Ghost Recon: Advanced Warfighter Článek Ghost Recon: Advanced Warfighter - tipy a triky

Ghost Recon: Advanced Warfighter - tipy a triky

michal.jonas

michal.jonas

22. 5. 2006 22:58 1
Reklama
Reklama

Ghost Recon: Advanced Warfighter sice nepatří mezi ultra tuhé hry, nicméně některé pasáže jsou i na nejlehčí obtížnost zbytečně frustrující, proto jsme sestavili tuto praktickou příručku, kterou by se každý člen jednotky "Ghost" měl řídit. Přísné dodržování těchto doporučení tvoří za prvé základní postupy nejen v taktické hře, nýbrž jsou převzaty z příruček taktického boje speciálních jednotek pozemních vojsk, které operují v neznámém terénu.

Pro absolventy vojny, nebo zkušené herní harcovníky to možná nebudou až tak nové a zásadní informace, ovšem nováčkům na bitevním poli mohou dobře posloužit. Ještě dodám, že dále uvedené rady jsou docela dobře aplikovatelné i na jakoukoli další taktickou střílečku, ve které hraje prim spíše rozvážný postup, než zběsilá palba po každém uvolněném lístečku. Nejdříve si osvěžíme několik základních postupů pěkně od píky.

Stejně jako reálný voják před bojem mění zpola vybitý zásobník za nový, totéž byste měli dělat i ve hře. Střeliva do ručních zbraní malých ráží není nedostatek, proto okamžitě po střelbě dobíjejte zásobník co nejdříve. Souvislá palba se pak hodí pouze pro krytí ostatních členů komanda při překonávání delších otevřených prostranství, protože spojitá palba nedovoluje nepříteli vést tzv. odvetnou. Za všech dalších okolností používejte na kratší vzdálenosti palbu jednotlivými a na delší vždy velmi krátkými dávkami. Jednak tím zvýšíte prodlevu mezi nutností nabíjet, ale hlavně vaše střelba bude mít daleko menší rozptyl, což ve výsledku znamená větší přesnost míření.

Nabíjení provádějte vždy v krytu a nikdy za pohybu na otevřeném prostranství. V případné palbě nepřítele tak nemáte nejmenší šanci odpovědět a s největší pravděpodobností nedoběhnete protějšího baráku. Co nejčastěji používejte přiblížení pohledu. Dobrou taktikou je sondáž okolí s přiblížením pohledu za současného krytu zpoza překážky. Tak při zkoumání okolí tvoříte menší cíl. Mířenou střelbu (ne krycí!) pak veďte vždy tímto způsobem, kdy je přesnost zbraně zaručena. Krycí palbu naopak provádějte z klasického pohledu, protože tak budete mít větší zorné pole a případný výskyt nepřítele lépe odhadnete periferním viděním.

V tmavých prostorách a v zakouřeném prostředí využívejte brýlí pro noční vidění. Neváhejte také vhodit kouřový granát do zejména uzkých, nebo uzavřených oblastí, kde očekáváte výskyt nepřítele. Při nasazených brýlých pak jednoduše odpravíte dezorientované nepřátele, které i v silném dýmu takto lehce lokalizujete. Voják nikdy při boji neškudlí výbavu a munici na potom, protože žádné potom již nemusí nastat, tudíž používejte granáty jak uznáte za vhodné. Lépe zabít několik nepřátel, než umřít s roznětkou v kapse.

Velká potíž je s inteligencí spolubojovníků, která jest skoro nulová. Ovšem kolegové mají jednu nenahraditelnou vlastnost, a ta spočívá v léčení. Proto se i přes jistou debilitu spíše vyplácí jejich použití jako úderného týmu, když vy jako velitel poskytujete krytí a palebnou podporu. Osvědčená taktika v městských lokacích spočívá ve vysílání týmu pomocí zaměřovače na krytá místa v zóně postupu (za auta, zdi, rohy domů, atd.), za současného krytí týmu vaší palbou. Tedy zaujměte kryt, kde máte dobrý přehled o zóně postupu a zadejte waypoint podřízenému týmu. Důležité je tým uvést do režimu "assault", kdy sami pálí po objeveném nepříteli. Waypoint umísťujte vždy jak je výše uvedeno za překážku, nejlépe takovou, zpoza které je možná palba. Kolegové pak v nejlepším případě opětují palbu v částečném krytí i za touto překážkou.

Přesuny týmu pak pokrývejte při kontaktu s nepřítelem vějířovitou krycí palbou, jinak buďte připraveni pálit tak, že nespusťte oči z oblasti postupu. Tímto do jisté míry dokážete eliminovat zranění spolubojovníků i své. Když je jeden či více členů komanda zraněno, pokud to jde, nikdy se je nesnažte léčit sami, zvláště pokud je nablízku ještě nepřítel. Vždy k zraněnému vyšlete jednoho z přeživších kolegů a vy jej opět kryjte palbou, nebo přeběhněte do dalšího krytu směrem od zraněného, upoutáte tak pozornost na sebe a odvrátíte střelbu na záchranáře.

Výše uvedené řádky jasně dokazují že dobré krytí jak jednotky, tak i velitele je alfou a omegou bezpečného boje, tudíž nikdy mimo zabezpečenou zónu (je na taktické mapě zobrazena modrou barvou) nesetrvávejte na otevřeném prostranství. Při palbě zpoza krytu bojového vozidla pak využívejte plazení, jelikož protivník si zpravidla více hledí střelců ve věži, než vás. Při přebíhání pak nikdy nezůstávejte v pokleku, protože pohyb v tomto rozpoložení bývá velmi pomalý. Při překonávání větších oblastí, kde není dobrá možnost krytu, nejdříve rozhoďte po trase kouřové granáty, nechte je chvíli zapálené a pak pod rouškou dýmu proveďte přesun, nepřátelé do kouře střílet nebudou.

Mířenou střelbu veďte vždy v klidu a to z pokleku, nebo lehu. Rozptyl zbraní je pak o něco menší. Za pohybu nemá cenu vůbec cíleně mířit, pouze krycí palba možná je, ovšem také se sporadickým výsledkem. O taktice vzájemného krytí již řeč padla. Naučte se využívat piktogramy HUDu na obrazovce. Objevený nepřítel je označen červeným kosočtvercem, takže jeho zacílení i označení pro útok týmu je jednoduché. Objevené nepřátele skryté mimo zorný úhel pak indikuje červené šipka ukazující místo jejich krytu. Velmi informativní je i odečítač vzdálenosti v metrech k dalšímu úkolu mise. Podobné informace naleznete také na taktické mapě, která primárně slouží pro globální náhled na bojiště.

Veškerá pozemní podpůrná vozidla pak používejte jako krytí, když můžete v klidu postupovat za obrněncem, který vám čistí cestu. Kolové transportéry ovšem vyžadují podporu, když jejich horní kulometčík je velmi snadným cílem. Proto u těchto vozidel zvláště z krytu podporujte palbou jejich střelce, tím zabráníte jeho zbytečné smrti, protože má většinou z výšky lepší přehled o cílech než vy a tak jeho zastřelením přijdete o solidní palebný výkon. Rychlopalný kanon transportéru se totiž na drobné cíle nehodí. V případě výsadkového, nebo bitevního vrtulníku se vždy ukryjte na dobrém místě a pouze označujte stroji cíle, protože byste se mohli omylem dostat do palebného vějíře vrtulníku, což platí zejména o spolubojovnících. Proto vyčkejte zasažení protivníka a po eliminaci největšího ohniska odporu proveďte pěší útok.

Zvláště s Blackhawkem (výsadkový vrtulník) ovšem nezůstávejte nad cílovou oblastní moc dlouho, protože tento nepancéřovaný stroj tvoří proti obloze krásný cíl a je velmi lehce sestřelitelný. Spíše ho volejte v několika vlnách, což sníží jeho vystavení umlčovací střelbě. To samé platí i o průzkumném vzdušném robotu UAV Cypher, kterého do nižších výšek spouštějte opravdu jen na krátké okamžiky opět případně v několika vlnách, ve větší výšce je tento pomocník nezranitelný. Nejužitečnější zbraně ve hře s nejvyváženějšími vlastnostmi jsou automatické pušky MR-C, které díky zoomovatelnému dalokohledu umožňují přesnou palbu na blízko i daleko. Jejich mutace MR-C-LW je pak navíc vybavena kamerou, takže s touto puškou může zpoza krytu střílet zcela bez vystavení části těla mimo překážku. Tyto samopaly jsou pro víceúčelové nasazení v kampani nejužitečnější, ovšem také záleží na osobní preferenci, když nabídka všech typů ručních zbraní je ve hře opravdu široká.

Velmi frustrující jsou pasáže, kdy zastáváte funkci bočního střelce UH-60 Blackhawk. Zde toho nejde moc ovlivnit, navíc se rotační kulomet okamžitě přehřeje. Proto v těchto částech střílejte přesně dávkované krátké sekvence, mezi nimiž nechávejte o něco kratší, několika sekundové pravidelné přestávky. Tímto způsobem nedojde k fatálnímu přehřátí zbraně a její nefunkčnosti. Řiďte se ukazatelem na obrazovce. Také těsně před střelbou s malým předstihem roztočte kulomet, aby první kulky letěly z vaší zbraně, a ne z rukou protivníka. Stejný postup platí i pro stacionární kulometné posty M-60, které se také rády zahřívají.

Při jakékoli situaci, ať jste ve vzduchu, nebo na zemi, vždy se snažte jako první vyřídit vozidla protivníka místo živé síly, protože mnohdy jejich včasným zničením eliminujete i část nepřátel uvnitř ještě před jejich opuštěním vozidla. Na obrněné cíle je velmi účinný raketomet Zeus, kdy zpravidla stačí nanejvýš dvě přesné rány a s vozidlem je amen. Poslední, ale neméně důležitou skutečností je samozřejmě dokonalé ovládnutí tlačítek na joypadu, nebo klávesnici, aby jste za každé i sebevyhrocenější situace dokázali provádět přesně to co v dané chvíli potřebujete. Není totiž nic horšího, když potřebujete vystřelit a místo toho si spustíte taktickou mapu, nebo pokleknete k modlení. To je pak vymalováno, když na nejtěžší obtížnost již jediný zásah znamená vaši smrt a restart.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz