hitman-serie
Hitman: Codename 47 Článek Hitman série

Hitman série

storm2

storm2

27. 5. 2006 22:51
Reklama
Reklama

Hitman: Codename 47 (2000)

 

Hitman série

Tehdy neznámá dánská firma překvapila svět neotřelým herním žánrem: simulátorem nájemného vraha. Po útěku z blázince za podivných okolností, jste začali pracovat jako nájemný vrah pro Agenturu. To je z příběhu bohužel všechno. 47 netušil, kdo vlastně je, jak se dostal na svět a proč dělá to co dělá, takže mezi jednotlivými misemi nebyla pražádná spojitost. Až později se dozvěděl, že je klon vytvořený šíleným vědcem, a spolu se svými bratříčky dělá špinavou práci pro svého duševně chorého pána. To ho tak naštvalo, že se rozhodl všechny pozabíjet. Tečka. Ačkoliv příběh nepatřil mezi nejsilnější aspekty, naštěstí tu byla ještě hratelnost, a o tu má jít především. Opomineme-li řadu bugů, mizerné ovládání a nemožnost uložit pozici, což byly hlavní neduhy tohoto titulu, zůstane nám poměrně dost kladných vlastností. Kromě povedené umělé inteligence a vychytaného interface, jímž se později inspirovali například tvůrci Splinter Cell, to byla různorodost misí a pestrost prostředí. Ačkoliv cíl byl vždy stejný – fyzická likvidace, vedlo k němu více cest. Jednou jste například museli někoho sejmout sniperkou, podruhé mu nastražit bombu do auta, jindy zvolit vraždu nablízko, apod., přitom jste ještě mohli plnit vedlejší úkoly a procestovat celý svět, od Hong Kongu přes jižní Ameriku až třeba po zaplivaný přístav v severním Německu. Potěšila i grafika, která na tu dobu nebyla vůbec špatná a tvůrci předvedli, že engine vyrobit umějí. Neméně dobře na tom byl i zvuk – například jste poznali, od jakého materiálu se odrazila kulka.

 

Hitman 2: Silent Assassin (2002)

 

Hitman série

Pánové z IO Interactive se poučili a druhému dílu dali do vínku, mimo jiné, pořádný příběh. 47 se po událostech z jedničky rozhodl jít na odpočinek, proto se odstěhoval na Sicílii, kde pomáhal jako zahradník v jednom poklidném opatství pod dohledem otce Vittoria. Bohužel se o tom domákl místní Don a řekl si, proč by Hitman nemohl pracovat pro něj. Unesl tedy kněze a Hitmanovi dal jasně na výběr: pracuj pro mě nebo ho zabiju. 47 se samozřejmě nedal, kontaktoval Agenturu a s příslibem protislužby požádal o pomoc. Nedobrovolně se tak vrátil do víru vražd a potoků krve, s pleší naleštěnou jako nikdy. Příběh je naštěstí mnohem komplexnější, což vyplývá ze zjištění, že jeden z klonovaných bratříčků stále žije, ba co víc, spojil se s jistým ruským mafiánem a teď dělají neplechu, takže je jasné co Hitmana čeká. Tvůrci se poučili chybami z jedničky a do dvojky napumpovali tolik vylepšení, že se nám o tom ani nesnilo. Herní princip zůstal pochopitelně stejný, na něm nebylo co zdokonalovat, každou misi však bylo najednou možné vyřešit hned několika způsoby. Nejenže jste si mohli vybrat, zda hrát stylem Rambo, nebo se naopak snažit o co nejmenší počet obětí, ale hra vás za to ještě ohodnotila. Pakliže jste zabíjeli i veverky na stromech, dostali jste na konci mise známku „mass murderer“, zatímco poctiví hráči, kteří si dali tu práci a celé hodiny zkoušeli různé postupy, byli ohodnoceni jako „silent assassin“. Jako příklad jmenujme hned první misi, kde bylo potřeba proniknout do sídla sicilského mafiána, čehož šlo dosáhnout postřílením ochranky, přelezením zdi a rychlým přesunem přes zahradu, nebo mnohem rafinovaněji, odchycením pošťáka a využitím jeho uniformy k pohodovému vniknutí hlavním vchodem. Stejně tak v ruské metropoli bylo čistě na vás, zda jste se prostříleli skrz zástupy hlídkujících vojáků na ulicích, nebo si našli cestičku kanalizací a za pískotu krys přešli celou červenou zónu. Po technologické stránce doznal Hitman 2: Silent Assassin markantního zlepšení díky zbrusu novému grafickému enginu, implementaci rag-doll efektu, nápravě designérských chyb z jedničky, apod. Stejně kvalitní zůstala pestrost prostředí, která vás ze slunné Sicílie provedla celým světem, třeba hornatou oblastí severního Japonska.

 

Hitman: Contracts (2004)

 

Hitman série

Nejde o pokračování, jak se zprvu myslelo, ale datadisk, respektive remake prvního dílu. 47 je během jedné mise ošklivě zraněn, z posledních sil se dobelhá do bezpečí a popadne ho záchvat vzpomínání na staré časy. Hra začíná útěkem z blázince a postupně se probere řadou známých misí, které doznaly podstatných vylepšení. Bohužel tím Contracts postrádá celistvý a napínavý příběh, což byl zároveň jeden z neduhů původní hry. Levely jsou však pospojovány zdařilými renderovanými animacemi, což vůbec není k zahození. V roce 2000, kdy Hitman: Codename 47 vyšel, bylo tvůrcům nejvíce vytýkáno množství bugů, nemožnost ukládání, špatné ovládání a přílišná lineárnost, respektive málo možností jak danou misi vyřešit. Inu, pánové z IO Interactive se poučili a výsledek vůbec nebyl k zahození. Mise dostaly koňskou dávku hratelnosti díky odstranění chyb, implementaci ukládání pozic a v neposlední řadě obohacení o celou škálu nových postupů a možností, jak daný úkol vyřešit. Pokud jste nehráli stylem Rambo, vyloženě jste se vyblbli například s pestrou škálou převleků. Takového poslíčka si žádný bodyguard nevšiml... dokud jste nepotkali pravého poslíčka. Obrovský úspěch měly zbraně, kterých bylo ve hře opravdu nepřeberně, od tradičních kousků jako AK-47 nebo UZI přes celou řadu pistolí, včetně české CZ2000, až po těžkotonážní rotačák. Každá zbraň navíc měla jasně definované rozměry (kulomet jste těžko schovali pod kabát), kadenci i průraznost, což v kombinaci s vylepšeným rag-doll efektem dávalo vzniknout opravdu vypečeným situacím. Například po zásahu pistolí do hlavy se zmetek prostě skácel, zatímco rána brokovnicí ho odhodila kdoví kam. Velice důležité bylo použití novějšího enginu, konkrétně ze Silent Assassin, který sice už nebyl na technologické špici, s určitými vylepšeními však bohatě postačil. Za všechny jmenujme třeba odlesky na kalužích krve a... no dobře, i na vodě, dokud do ní nespadla mrtvola.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz