Gothic III Článek Gothic III

Gothic III

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

4. 1. 2006 23:55 34
Reklama
Reklama

Herní série Gothic si během své existence vytvořila mnoho fanoušků, a to nejen v Německu, ale i v dalších zemích, včetně té naší. Proto nebylo žádným překvapením, když 14. prosince 2004 obletěla svět oficiální tisková zpráva společnosti Jowood Production, že se pracuje na třetím díle. Ihned se internetem začaly šířit domněnky a otázky nedočkavých přívrženců, kteří se pídili po každé nové informaci. Nabízíme vám nyní nejzásadnější a nejzajímavější informace, které se od té doby vyklubaly na svět.

Co nás čeká aneb osud našeho hrdiny

Děj navazuje přesně na konec druhého dílu, kdy hrdina odplouvá z ostrovního státu Khorinis a jeho další zastávkou je pevnina. Právě tady začíná Gothic III. Po příjezdu do rybářské vesnice Ardea není moc času na rozkoukání. Jak již bylo naznačeno v předešlém díle, válka s orky nevypadala pro lidskou rasu nejlépe, a následky zašly do těch nejhorších možných konců. Velká část tohoto světa je ovládána nepřítelem. Orkové zkrátka vládnou a všichni ostatní jsou jen špínou, která nemá žádná práva. Lidé se tak stali otroky, kteří slouží k práci či k pobavení. Avšak, toto není jediná věc, která zemi sužuje: jedna z linií magie přestala fungovat a velkou roli v tom všem mají bohové.

Nové frakce, práce, zbraně a magie

Od předchozího dílu se dvakrát navýšil počet skupin, ke kterým se můžete během hraní přidat a díky tomu i určit rozvoj vašeho charakteru. Opět je tedy pouze na vás, komu dáte přednost, ke komu se připojíte – mohou to být skřeti, povstalci i vrazi. Každá z nabízených frakcí je naprosto odlišná, každá vás naučí nové schopnosti, se kterými budete procházet obrovský herní svět. Dalším rozšířením prošlo také povolání, zde se zvedl počet z předchozích tří na šest. Snili jste někdy o kariéře gladiátora? Ve třetím pokračování si můžete vaši tužbu splnit! Pokud si zvolíte roli lovce, můžete později počítat s různými zakázkami, které vám vydělají dostatečnou sumu zlaťáků.

K pořádnému hrdinovi, navíc ve fantasy světě, patří také pořádná zbroj, bez níž by nemohl plnit zapeklité questy a bojovat s protivníky. Zbraně tvoří nedílnou součást každé postavy, proto se můžete těšit na velkou sortu různých mečů, ať už jednoručních nebo dvouručních, dýky, které uvítají především vrazi a zloději, obrovské sekery, nebezpečně vyhlížející palcáty a další. Příjemnou novinkou je možnost držet v každé ruce jeden meč, popřípadě zvolit klasickou variantu – meč a štít. Kromě zbraní sečných se vám do rukou dostanou i různé druhy luků a kuší. Zjednodušen má být také bojový systém, na který v předchozích dílech padlo nemálo kritiky. Teď už by měli být spokojeni snad opravdu všichni.

Velkou roli však budou hrát také nejrůznější druhy magie a kouzel. Těch má být ve hře okolo čtyřicítky, včetně prý žhavých novinek. Jsme zvědavi s čím pánové z Piranha Bytes přijdou a čím překvapí. Na ocet nezůstanou ani různé speciální schopnosti, kterými může vaše postava oplývat. Těchto sil bude ve hře také okolo čtyřiceti.

Rozlehlá prostředí v krásné grafice

O grafické orgie se postará vlastní engine, zvládající všechny moderní vychytávky včetně dynamického osvětlení a stínování, pixel shader 3.0 či podpory hyperthreadingu. Do posledního detailu budou vytvořeny všechny NPC postavy a kreatury pomocí enginu EMotionFX. NPC postav má být ve hře neuvěřitelná jedna tisícovka! Pro srovnání – druhý díl Gothic obsahoval „pouze“ nějaké čtyři stovky. Namísto předchozích 1500 polygonů na postavu jich bude ve třetím pokračování rovných 15 tisíc. I veškerá zvěř, na kterou můžete při cestování narazit, bude kompletně od základu vytvořena znovu. V novém světě se totiž nachází okolo padesáti druhů různých živočichů, mezi které patří vlci, ptáci, krokodýli, ale i prehistoričtí nosorožci a dravci podobní dinosaurům, včetně oblíbeného Tyranosaura.

Velkou práci dalo grafikům vytvoření realisticky vypadajícího světa, který žije. Jak říkají sami tvůrci: „Ve hře nenaleznete dva stejné stromy.“ Co je na tom pravdy nevíme, avšak po hodinovém hledání mezi všemi obrázky jsme opravdu dva podobně vypadající, ba dokonce stejné, stromy nenašli. Prostředí je na celé zemi opravdu různorodé, přeci jen, herní svět má rozlohu 75 kilometrů čtverečních, tudíž by se stále stejná krajina rychle omrzela. Ze začátku budete procházet hustě prorostlými lesy s nepřístupnými bažinami, obklopené velkými horami a mnoha potůčky.V pozdějších fázích hry se dostaneme i do vyprahlých pouští, kde o hustou vegetaci sotva zakopnete a horký vzduch vás bude trápit po celou dobu. Poslední část příběhu nás zavede na daleký sever, ve kterém o sněhové bouře a ledovce není nouze. Samozřejmostí jsou i města a vesnice, které mají několik stavů – volná, obležená a ty, které právě procházejí vzpourou. V každém městě žije několik desítek obyvatel a tvůrci tím zjevně myslí opravdový život. Měšťané se volně pohybují, vykonávají svou práci, po jejímž dokončení si mohou dojít na pivo do hospody či se jen tak procházet po ulicích.

Blíží se souboj titánů

Nedílnou součástí hry je i umělá inteligence, která umocní výsledný dojem. Jestliže například někomu zabijete chovné zvíře a dotyčný se to dozví, nečekejte od něho pomocnou ruku. To samé platí i v případě, kdy se přidáte na stranu Orků. Od té doby si kamarádství s lidmi můžete s klidem vyškrtnout ze svého životního plánu. Tyto nemilé situace však nemusí trvat věčně – stačí někomu ukázat měšec zlaťáků nebo splnit menší službičku. Kromě postav byla také přidána inteligence a životní cyklus veškerým živočichům. Lovení ve smečkách, reakce na nečekané situace i na počasí se tak stává běžnou rutinou.

Jak je vidět, třetí díl Gothicu má být více než bombastický, o čemž zatím vypovídá obrovský svět, kvalitní příběh, nové frakce a kariéry, výtečná grafika a také upravené ovládání. Na druhou stranu však budí obavy otázka, zda tvůrci naplní všechny proklamované sliby a jestli se nakonec bude moci utkat o RPG roku Gothic III s Oblivionem, který si klade velký důraz na živý svět a nelinearitu. Vše je zatím ve hvězdách, protože žijeme pouze z obrázků, videí a vcelku kusých informací. Hratelná demoverze se zatím neobjevila u žádného ze zmiňovaných titulů. Přesto v srdcích mnoha fanoušků stále více plápolá naděje, která se možná již brzy pořádně rozhoří, jelikož se termín vydání v polovině letošního roku kvapem blíží.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz