Harry Potter and the Goblet of Fire Článek Harry Potter a Ohnivý pohár

Harry Potter a Ohnivý pohár

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

27. 11. 2005 23:36
Reklama

Počet potterovských her utěšeně roste, co děláte proto, aby byla každá další opravdu nová a odlišná od těch předchozích?
Pro začátek důsledně sledujeme, co si fanoušci o předchozích hrách a Harrym obecně povídají, co probírají nejvíce. Takže tentokrát jsme se například zaměřili na podporu tří hráčů, aby se u Ohnivého poháru mohlo najednou bavit více lidí. Krom toho jsme vzhledem k ději kladli důraz na magii a Turnaj tří kouzelnických škol. V tomto dílu si tak užijete ve spolupráci s dalšími dvěma hráči hodně magie, díky čemuž bude prozkoumávání světa a řešení hádanek rozmanitější a zajímavější. Turnajový aspekt nám zas umožnil přenést do hry “blockbusterový” design úrovní, který hráče vezme na takovou menší projížďku na horské dráze.

Na co jste ohledně designu tohoto dílu konkrétně nejvíce hrdí, co se vám z filmu povedlo nejlépe převést?
Vzhledem k tématu filmu to budou pochopitelně hlavně klíčové momenty turnaje. Nejprve je Harry na koštěti pronásledován Rohatým drakem kolem Bradavic. Pak plave skrz ledové hlubiny Černého jezera a při záchraně svých přátel na něj zaútočí Ďasovec. A nakonec se Harry musí dostat skrz magické bludiště, které se samo mění tak, jak do něj pronikáte hlouběji. Kam všude se podíváme, co nás čeká? Samozřejmě se zde vše opět točí kolem filmových událostí a jejích tří hlavních hrdinů, Harryho, Rona a Hermiony. Podíváte do prostředí famfrpálového hřiště, projdete turnajové zkoušky a střetnete se samozřejmě s Lordem Voldemortem na Hádankovém hřbitově. Pošuk Moody vám uloží řadu úkolů, budete se bránit Temnému učení a lecco prožijete v Hagridově zahradě, plus to bude řada vedlejších úkolů rozesetých po celém herním světě.

Zmíněny byly tři hratelné postavy, tedy Harry, Ron a Hermiona, zapracovali jste na jejich vizuální podobě od předchozích dílů, a na jaké nové postavy se můžeme těšit?
Samozřejmě jsme opět snažili přiblížit vzhled našich postav svých filmovým protějškům. Je nám jasné, že fanoušci už mají dávno spojené Harryho, Rona a Hermionu s Danielem, Rupertem a Emmou, a proto také čekají, že je uvidí ve hře. Pochopitelně jsme také upravili jejich oblečení a pohyby, podle toho co na sobě mají a co dělají ve filmu. A pokud jde o nové postavy, tak je samozřejmě máme, stejně jako nové příšery. Tak například první level se odehrává v prostranství kolem famfrpálového hřiště, kde se Smrtijedi (nohsledi Lorda Voldermorta) utkají v magické bitvě s čaroději z Ministerstva kouzel. Harry, Ron a Hermiona musí získat Přenášedlo a utéct z hřiště, aniž byste se nějak zapletli do toho ohnivého reje. Ohnivý pohár má přinést nový systém kouzel, takže v čem ty novinky spočívají a šlo by uvést příklady nějakých kouzel. Magii jsme zde rozdělili do třech kategorií - charms, jinxes a Accio. Charms propojují hráče se světem prostřednictvím proudů magické energie. Jde o „akční“ kouzla, která mohou zvedat, házet, katapultovat, posouvat či jinak manipulovat s předměty, může je různě kombinovat a činit je tak silnější. Tak třeba nejprve získáte charm Wingardium Leviosa, který vám umožňuje zvedat a házet věcmi či příšerami herního světa. A když všichni tři přátele zkombinují tři energetické prameny Wingardium Leviosa, budou moct zvedat větší, těžší věci. Jinxes se používají na proměňování příšer, kdy máte čtyři způsoby, jak každou z nich porazit (vždy podle kombinace kouzel jednotlivými postavami). Tak třeba, když jeden hráč zvedne Blátoplaza do vzduchu a druhý jej jinxsne, tak vykouzlí Orbis, čímž tu příšeru zavrtáte do země. Pokud Blátoplaza nejprve omráčíte a pak jej zvednete, potom bude dalším jinxnutím Avifors, čímž tu potvoru proměníte v hejno ptáků. A za každou takovouto speciální „likvidaci“ získáte určitou odměnu. Získáte za to také sběratelskou kartu, kterými vylepšíte základní karty příšer (přidáte jim sílu využitelnou proti těm kterým příšerám, až je příště potkáte). Accio jsou zas vyvolávací kouzla, která vám umožňují vyvolat magické odměny skryté v herním světě.

I když měly předchozí hry poměrně dobrá hodnocení, nemálo lidí bylo zklamáno jednoduchostí a krátkostí her. Souhlasili byste s tím a případně s tím něco uděláte, i když chápu, že musíte uspokojit tuny fanoušků?
Tentokrát jsme element hádanek a adventuření podřídili akci, takže si přijdou na své i zkušenější hráči. Nicméně ti mladší mohou hru projít jen za pomocí základní interakce, že budou všechno jinxovat a charmovat. Ale ti zkušenější mohou používat propracovanější finty, za které získají zajímavější odměny. Těmi jsme také chtěli získat pro hru větší hloubku. Takže každá postava má balíček karet, rozdělený do sad, které lze vylepšovat. Jejích sbíráním si zpřístupníte Booster karty, kterými učiníte Harryho, Rona a Hermionu silnějšími. Nicméně si do každého levelu můžete vzít pro každou z postav jen tři karty, což značí trochu strategického plánování. A protože se může vrátit do levelu, otevřít si nové oblasti, je zde spousta prostoru pro experimentování. Dále budeme hráče odměňovat podle míry jejich interakce s herním světem. Jako třeba ty zmíněné karty příšer, která získáte po magických soubojích, které můžete vylepšit, čímž budete příště proti těmto potvorám silnější. Plus máme vedlejší karty za splnění nepovinných, vedlejších úkolů atd.

Jak jste pokročili co do technologické stránky hry, jaké nové efekty třeba můžeme očekávat?
Samozřejmě jsme opět vylepšili, co se dalo. Poznáte to v první řadě na kouzlech a jejich efektech, zvláště při použití charmů a jinxsů na příšery. Máme též více interaktivní svět, takže když s ním bude hráč reagovat, dočkáte se dalších magických kousků. A co multiplayerový aspekt hry? No, vlastně celá hra je braná jako multipalyerová záležitost, právě ve spolupráci těch tří postav spočívá hlavní kouzlo této hry. Jaká byla spolupráce s filmovým studiem? S Warner Bros. jsme opět spolupracovali velmi úzce, získali jsme hned přístup ke scénáři, navštívili ateliéry, měli k dispozici koncepční návrhy atd. To nám umožnilo detailně sledovat každou fázi natáčení a promítat to do vývoje hry. Díky tomu vypadají hlavní postavy a hlavní události jako v kině.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama