Mad Max (zrušeno) Článek Mad Max

Mad Max

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

28. 8. 2013 22:27 1
Reklama

Snad kdokoliv, komu je nad 25, si pamatuje sérii australských post-apokalyptických oldschoolových akčňáků s Melem Gibsonem v roli Šíleného Maxe. Brázdil pouštní krajinu a dálnice ve své káře smotnované z různých dílů a vyříkával si účty pěstmi i brokovnicí s násilnými gangy a pouštními bandity tu více, tu méně ogranizovanými. Čtvrté filmové pokračování bylo dlouho u ledu (ačkoliv se nyní natáčí s Tomem Hardym v hlavní roli) a studio Avalanche, které má na svém kontě hry jako Just Cause 2 a Renegade Ops se rozhodlo svůj talent pro explozivní sandboxové hry zužitkovat v písečném světě, kde má funkční auto větší cenu než život jeho řidiče.

Max Rockatansky jedno takové auto měl. Měl i rodinu, ale obojí mu vzal vůdce jednoho z mnoha gangů, které terorizují pouštní svět, a nyní se Max ocitá na cestě hnán touhou po pomstě. Během své výpravy si postaví nové auto, svůj Magnum Opus, vyčistí blízké i vzdálené regiony od zlodějské verbeže a nakonec dosáhne i své odplaty. Regiony, do kterých je herní svět rozdělen, obsahují kromě základen pytláckých gangů i opevněná centra obchodníků a mechaniků, ve kterých může Max v bezpečí stavět a vylepšovat své auto.

Post-apo tuning

Upravování Maxova vozidla je jedním ze základních herních mechanismů a zcela závisí na hráči, jestli se rozhodne svůj Magnum Opus oplátovat a se hřeby na předním nárazníku ničit auta nepřátel najížděním, nebo oželet obranný povrch ve prospěch lehkosti a mezi nepřáteli kličkovat a kropit je střelivem z upilované brokárny. Jakýkoliv prvek vozidla může být vybrán a vyměněn, bude mít určitý vliv na jízdní vlastnosti a většina půjde i nabarvit dle hráčova vkusu. Některé barvy budou mít dokonce i funkční vlastnosti, jako například ohněvzdornost a podobně. Vývojáři zdůrazňují, že jízdní model je založen na realistické fyzice, a proto se může stát, že se silnějším motorem bude třeba vyměnit i pneumatiky za nějaké s hlubším vzorem, aby se autu v písku neprotáčela kola. Podobně byste neměli přehnat zatěžování auta těžkými prvky nebo se ani nerozjede.

Namontovatelné prvky si nebudete kupovat, ale rozebírat je z aut po světe nalezených (či ukradených). Těch by mělo být kolem 50, každé bude jiné, některá rychlá, jiná útočná, některá dokonce legendární, ze kterých budou ty nejlepší součástky. Avšak také budou nejpečlivěji střežená. Počet kombinací možných sestav a jejich vzhledu se dle vývojářů pohybuje v milionech, a z Avalanche se hrdě ozývá, že žádní dva hráči by nemuseli mít stejné vozidlo.

"Mezi zbraněmi najdeme třeba tyč s dynamitem na konci, kterou lze zapíchnout do nepřítele a nechat se pak pokropit červenou směsí z jeho nitra"

V předvedené ukázce jsme viděli Maxe, jak právě jede do menší zlodějské základny v doprovodu svého mechanika, aby ukradli jejich auto kvůli novým součástkám. Z dálky obhlédli situaci a zjistili, že základna je strážená snipery ze dvou věží. Nepřátelé je zatím nezpozorovali, a tak Max vytáhl svoji rozkládací ostřelovačku a lokaci prohlédl - zamíření na nepřátele v hledáčku je označilo ikonkou pro lehčí zpětné nalezení. Jednoho střážného Max sejmul ihned, druhý sniper se však schovával za sloup, a tak se Max rozhodl přijet k věži blíž a s pomocí svého mechanika vystřelili do veže harpunu přivázanou k zadku auta a šlápnutím na plyn věž strhli. To však způsobilo v základně poplach, a tak Max vyskočil z auta, tiše se proplížil základnou a zlomil vaz nic netušícímu zlodějovi. Když však přišlo na ruční souboj, ani zde Max nezahálel. Silné pomalé a slabší rychlé útoky se skládaly do komb a samozřejmě nechybělo ani blokování a kroky stranou, použití zbraní jak střelných, do kterých ale není moc nábojů, tak i těch na blízko, jako třeba Boomstick – tyč s dynamitem na konci, kterou lze zapíchnout do nepřítele a nechat se pak pokropit červenou směsí jeho vnitřností. Souboje jsou skutečně docela brutální, ale korunu jim nasazují Maxovy filmové dokončovací chvaty, při kterých praskají kosti a končetiny se ohýbají směrem, kam by se ohýbat neměly. Po vyčištění základny klesla v regionu úroveň nebezepečí, což v praxi znamená méně nájezdů a náhodných přepadení, ale to už Max seděl v novém autě a uháněl ze základny pryč do bezpečí, aby rozložil ukradené vozidlo a použil součástky na upgrade toho svého.

Rychle a zběsile

S vylepšeným autem nám byl předveden souboj za jízdy. Při cestách pouští můžete náhodně narazit na různé události, do kterých se buďto zapojíte nebo je necháte být. My jsme potkali konvoj, který by mohl převážet něco zajímavého. Když jsme se k němu přiblížili, rychle na nás zaútočil jeho doprovod. Jedno vozidlo se snažilo držet před námi a z trysky na zádi na nás pouštělo prudký plamen, další do nás naráželo ze stran a z třetího na naše auto dokonce přeskočil jeden z banditů. Souboj se odehrával za poměrně vysoké rychlosti na velké ploše, ale vypadalo to, že se dá docela dobře soustředit na jízdu i na odrážení útoků, neboť až na nějaké vraky u cest a pár kamenů bylo v písečných dunách dost místa na manévrování. Při vytažení brokovnice se zpomalil čas a hráč si mohl zvolit, do jaké části blízkého auta vystřelí – kola, řidič, palivo... Střelba do kola způsobila okamžitou dopravní nehodu a střelení do barelů s palivem ohňo-auta se postaralo o doživotní opálení osazenstva. Problém dělalo jen obrněné auto, kterému se musely pláty nejprve strhnout pomocí nakonec docela užitečné harpuny. Ukázka skončila útokem na nebezpečný průsmyk, který nějaký gang přehradil a hráč si mohl zvolit postup, jakým se skrze něj dostane. Viděli jsme trochu nepovedenou sniperskou akci, pak zběsilé vytlačování aut v úzkem pásu plném nástrah a další užití harpuny na převracení lehkých bugin.

Nezdá se, že by Mad Max byla bůhvíjaká převratná hra, ale mix brutálního kontaktního boje a zábavně vypadajících automobilových střetů by mohl dobře fungovat. Navíc možnost, upravit si vozidlo dle herního stylu, je také lákavá. Co nám demo neukázalo byly představené prvky v nějakém širším kontextu. Z rozhovoru s jedním z vývojářů však víme, že hra bude čistě singleplayerová, příběhem hnaná záležitost, ale kromě příběhových misí nabídne mnoho nepovinných aktivit, sidequestů a možností, jak si svět Šíleného Maxe užít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama