Hellgate: London Článek Flagship Studios - vlajková loď Pekel

Flagship Studios - vlajková loď Pekel

Ulrik_

Ulrik_

8. 11. 2007 23:00
Reklama

Na počátku byl Blizzard. Nebo by se možná spíše hodilo říci, že na úplném počátku byl Bill. Bill Roper je persona, která se v herní branži pohybuje třináct let a může o sobě směle prohlásit, že již nyní za sebou zanechala výraznou stopu. Kdo si pamatuje vynikající 2D akci Blackthorne, jistě zaznamenal na svou dobu příjemný hudební doprovod. Ano, ten měl na svědomí Bill Roper. Posléze už nezůstalo jen u hudby a z Ropera se pod patronací Blizzardu stala hlava velmi výkonného organismu skládajícího se z Ropera, bratrů Maxe a Erika Schaeferových a Davida Brevika, kteří v roce 1993 založili Condor Studios (pozor, tehdy ještě bez Ropera, kterého zdatně nahrazoval neomezený entuziasmus Maxe). Pokud byste hledali hru se jménem tohoto studia, zamiřte směr SNES, popřípadě Sega Mega Drive a najděte si comicsovou bojovku Justice League Task Force. O pár let později už Condor Studios měnili jméno a majitele a úspěšně se transformovali na Blizzard North, severokalifornskou divizi Blizzard Entertainment. Počítám, že dnes již není hráče, který by pojem Blizzard neznal. Viceprezidentem Northu se stal právě Roper a celé studio si mohlo připsat na konto legendu mezi legendami – Diablo. Psal se rok 1996 a herní svět se zachvěl. Pravda, Roper byl už na podobná chvění zvyklý, vždyť si v kolonce „přišel jsem, viděl jsem, zúčastnil jsem se“ mohl odškrtnout takové pojmy jako Warcraft a Warcraft 2 i s datadiskem. Po Diablu to prostě vypadalo, že tam kde je Roper, tam je úspěch. Tedy ne, že by dříči z ex-Condoru neměli na Diablu hlavní podíl.

Tak či tak, v roce 2000 mohli všichni zvolat „král je mrtev, ať žije král!“. Kdo jiný by mohl sesadit klikfestového krále než jeho mladší bratr, Diablo s pořadovým číslem dvě? Úspěch byl ještě větší než u jedničky a tvrdému jádru Blizzard North měli šéfové ručičky líbat. Zřejmě nelíbali dostatečně. O rok později přišel datadisk a všichni čekali, kdy se bude studio překonávat potřetí, s dalším Diablem. Jako blesk z čistého nebe pak přišla v říjnu roku 2003 zpráva, že lidé zodpovědní za největší komerční trháky opouští Blizzard North. Otevřeně se šuškalo o tom, že neshody Roperovy divize s majitelem Blizzardu, Vivendi, dospěly do stadia, kdy se prostě muselo něco stát. Roper to v interview nepopřel, nicméně po mnoha frázích typu „loučíme se v dobrém...máme Blizzard rádi...jsme skvělí přátelé“ pravil, že rozhodujícím impulzem po několikaměsíčním rozhodování byla touha po novém začátku. Tím se pro devět emigrantů stala jejich nová společnost, Flagship Studios. Asi nikoho nepřekvapí, že grupa, která vztyčila vlajku nového produkčního křižníku obsahovala kromě Roperova jména i bratry Schaeferovy a Davea Brevika. Dalšími čtyřmi dezertéry byli David Gelnn, Peter Hu, Phillip Shenk a Tyler Thompson.

Blizzard North se z této události nikdy nevzpamatoval. Pro celou firmu byla tato ztráta velmi bolestivou a došlo ke zrušení vývoje dvou her, od nichž se zřejmě očekávalo mnoho. Dodělávající torzo Northu definitivně odešlo ze světa prvního srpna 2005 s oficiálním zrušením divize. Tou dobou už ovšem Flagshipovci pracovali na vlastním projektu. Už pár dní po vytvoření Flagship Studios Roper v jednom z rozhovorů naznačil, že chystají hru, ze které budou všichni fanoušci Diabla nadšení a která bude mimo propracovaného singleplayeru disponovat multiplayerem, jenž rozšíří možnosti hry ještě dál. Byl to skvělý kalkul. Vynikající renomé týmu a opakovaná prohlášení o soustředění se na tu jednu, dokonalou, hru nalákal dostatek investorů na to, aby se projekt skutečně stal realitou. Možnosti vydat první titul nové společnosti urvalo Namco. Své jméno, Hellgate: London dostala hra poprvé v dubnu 2005. Již se vědělo, že půjde o akční RPG z budoucnosti, svou roli sehrají Templáři, podzemí a 3D pohled.

O rok později došlo k naplnění očekávatelného. Velcí kamarádi Namco a EA se oficiálně dohodli na spoludistribuci Hellgate: London. Radovat se mohli všichni, protože EA znamená opravdu velká propagace a jak to dopadlo můžeme vidět dnes. Hellgate s velkou pompou míří na vaše monitory a výkřiky těch, kdož hru hráli jsou víceméně extatické. Nicméně zmiňme ještě jeden zajímavý fenomén, jakéhosi levobočka Hellgatu, Mythos. Mythos je online RPG, které v roce 2006 začala vyvíjet seattlovská divize Flagship Studios a jejímž účelem byl test možností multiplayeru Hellgatu. K Flaghsipu se přidala společnost Ping0 a z prvotně sekundárního projektu se začala stávat velmi nadějně vyhlížející onlinovka. Ačkoliv se cíle nemění a záměr, že bude zdarma také ne, klade se nyní na Mythos mnohem větší důraz jako na jakéhosi free bratra Hellgatu. Nicméně tuto část má na starosti Seattle a nyní je před samotným Flagship Studios klíčová otázka. Co dál? Prvotina o které se toho tolik namluvilo spatřila světlo světa, zřejmě naplní předpoklady pro velmi úspěšný titul, ale dokáží dalším kouskem opět posunout laťku výš? Nebo se vydají jiným směrem?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama