Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje
i Zdroj: Small Impact Games
Článek Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje

Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje | Kapitola 4

Radek Raudenský

Radek Raudenský

25. 10. 2022 14:00 1

Seznam kapitol

1. 70 LET PO ZDRCUJÍCÍ VÁLCE 2. LÍTEJ A STŘÍLEJ 3. HLEDEJ A NAJDEŠ 4. UŠMUDLANÝ ŤUNŤA

Není to relativně tak dávno, co jsem se plně oddával nekompromisnímu Escape From Tarkov. Agresivní realistická střílečka si dávala za úkol přinést co nejrealističtější pocit ze hraní, ať se bavíme o střílení, zranění nebo pohybu postav. Vše mělo co nejvíce připomínat realitu. K tomu navíc studio převzalo velice zajímavý princip celkového cíle hry. Hráči se totiž objeví na mapě s vybavením, které si vyberou před startem, a pokud z mapy neodejdou – ať už kvůli časovému limitu, nebo úmrtí – o celou postavu, včetně předmětů, nadobro přijdou.

Reklama

UŠMUDLANÝ ŤUNŤA

Proč se obracím právě na ně? I když Marauders zcela jistě nabízí mnohem přístupnější a příjemnější hratelnost, která nebude cizí všem hráčům stříleček, na Marauders je zkrátka znát, že ještě potřebují hodně péče. Hlavně menu, ale i pohyb či gunplay je takový ušmudlaný, už poměrně propracovaný, ale stále to není 100 procent. Především crafting (který je překvapivě rozsáhlý a jak už sem zmiňoval, nabízí i výrobu lepších lodí, ale také příslušenství ke zbraním a další) nebo sekce věnovaná úkolům je ještě hodně tvrdošíjná a spíše než čistě zabugovaná potřebuje ještě hladký dotek UI specialisty.

A ono celkově celé Marauders zkrátka potřebují čas na dopečení. Základ je nastavený opravdu dobře a musím říct, že mě Small Impact Studios překvapilo tím, že jejich pokus o EFT-like hru je opravdu zajímavý, zábavný a především přináší něco skutečně inovativního, co ještě nikdo jiný neudělal. Avšak stejně, jako se Escape From Tarkov nachází ve „veřejném“ vývoji a early accessu už pět let, i u Marauders cítím, že dospívající fáze zabere ještě měsíce a roky tvrdé práce.

Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

V tuto chvíli jde tak o zajímavou odbočku pro ty, kteří už mají se žánrem zkušenosti a i díky mnoha ústupkům, které se musí u Escape From Tarkov dělat, jsou na nedodělanost a surový zážitek zvyklí. Hráči, kteří spíš míří na klasické střílečky, by mohli narazit na tvrdou zeď, už třeba kvůli tomu, že si vývojáři za tento zážitek říkají 30 euro. Neříkám, že je to nepřiměřená cena za to, co dostanete – u těchto her totiž často myslíte i na budoucnost, podporu vývojářů – avšak pro mnohé může jít o drahý poplatek za, prakticky, testování hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama