GT Pro Series Článek GT Pro Series

GT Pro Series

Martin Strnad

Martin Strnad

18. 11. 2006 23:30 6
Reklama
Reklama

První co na GT Pro Series zaujme je jeho grafické zpracování, takže by bylo zbytečné chodit kolem horké kaše a tvrdit, že to ještě nic neznamená. Vizuální stránka této hry totiž vypadá přinejmenším podezřele, jakoby k nám dofrčela z propadlišť herních dějin, přímo z N64. Jde o jasný důkaz toho, že pánové a dámy z Ubisoftu mají občas zcela evidentní sklon k přehánění. Možná je to snaha o vyvážení současného trendu směřujícího k co největší technické dokonalosti příklonem ke stylovosti a snad i hratelnosti. Kdo ví, třeba právě GT Pro Series bude titulem, který ukáže, že přeci jenom existují historické hranice, za něž by se nemělo zacházet. Tak se tedy pojďme podívat, co hra (kromě grafického klystýru) nabídne.

Dokolečka dokola a tak trochu napůl

Jak jste si zcela určitě všimli z okolních screenshotů, tak je GT Pro Series závodní hrou, kterých bude na Wii hned od začátku více než dost. Tentokrát však nepůjde o závodění zběsilé, jako například v Exite Truck, ani o žádný komplexní simulátor. GT Pro Series je něco mezi. Jinak jsou to silniční závody na jedenácti okruzích, které budete brázdit v mnoha licencovaných autech, převážně japonských značek. K dispozici jich má být celkem osmdesát a chybět mezi nimi nebudou jak vozy z běžné sériové produkce, tak nabušená a drahá sportovní žihadla. Jak už je výše uvedeno, tak nebude GT Pro Series ani arkáda, ani simulace. Rozhodně tedy nečekejte jízdní model ala Gran Turismo, ani arkádovou zběsilost po vzoru her v sérii Burnout. Čekat můžete přetáčení v zatáčkách při vysokých rychlostech, náběh do smyku při nepřetržitém brždění a podobně. Zcela určitě však bude chybět jakýkoli model poškození. Alespoň v tomhle se tedy GT Pro Series hrám v Gran Turismo sérii podobá.

Rychle a zběsile

Prosté ježdění po okruhu pořád dokolečka by asi nikoho moc dlouho nebavilo. Vývojáři tak do hry nacpali několik tradičních herních módů, mezi nimiž nechybí Quickrace s jednoduchým a rychlým výběrem vozu i tratě, ani časově náročnější Šampionát tvořený několika poháry. V rámci jednotlivých pohárů pak hráče čeká určitý počet závodů na několika okruzích, kde musí plnit hrou zadané úkoly (dojet na určitém místě a podobně). Nechybí však ani populární jízda na čas v módu Time Attack, multiplayer závodění až pro 4 hráče ve splitscreenu a v dnešní době tolik populární jízda smykem v módu Drifting. Těm co o driftování nemají ani potuchy se sluší připomenout, že to je styl jízdy, v němž nejde o co nejrychlejší jízdu, ale o co nejdelší a nejprecizněji prováděné smyky. Čím delší smyk, tím více bodů.

S volantem v ruce

Takže už víme, že se bude v GT Pro Series jezdit v několika módech na 11 okruzích a to všechno v reálných autech s nepříliš reálným jízdním modelem. Nesmíme však zapomenout na fakt, že se bude GT Pro Series ovládat primárně volantem, který je přibalen v každé krabici s hrou. Samozřejmě že nejde o tradiční videoherní volant v ceně několika tisíc korun, force feedback funkcí a reálnou řadící pákou. Jde o skládací volant, který se napojí na remote část Wii ovladače. Jinak řečeno, s hrou dodávaný volant je jen jakýsi kruhový rám a remote bude tvořit jeho střed. Na pohled tento volant nevypadá nijak lákavě, ale podle prvních dojmů se s ním GT Pro Series ovládá velmi příjemně.

Nahoře fuj, dole hnuj?

GT Pro Series
Poněkud netradiční vizuální stránku hry jsme trošku naklepli už na začátku článku. Rozhodně však neuškodí, když se na ní podíváme trošku blíž. Grafika GT Pro Series působí na první pohled poněkud poddimenzovaně. Tvůrci však o něčem takovém nechtějí ani slyšet a brání se tvrzením, že je grafika stylová, což byl od počátku jejich záměr. Do svědomí jim sice nevidíme, ale nemáme žádný důvod jim nevěřit. Použitý cel-shading je zcela evidentní. Jde jen o to, jak moc je zrovna tento styl pro závodní titul vhodný. Například pár let starý konzolový titul Auto Modelista s cel-shadovaným zpracováním moc neuspěl.

Tvůrci z japonského týmu MTO se však rozhodli, že komiksově stylizované zpracování s tlustě ohraničenými hranami a omezenou barevnou paletou navodí tu správnou hravou atmosféru, tak jim to nemůžeme brát. Možná spoléhají na to, že stylová grafika odvede pozornost od ostatních nepříliš propracovaných prvků a naopak vyzdvihne hratelnost. Ať už byl jejich motiv jakýkoli, tak se trošku obáváme, že právě tohle hru stáhne v očích hráčů dolů. Neradi bychom se však ukvapili a odsoudili hru předem. Zbývá už ostatně jen pár týdnů, než se nám Wii i GT Pro Series dostane do rukou a až pak vyřkneme konečný verdikt.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz