F.E.A.R. Extraction Point
O hře F.E.A.R. si každý z vás jistě přečetl dost a dost. Pro všechny případy si připomeňme, že se jednalo o hrůzu nahánějící thriller, plný paranormálních jevů, nepochopitelných situací a s hutnou atmosférou plnou strachu. Tuto revoluční hru vyvinula dnes již veleznámá firma Monolith Productions, která proslula zejména díky sériím Blood a No One Lives Forever. Vývoj Extraction Pointu však Monolith Productions předal méně známému vývojářskému studiu TimeGate Studios, které má na svědomí například Axis & Allies anebo sérii Kohan.
Strach jako klíč k úspěchu
Příběh tohoto datadisku začíná přesně 30 sekund po událostech původního dílu. Vrtulník se i s vámi na palubě nekontrolovaně zřítí k zemi vlivem Almy, telepatky známé z původní hry. Jste zraněni a jen zpomaleně vnímáte svět kolem vás. Hned ze začátku je jasná, že jste zase úplně sami…
Datadisk slibuje stejně jako původní F.E.A.R. velice kvalitní příběh, plný nečekaných zvratů a hororových situací. Autoři nehodlají v již i tak hrůzu nahánějící atmosféře nijak polevit, ale právě naopak – chtějí ještě více přidat. Zatímco v originální hře jste se vžili do člena speciálního oddílu F.E.A.R. a stali se lovcem, který naháněl extrémně nebezpečného Paxtona Fettela, zde v Extraction Pointu se role otočí, a i když stále budete patřit k oddílu F.E.A.R., budete právě vy tou štvanou zvěří, bojující o svůj holý život. Těšit se také můžete na skrývání před zraky nepřátel, plížení, nekonečné boje s mnohačetnou přesilou – zkrátka, budete dělat všechno možné i nemožné proto, abyste přežili.
Hra stínů
Boj s nepřáteli nebude snadnou záležitostí, protože autoři slibují vylepšení i tak dost dobré umělé inteligence. Pro zajištění maximální porce strachu však přidají autoři do hry i zcela nové nepřátele, kteří pravda dříve trochu chyběli. Jako příklad si můžeme uvést jakéhosi stínového tvora, který je neviditelný a jediné co prozrazuje jeho přítomnost, je jeho vlastní stín. Uvidíme, jak se bude lišit od ninjů, kterých jsme si sice dříve moc neužili, ale přeci jen se ve F.E.A.R. objevili.
K eliminaci tohoto stínového tvora vám dobře poslouží zbrojní arzenál, který bude obohacen o zbrusu nové kousky. Příkladem budiž velkokapacitní minigun, do kterého se vejde více než 200 nábojů. Díky této mocné zbrani se problémy snadno zahánějí ještě dříve, než vůbec přijdou. A pokud ani tato zbraň nepomůže, budete se snad moci spolehnout na pomoc od svých týmových kolegů, se kterými byste se měli mnohem lépe dorozumět díky větší interaktivitě mezi hráčem a přátelskými jednotkami. Změn se dočká i fyzikální engine, který bude dle slov vývojářů notně vylepšen. Při shlédnutí scény, kde ve standardně zařízené kanceláři došlo ke zběsilému boji (s využitím výše uvedené nové zbraně), jsme došli k názoru, že se v tomto datadisku opravdu vyřádíme. Totální chaos, který vznikl po krutém boji díky realistickému pohybu objektů ve hře, byl prostě úžasný a akční scéně tak dodal naprosto skvělý nádech. Když dodáme, že bude opět k dispozici všemi oblíbený „bullet-time“ (zpomalení času) jako v původní hře, je jasné, kam tvůrci s datadiskem míří.
Co my na to?
Doufejme, že spojením snahy o přežití s paranormálními jevy se tento přídavek stane dokonalým trhákem, který hráče pevně přiková k monitoru a nepustí je, dokud sami zcela vyčerpaní neodpadnou. Klíčovým prvkem bude ještě větší várka všudypřítomného strachu než v původní hře, k čemuž se přidají noví nepřátelé, zbraně a snad i větší různorodost v designu misí. Zatím vše vypadá velice slibně, ale na to, jak to všechno nakonec dopadne, si musíte ještě pár měsíců počkat. Datum vydání je stanoveno na podzim tohoto roku.