Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje
i Zdroj: Small Impact Games
Článek Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje

Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

25. 10. 2022 14:00 1

Seznam kapitol

1. 70 LET PO ZDRCUJÍCÍ VÁLCE 2. LÍTEJ A STŘÍLEJ 3. HLEDEJ A NAJDEŠ 4. UŠMUDLANÝ ŤUNŤA

Není to relativně tak dávno, co jsem se plně oddával nekompromisnímu Escape From Tarkov. Agresivní realistická střílečka si dávala za úkol přinést co nejrealističtější pocit ze hraní, ať se bavíme o střílení, zranění nebo pohybu postav. Vše mělo co nejvíce připomínat realitu. K tomu navíc studio převzalo velice zajímavý princip celkového cíle hry. Hráči se totiž objeví na mapě s vybavením, které si vyberou před startem, a pokud z mapy neodejdou – ať už kvůli časovému limitu, nebo úmrtí – o celou postavu, včetně předmětů, nadobro přijdou.

Reklama

HLEDEJ A NAJDEŠ

Právě díky arkádovému pojetí hratelnosti jsou občas přestřelky trochu chaotické a stále si nedokážu, dost možná i kvůli množství hodin v Escape From Tarkov, pořádně navyknout na to, že i přes tuto hratelnost mě může jedna kulka odpravit zpět do menu. I v tomto směru je Marauders mnohem smírnější a minimálně v tuto chvíli nabízí pouze obecný ukazatel zdraví a výdrže. Žádné poškození jednotlivých končetin se nekoná, stejně tak nemusíte řešit, jestli jste zrovna unavení, točí se vám hlava, máte bolesti nebo jste otřesení ze zásahu. 

Dojmy z předběžného přístupu Marauders, inovativní odbočky žánru Escape From Tarkov, která potřebuje roky vývoje
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Chtělo by se říct, že je hratelnost dynamičtější, není to ale pravidlem. Ano, někteří hráči využijí hratelnosti ke kopírování Call of Duty a zkrátka na vás naběhnou, v mnoha případech ale jde o taktické ostřelování nepřátelské pozice, naklánění a nabádání k pohybu. Kroky jsou totiž extrémně hlasité a je to dle mého věc, která by se měla do budoucna napravit.

V menu na vás čeká samozřejmě inventář a tradiční tetris.

Pokud se vám podaří nepřítele srazit na zem, můžete si z něj vybrat co chcete. Tradičně se zde potkáváme s vestou, brněním, helmou a batohem a čtvercovému rozdělení inventáře se zde nevyhnete. Pokud se bojům spíše vyhýbáte, budou vás zajímat především cenné lokace s drahými předměty nebo trezory, u nichž musíte s hořákem roztavit tři masivní držáky. 

Ať tak či onak, po 30 minutách vám vždy dojde vzduch. Taková jsou nastavená pravidla, s krátícím se časem tak rozhodně chcete zamířit zpět k tlakové komoře, která vás odnese zpět na loď – ať vaší, nebo nepřátelské, pokud jste jim sebrali kapitánskou kartu. Při troše štěstí se v pořádku dopravíte k portálu a odletíte domů. V menu na vás čeká samozřejmě inventář a tradiční tetris, kde musíte chytře skládat vybavení tak, aby se vám toho do inventáře vešlo co nejvíce, to ale budou fanoušci žánru znát.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama