Preview Mortal Kombat 1 Článek Dojmy z hraní bety Mortal Kombat 1

Dojmy z hraní bety Mortal Kombat 1

Martin Synek

Martin Synek

19. 8. 2023 12:00 5

Již za necelý měsíc se budeme moci vydat do nového světa tvůrců ze studia NetherRealm. Nový Mortal Kombat se blíží mílovými kroky a nejspíš se máme opět na co těšit. Majitelé aktuálních konzolí od Sony či Microsoftu mohou jásat o něco dříve, protože proběhla uzavřená beta hry trvající od pátku 18. srpna do pondělí 21. srpna. Pro vstup stačilo si předobjednat hru.

Reklama

Coby správný sběratel bojovek jsem se na tuto možnost, jak si nejnovější počin Eda Boona a jeho týmu osahat, vysloveně těšil. A to i přesto, že značka MK nepatří mezi mé nejoblíbenější bojovkové série. První videa a obrázky mě jen utvrzovaly v tom, že minimálně z grafického hlediska se nutně musíme pohnout někam dál, a že snad i v soubojové části dojte k nějaké dílčí změně. Protože jsem si těsně před spuštěním aktuální bety znova několikrát zahrál i díl předchozí, mohu posoudit, jak moc se beta hraje jinak a jak velké můžeme čekat změny do finálového buildu.

Předně je nutné zmínit, že v betaverzi jsme se dostali k šestici bojovníků. Vyzkoušet jsem si mohl jak staré a dobré navrátilce (Sub Zero, Kitana, Kenshi, Liu Kang nebo Johnny Cage), tak i jednu z nových tváří hry Li Mei. Premiéru také slaví čtveřice tzv. kameo bojovníků, kteří vaší hlavní postavě budou sekundovat a vypomáhat v boji. Mezi nimi najdete Sonyu, Jaxxe, ledovou Frost nebo záporáka Kana. Tato skromná skvadra (beta Tekken 8 nabízela neuvěřitelných 16 postav) mě stejně k televizi připoutala na nějakých 10 hodin a já se celou dobu velmi dobře bavil.

V betaverzi jsme se dostali k šestici bojovníků.

Betaverze nabídla několik možností, jak si funkčnost titulu ověřit v praxi. Předně jsem vyzkoušel klasické věže, což je zdejší ekvivalent arcade režimu, kde je nutné se probojovat až na vrcholek potravního řetězce oponentů, které ovládá umělá inteligence. Na výběr jsou čtyři různé obtížnosti (easy, medium, hard a very hard) a nutno podotknout, že už od té střední vám protivníci nedají vůbec nic zadarmo. Dvě nejvyšší však už vyžadují jistý skill člověka, který s Mortal Kombatem nějaké zkušenosti má. Druhou možností pak jsou Kasual versus zápasy v online prostředí proti živým oponentům.

Hra plná detailů

Jedna věc, která se roky sérii Mortal Kombat nedá odpárat, je to, jak vypadá. Graficky je vše opět do nejmenšího detailu vypiplané a míra detailů obličejů, ošacení, doplňků nebo arén je až dechberoucí. Pokaždé si říkám, jestli není zbytečné plýtvat nepodstatnými věcmi na něco, čeho si při soubojích v podstatě ani nevšimnete. Zde jsem se mohl podívat na dvě arény z plné hry (Johnny Cage Mansion a The Teahouse) a musím říct, že v pohybu vše vypadá ještě mnohem lépe než na obrázcích, které naleznete ve zdejší galerii.

Mortal Kombat 1 svým soubojovým systémem vychází z jeho předchůdců. Není velkým překvapením, že opět nejde o žádnou bojovkovou revoluci značky, ale pouze o pozvolnou evoluci toho, co známe z minula, obohaceno o několik drobných vylepšení. Předně musíte počítat s tím, že nyní máte kromě své primární postavy k ruce i jednoho kameo fightera, kterému je nutné zadávat příkazy, aby jeho útoky byly co nejúčinnější (a hlídat jeho ukazatel připravenosti k boji). Proti svému předchůdci je MK1 mnohem plynulejší podívanou. Všechny pohyby, které postavy na obrazovce předvádějí, jsou v rámci série to nejplynulejší, co jsme kdy viděli a opticky tím vzniká dojem nepřerušovaného souboje. 

Nyní máte kromě své primární postavy k ruce i jednoho kameo fightera, kterému je nutné zadávat příkazy.

V rukách zkušeného Mortal Kombat harcovníka je dojem ještě lepší. Postavy reagují rychle a mnohokrát předvádějí spektakulární údery, zakončené některým ze speciálních finisherů. Přesně tak, jak to máme u MK rádi. Nechybí zde nic z toho, co znáte z minula. Rentgenové záběry specifických úderů, brutality nebo fatality opět ukazují, že tvůrci v provedení zvláště nechutných zakončováků rozhodně svoje nápady ani zdaleka nevyčerpali. Do toho si přidejte párové speciální útoky, chytačky či Kameo fatality a výsledkem je bojovka, která bude bohatá na mnoho zapamatovatelných situací, které stejně jako já, rádi budete ukazovat svým kamarádům (nejlépe na nich samotných).

Závěrem lze říci, že za necelý měsíc na nás vykoukne další ze skvělých bojovek. Mortal Kombat 1 velmi věřím a po prvních hodinách strávených v betaverzi mohu s klidným svědomím říct, že opravdu je na co se těšit. Soubojový systém je šetrný jak k nováčkům, stejně tak dává bohaté možnosti zkušeným borcům, kteří pilují své dovednosti v onlinových kláních. Kameo bojovníci do soubojů přináší další taktický rozměr, který navíc rozšiřuje seznam možných pohybů a komb, kterých má dlouhodobě série MK oproti konkurenci menší počet. I tak půjde zase o hvězdnou stálici bojovkářského nebe a osobně doufám, že i příběhový režim nás opět nadchne. 

Těšte se spolu se mnou na 19. září 2023, kdy Mortal Kombat 1 vyjde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama