Spielberga, Paula Verhoevena nebo Tonyho Scotta. Díky jeho spolupráci by měli být veškeré konflikty a bitvy provedeny s naprostou autentičností.

Next-gen grafické zpracování

Od titulů pro konzole nové generace se očekává výtečné audiovizuální zpracování. Jak se můžete z dostupných obrázků (s vydáním preview jsme schválně vyčkali na uvedení oficiálních obrázků) přesvědčit, po grafické stránce je hra opravdu na dobré úrovni. Hra je postavena na vlastním enginu, jeho název však zatím není známý. Dokáže zobrazit detailní rozlehlá prostranství, podporuje veškeré nejnovější shader efekty, ani dynamické stínování nebylo opomenuto. HDR by se podle dostupných informací mělo také objevit. O rozpohybování vašich kolegů i nepřátel se stará vylepšený motion-capturing. Ten kromě pohybů postav přenáší i mimiku obličeje. To znamená, že během hraní budou postavy dle situace měnit své výrazy. Usmívat se budou, pokud dokončí nějakou misi, vystrašený výraz se na jejich tváři objeví při nečekaném palebném útoku nepřátel.

Kromě grafické stránky se pečlivě pracuje na umělé inteligenci, která díky nezadanému začátku mise musí být velice flexibilní a tím pádem se mnohé skripty škrtají. Díky tomu byl vytvořen speciální engine nazvaný Affordance engine. Ten má na starosti reagování všech postav na okolí a patřičné změny. Pokud budete tedy postupovat skrze obléhané městečko a vaše botky samochodky nebudou zrovna nejtišší, můžete si být jisti, že nepřátelská skupinka po vás půjde. A to ne jako králíci na porážku, ale hezky opatrně a pomalu, aby se vyvarovali co největším ztrátám. AI bude natolik vyspělá, že bude moci vyhodnotit v co nejkratší době nejlepší možnost pro následný postup. Zvuková stránka hry by měla být opět perfektní, jak je u série zvykem. Hudební doprovod by měl složit dvorní skladatel série Michael Giacchino, který svou hudbou vždy perfektně doplní atmosféru.

Výrazné novinky

Vůbec poprvé se ve hře objeví upgradování zbraní, které prý dle dobových informací bylo na denním pořádku. S tím souvisí i RPG prvky, které budou sloužit k lepšímu zacházení se zbraní. Čím více budeme používat jednu zbraň, tím více bude přesnější a tím rychleji se dočká onoho vylepšení. Novinkou je i kooperativní mód až pro čtyři hráče. S touto informací můžeme zamávat konzolistům, kteří si kooperativní hru užívali dlouho před námi. Vše se zatím jeví velice slibně, ovšem na finální vyřčení verdiktu si budeme muset počkat do příští zimy, kdy se má Medal of Honor: Airborne objevit.