Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje
i Zdroj: Small Impact Games
Článek Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje

Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje

Radek Raudenský

Radek Raudenský

25. 10. 2022 14:00 1

Seznam kapitol

1. 70 LET PO ZDRCUJÍCÍ VÁLCE 2. LÍTEJ A STŘÍLEJ 3. HLEDEJ A NAJDEŠ 4. UŠMUDLANÝ ŤUNŤA

Není to relativně tak dávno, co jsem se plně oddával nekompromisnímu Escape From Tarkov. Agresivní realistická střílečka si dávala za úkol přinést co nejrealističtější pocit ze hraní, ať se bavíme o střílení, zranění nebo pohybu postav. Vše mělo co nejvíce připomínat realitu. K tomu navíc studio převzalo velice zajímavý princip celkového cíle hry. Hráči se totiž objeví na mapě s vybavením, které si vyberou před startem, a pokud z mapy neodejdou – ať už kvůli časovému limitu, nebo úmrtí – o celou postavu, včetně předmětů, nadobro přijdou.

Reklama

Zatímco přebrat realistické mechanismy Escape From Tarkov je extrémně náročné, konkurenční studia začala po výbuchu popularity projektu od Battlestate Games alespoň napodobovat základní hratelnostní princip. Zmínit můžeme například Hard Zone v Battlefield 2042, spekulované DMZ v Call of Duty: Modern Warfare 2 nebo dnes recenzovaný Marauders. Jenže zatímco Battlefield 2042 převzal celou hratelnost dost líně a moc vlastních inovací nepřinesl, o Marauders to rozhodně říct nelze.

70 LET PO ZDRCUJÍCÍ VÁLCE

I když bych se rád pustil do pořádného hodnocení Marauders, hned na začátku zmíním, že mi okolo celé záležitosti vadí jedna věc – předběžný přístup, jinak také early access. Ano, chápu, že je to velice dobrý nástroj pro to získat finance, sestavit skalní komunitu a získat zpětnou vazbu, jenže člověk pak vůbec netuší, co může vlastně do budoucna čekat. Co může a nemůže vývojářům vyčíst, co je dáno a co se bude stále měnit. A to že Marauders mají takových části několik.

Základní princip hry se ale nejspíše měnit nebude. Civilizace se dokázala vyvinout natolik, že ve vesmíru disponuje technologiemi nejen pro létání, ale také pro těžbu asteroidů a další. Po devastujícím konfliktu na Zemi se ale lidstvo muselo přesunout čistě do vesmíru a využít svých technologií. Zároveň se konflikt fakticky přesunul i do vakua, kde mezi sebou válčí tři frakce. Jejich konflikt a snaha ovládnout co největší část toho druhého ale přirozeně vyvolala vznik další „frakce“, a to Marauders. Prakticky jde o žoldáky – tito nemilosrdní vojáci nemyslí na nikoho jiného než na sebe a vezmou kteroukoliv nabídku, která slušně hodí. Zabijí všechno na co narazí, jediným cílem je přežít.

Samozřejmě vy jste jedním z nich. Příběh tak poměrně hezky zapadá do principu hratelnosti, která je opravdu striktně věrná žánru Escape From Tarkov. Sbírejte vybavení, zlepšujte se a plňte úkoly. Na rozdíl od EFT se ale tvůrci ze studia Small Impact Games, kteří se dříve soustředili především na externí výpomoc s vývojem her, rozhodli vyřešit některé nešvary otce zakladatele a přinést vlastní odbočku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama