Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III
Mafia III Článek Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

8. 8. 2015 11:55 29
Reklama
Reklama

Smršť, kterou na českém internetu způsobilo odhalení třetího dílu Mafia, se dá za poslední roky přirovnat snad jen k poprasku kolem Grnad Theft Auto V. Pochopitelný zájem českých hráčů o jejich hru pak samozřejmě velí přistupovat ke sběru informací o Mafii III odlišně, s důrazem na trochu jiné otázky, než jaké kladou zahraniční média. Vývojáři ze studia Hangar 13 však byli na české novináře připraveni a ještě před zapnutím mikrofonu dávali jasně najevo, že rozumí tomu, proč následující rozhovor nebude patřit k těm standardním. Díky tomu byli sdílní, i co se týče méně příjemných otázek, protože přichází z řad té nejvěrnější komunity. A protože po internetu již kolují rozhovory se šéfem studia Hadenem Blackmanem, vybrali jsme si k interview Matthiase Worcha, který má hru coby design director skutečně na starost.

Jak už jsem řekl, jsem z České republiky a naši čtenáři chtějí vědět víc z pozadí celého vývoje. Víme, že v týmu Hangar 13 pracuje celá řada českých vývojářů, spolupracujete však také s týmem 2K Czech v Brně?

Krátká odpověď je ano, spolupracujeme. Máme k dispozici celý media tým, který se staral o animace a cut-scény v Mafia II a stále na nich pracují i v souvislosti s Mafia III. Během Gamescomu jsme sice animace příliš neukazovali, protože jsme se chtěli zaměřit na něco jiného, ale série stojí a padá s příběhem a všechny příběhové animace budou pocházet z České republiky. Do vývoje je také zapojena skupina vývojářů, která se stará o engine, ať už sedí s námi v Novatu, nebo v České republice. Takže ano, v Hangar 13 sice probíhá více té kreativní části vývoje, ale přesunuli jsme sem rovněž celou řadu dalších lidí, kteří pracovali na druhém dílu například ve smyslu fyziky vozidel.

Mluvil jste o enginu a po téhle stránce hra vypadá opravdu dobře, používáte stejný engine jako v případě druhého dílu?

Ano, je to náš vlastní engine a je v podstatě stejný. Samozřejmě se během vývoje hry mění a vylepšuje, ale používáme ho pouze pro Mafii III, takže jej skutečně za vlastní považujeme.

Čelili jste během vývoje nějakým vážným problémům?

To je docela zapeklitá otázka, na kterou asi ani nemohu konkrétně odpovědět. Předně si myslím, že vývoj žádné hry nesužují problémy, z mého pohledu jde o velké výzvy, které je zábavné pokořovat. Abych byl přeci jen trochu konkrétní, spoustu výzev skýtá příprava města, které ve hře používáme. Řeč je samozřejmě o New Orleans, dobovém zasazení a vlastní hře, kterou do těchto kulis umisťujeme.

Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Když už zmiňujete dobové zasazení, s jeho posunem mě napadá otázka, zda jste před finálním rozhodnutím zvažovali pokračovat v příběhu Vita Scaletty?

Upřímně, nový příběh jsem si opravdu oblíbil. Pokud bych měl totiž vyzdvihnout něco, v čem je série opravdu dobrá, pak je to představování určitých dobových úseků, točících se kolem mafie a gangsterů. Začali jsme ve třicátých letech, poté jsme se posunuli do padesátek a bylo pro nás vcelku logické, přičíst dalších pár let. Za sebe jsem nadšený jak z města, tak z vybrané doby, protože i přes to, že jsem Evropan – a jako bych mluvil za nás za všechny – říkám lidem v USA, že víme, kdo je Kennedy, víme, co se dělo ve Vietnamu, a to i přes to, že jsme tam osobně nebyli. Mafia má tu moc přenést vás na zajímavé místo v zajímavé době a třeba i zažehnout zájem o další informace.

To zní zajímavě a souhlasím, ale co ten Vito? (úsměv)

No, ve své podstatě v příběhu Vita Scaletty pokračujeme – viděl jste demo, Vito je ve hře a bude mít poměrně důležitou roli. Je jedním ze třech lidí, se kterými bude Lincoln Clay spolupracovat, samozřejmě jsme připravili silné argumenty a opodstatnění, proč se Vito přesunul z Empire Bay do New Orleans a během těch deseti let se něco stalo. Jak sám Vito přiznal, Lincoln mu připomíná mladší verzi sebe sama, a proto se nám zdá vhodné postavit hru kolem nového hrdiny a tím předchozím ho podporovat.

Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Zakládá se příběh Mafia III z nějaké části na realitě? Narážím například na Carlose Marcella, nechvalně proslulého kmotra neworleanské mafie.

Ne, ne, náš příběh je čistá fikce. Máme k dispozici několik scénáristů, kteří, stejně jako v případě předchozích dvou dílů, udělali opravdu hodně dobré práce. Samozřejmě ale respektujeme historii, sepsání příběhu předcházel sběr informací, rozhovorů s lidmi o tom, jaké to v té době v Louisianě skutečně bylo a také tu mám filmové středy, kdy se celý tým sejde a sleduje nejrůznější snímky, pojednávající právě o této době. Výsledkem by mělo být něco, co se v té době skutečně mohlo stát takovým způsobem, jakým ho zachycujeme ve hře, ale zároveň máme dostatek prostoru vydat se na některých místech vlastní cestou. Kdo ví, třeba to u někoho zafunguje tak, že si řekne – wow, tahle postava je založená na téhle a téhle skutečné osobnosti, chci vědět víc!

Je možné třeba procentuálně vyčíslit, jakou část hry odehrajeme pouze s Lincolnem a jakou v kooperaci s ostatními členy skupiny?

Podobné detaily nechceme z pochopitelných důvodů prozrazovat, ale myslím, že to, co jste mohli vidět, je reprezentativním vzorkem toho, jak bude Mafia III fungovat. Lincoln je ale na každý pád hybnou silou celé hry, má svůj úkol odstranit hlavu italské mafie Sala Marcana a jde si za svým. Podobně jako ve druhém díle, i tentokrát se ve hře vyskytují různé zločinecké organizace, takže na to určitě nebude vždycky sám. Samozřejmě se tu bavíme o zradě, ale také důvodu, proč k ní směrem k Lincolnovi došlo. Podstatné je rovněž vědět, že Lincoln zná Marcana osobně a uvědomuje si jeho sílu. I proto během své cesty nebude pouze zabíjet členy Marcanovy rodiny, ale také stavět vlastní mafiánské impérium, aby měl dostatek sil vypořádat se se všemi.

Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Mluvíte o tom, že to, co jsme viděli, je reprezentativním vzorkem fungování hry, musím se proto zeptat na přemíru akce a vybuchující auta, která jsou terčem kritiky. Máte na podobné ohlasy nějakou odpověď?

V první řadě chci dát jasně najevo, že tyto hlasy vnímáme. Během prezentace na Gamescomu jsme chtěli v první řadě ukázat lidem, o čem hra je, spoustu z nich totiž Mafii vůbec nezná. A pak tu máme Jamese, člověka, který ukázku před lidmi hrál. Je tak dobrý, že v podstatě dokáže převrátit jakékoliv auto ve hře pomocí dvou výstřelů. Zároveň jsme v omezeném čase chtěli demonstrovat, jak bude hra reagovat na vaše počínání a to, co lidé viděli, nemusí nutně odpovídat tomu, jaký pocit si odnesou z vlastního hraní. Stojíme si ale za tím, že hollywoodské pojetí řízení auta je správné, inspirovali jsme se třeba u skvělé honičky z filmu Bullitův případ. Dodávám také, že jízdní model, který ve hře používáme, je pouze vylepšeným modelem z předchozího dílu a uvědomujeme si, jak by měla být fyzika [vozidel] v Mafii zpracována.

V demu jsme mohli sledovat vedlejší misi v podobě infiltrace baru, jak to bude s misemi příběhovými?

No, ve skutečnosti jsme od zpracování příběhové mise nebyli tak daleko. Podstatné je, že je všechno v souladu s otevřeným herním světem, což nezahrnuje pouze mapu, ale také způsob, jakým budete moci misi splnit. Od získání informací, po vymyšlení způsobu provedení samotné akce. Mantra, kterou se v Hangar 13 řídíme, je – unikátní příběh pro každého hráče – a snažíme se toho po všech stránkách dosáhnout. Důležité pro nás je, aby se hráči mohli ztotožnit s hlavním hrdinou, aby rozuměli jeho pohnutkám a byli na jeho straně.

Exkluzivně z Gamescomu: Mafia III

Lincoln Clay je na první pohled nepříjemný chlapík, rozhodně žádný romantický hrdina z éry skutečné mafie, je to dáno tím, že se v něm zrcadlí doba po válce ve Vietnamu, vlna rasismu a další záležitosti?

Rozhodně se nenarodil do pěkných časů. Rasová segregace je sice v době hry postavena už několik let mimo zákon, ale to ještě neznamená, že se tak děje v praxi. Lincoln navíc nemá rodiče, vyrůstal v sirotčinci a stále hledá rodinu, či bratrstvo. I z toho důvodu se rozhodl narukovat do války, jenže právě v roce 1968 se společnost poprvé dozvídá o hrůzách, které se ve Vietnamu dějí, což jej opět dostává pod tlak. Lincoln si navíc všechno prožil na vlastní kůži, což se odráží i v tom, jakým způsobem přistupuje ke svému hlavnímu úkolu ve hře. Navíc budete mít šanci nahlédnout na zrod tradičního gangstera z trochu jiného úhlu pohledu a respektováním toho, že Lincoln vzešel doslova odnikud.

Na závěr musí ještě přijít otázka, kterou vám prostřednictvím tohoto rozhovoru kladou čeští hráči – dočkáme se českého dabingu? (úsměv)

Tak to upřímně netuším, na tohle bude muset odpovědět někdo z vydavatelství. (do rozhovoru se připojuje PR manažer dohlížející na rozhovor) Tyto informace budou k dispozici až později, lokalizace je ale něco, o čem se v těchto chvílích bavíme, takže ještě chvíli počkejte.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz