Zpět na článek

Diskuze: Do mikrotransakcí SW BF2 zasáhlo Disney

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: +1

Enormeon
Enormeon
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Lépe bych to nenapsal.;-)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Zaklínač je takový výjimka, ale většinou je hra bez DLC opravdu taková nekompletní. V Zaklínači jsem ten pocit neměl.

@DeSmond: Jak zaplatit ten dodatečný obsah? Prodejem hry třeba? Když je hra dobrá, a má dobrou podporu, tak se budou dlouho hrát i prodávat a nemusí nijak zvlášť klesat na ceně. Ano, DLC můžou tříštit komunitu, ale to se dá minimalizovat tím, že nebudeš vydávat každý měsíc jeden map pack, ale že třeba za půl roku vydáš fakt dobré DLC, které si většina aktivních hráčů dřív nebo později koupí. Rozhodně lepší, než loot boxy spojené s progresem. Mikrotransakce patří POUZE do F2P. Přes to vlak nejede. Veškeré výmluvy, že si na sebe ti chudáčci s miliardovými zisky jinak nevydělají jsou mi vážně u prdele.

No fakt, že tým o několika desítkách členů je schopný udělat mnohem lepší hru než jakékoliv AAA studio dokazuje, že několika set členné týmy fakt nejsou nutné. To se akorát AAA vydavatelé zaměřili na to, co se prodává nejsnáze - velikost a grafiku a to stojí hodně peněz a úsilí. Teď už samozřejmě není cesty zpět.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ale tady se obavam opravdu neni ani tak problem v nenazralosti EA jako potreba nejak zaplatit tvorbu veskereho dodatecneho obsahu, ktery ma byt zdarma (vsechen budouci obsah). A jak tu někdo zmiňoval, dnes je tvorba her na takovehle urovni neskutecne nakladna, takze verim, ze to nejak zafinancovat musi (aniz by si ukrajovali z vydelku za vanillu).

Ze se tam zatlacili sami? To bych nerekl. To je proste evoluce vyvoje her. Zatimco driv mohl dat "AAA" hru dohromady 1 člověk, dneska těch lidí potřebuješ stovky, aby si to udrželo nejaky konkurenceschopny standard.

Uprimne, kdo se po ohlaseni faktu, ze bude veskery dodatecny obsah zdarma, nebal toho, ze se diky tomu dockame mikrotransakci (ja alespon naivne doufal, ze budou ve stylu BF1 - teda ciste vizualni, coz mi ovsem nedoslo, jake neplechy v tom bude delat Disney).

Tim rozhodne nehajim tu pritomnost mikrotransakci (respektive spis to, jak jsou nastavene), ale porad je to byznys a EA nebude delat vsechen ten dodatecny obsah jen z dobreho srdce (a to rikam jako nekdo, kdo se proti jejich nenazralosti nescetnekrat ozval)

Sem zvedav, co se z toho vyvrbi, nerad bych, aby nakonec vyrukovali s tim, ze system mikrotransakci zrusej a zavedou opet placena DLC. Krom toho, ze by to tristilo komunitu, by me to nastvalo z toho duvodu, ze jsem do hry sel prave kvuli slibu EA, ze dodatecny obsah bude zdarma (a ja tak nebudu muset vyhazovat dalsich 50 - 100 ecek).

Trosku me mrzi, ze diky tehle afere se tak nejak zapomina hodnotit kvalita samotne hry. Ja musim totiz rict, ze az na takhle nastaveny platebni model se u hry zatim nesmirne bavim (ikdyz samozrejme bez vyhrad to neni).

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marosho: Mrkni se a nebo si zahraj NBA 2K a pochopis...tohle je ziva,na herni situace pestra,zabavna hra;-)...Ne ta umela,hezky oblecena,ale totalne zkostnatela a od roku 09 v podstate stejna NHL od EA...moc me mrzi,ze 2K nedela dal Nhl a nevytvari konkurenci zlenivelym a fušerskym vyvojarum z EA

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: Proč za NHL?

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dává to rozhodně větší smysl, než věřit tomu, že by EA poslechlo toho jediný člena výrobního procesu, který je EA ukradený ... tedy hráče :D
Fun!

j2142124@mvrht.net
j2142124@mvrht.net
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už je trochu pozdě. Ubisoft si to užívá https://overclock3d.net/news/software/ubisoft_has_earned_more_money_from_microtransactions_than_digital_game_sales/2

Takže je jasné že EA jde po těhle penězích jako slepice po flusu. Jen je to v jeho podání prostě ubohé, jako většina věcí co vezme do ruky. Asi jsou moc velcí aby to dokázali ukočírovat a lezou z toho hry na nic s mikrotransakcemi na entou.

Vrzalík
Vrzalík
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na mikrotransakce a lootboxy je jednoduchá odpověď, jakmile je hra obsahuje tak jí nekupovat. Osobně to tak dělám. Herní studia musí pocítit finanční nepodporu či odpor od hráčů. Hodně hráčů to zřejmě ještě akceptuje, proto je situace taková, jaká je. Každý musí začít u sebe a peněženkou říct ne.

tomasvins
tomasvins
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ve svém příspěvku jsem se bavil pouze o situaci ohledně Battlefrontu 2 :-).

Neřekl jsem, že jsou herní společnosti nuceny cpát mikrotransakce do her. Jen nahlas přemýšlím, jak pokrýt veškeré náklady spojené s vývojem a vydáním hry. Souhlasím s @DeSmond. CGI technologie, Frostbite licence, natáčení s herci, dabéry, casting, scénář, level design, testování, PR, HR...vždyť to musí být šílený balík.

U téhle konkrétní hry budou DLC zdarma, takže vydavatel musí najít nějaký způsob, jak získat další peníze na budoucí vývoj, obsah - na udržení hry při životě. A opět - bavíme se teď pouze o BF2 a tady stojí základní verze 60 dolarů a veškerý dodatečný obsah má být zdarma. Deluxe edice (80$) obsahuje pár skinů a předběžný přístup, takže žádný velký rozdíl v nich není. Čili ve finále bez mikrotransakcí může hráč zaplatit aktuálně max. 80$ (případně €) za hru.

Navíc nezapomínejme, že ve finále si každý titul musí na svůj vývoj vidělat sám. Je sice hezký, jakou sumu vydělalo EA na The Sims, ale z toho DICE nikdy neuvidí ani halíř. Stejně jako v jakémkoliv jiném businessu jde ve finále o zisk.

Neobhajuju strategii EA, naopak s ní naprosto nesouhlasím. Jen se snažím podívat se na celou situaci objektivně.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: asi ano :D. Jak vyšla oholená až na kost Sims 4, tak byl super projev od EA.
Pokud se nebude dostatečně prodávat včetně DLC co vyjdou, tak pokračování nebude :/.
Sims 3 včetné všech dlc které z ní udělají plnou hru, stála pouhých 13.500,-Kč. To je přátelská cena :D
Chudáci EA za jednu AAA hru dostanou 4x zaplaceno :/

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Docela by mě zajímalo, kolik drobků nasypali vývojářům.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: každý z nás by si měl koupit alespoň 10 bedýnek, aby bylo v EA alespoň na dobrý chleba s vodou. :D

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Kolikpak z té částky asi tvoří mikrotransakce?

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomasvins: Ty jsi součástí EA-PR-BS? V bodech 2 a 3 máš zásadní mezery.
@Mitsurugi: Přesně tak.

j2142124@mvrht.net
j2142124@mvrht.net
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeSmond: Neodděloval bych to. Jako "boží hra? ale platební model na houby.

Ideální příležitost aby to shořelo jako papír. Což se asi nestane protože StarWars. Jen takový průšvih, který by stát EA stovky milionů dolarů s ním dokáže pohnout.

Jsem zvědav, jestli kluci udělají recenzi. Osobně bych do toho nešel a prostě tenhle titul vynechal.

tomasvins
tomasvins
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono je to celý trochu komplikovanější. Rozhodně souhlasím, že systém mikrotransakcí tak, jak byl původně implementován, je špatný. Problém ale je, jak zajistit přísun peněz herní společnosti? V dnešní době na hře nedělá 50-100 vývojářů, ale několikanásobně víc a tak je potřeba uživit i víc krků (včetně těch z PR, HR atd.). Jak tedy zajistit dostatečný obnos peněz?

- aktuální systém mikrotransakcí je úplně špatně, to se všichni shodneme.

- zavést skiny, které by šly nakoupit za reálnou měnu. Skiny sice nemají vliv na hratelnost, ale tady narážíme na limity licence. Disney nikdy nepřipustí, aby stormtrooper běhal s růžovým armourem nebo Darth Vader se zeleným lightsaberem. Takže skiny nepřipadají v úvahu.

- navýšit cenu samotné hry. Co si budeme povídat AAA tituly stojí okolo 60-80 dolarů minimálně posledních 15 letech a ignorují inflaci. Otázka je, jak by si vedly prodeje, kdyby se hra prodávala za 80-100 dolarů nebo i víc. Rozhodně by si ji zakoupilo méně hráčů a celkový příjem by byl možná ve finále ještě nižší než při aktuální ceně. Nehledě na to, že ostatní hráči by navýšení ceny tvrdě odsoudili, popř. by ji porovnávali s cenou jiných AAA titulů.

Obávám se, že jediná možnost by byla kompletní změna cenové politiky u všech vývojářských společností, což je prakticky neproveditelné.

cx@initd.cz
cx@initd.cz
Level 1 Level 1
22. 11. 2017 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vrzalík: To si jim zasadil zdrcující ránu :-)

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc me mrzi, ze mikrotransakce v tehle buy to play hre jsou porad na poradu dne i po teto obrovske vlne nevole (coz se ale nastesti asi projevi v malych prodejich, protoze te hre lidi neveri, kdyz slysi "docasne").

Na druhou stranu rad vidim, ze spravne/moralni rozhodnuti obrovskym korporacim prinese zisk, zatimco nemoralni a nechutne praktiky jim zisk snizi. Tak by to melo byt vzdycky. Taky sem rad, ze EA konecne vyvratili tu blbost o naslouchani hracu. Treba by to zrusili i tak, ale podle me by na 99% nic nezmenili kdyby je Disney neupozornilo a tudiz hracum vubec nenaslouchaj. Pokud vubec nekdy naslouchaj hracum, tak jen jejich penezenkam.

@Mitsurugi: urcite je cesty zpet. Mozna dokonce probehne takova de-revoluce a vyvoj her se vrati k intosum do garazi (nebo k malym a strednim tymum), ktere zajima zazitek hracu a ne prachy a chrleni titulu ci DLC jako na bezicim pasu. Nebo se spolecnosti vubec nezmeni, ale poptavka na trhu jim zajisti vydelek pouze kdyz budou delat to, co hraci chteji, coz by melo v podstate totozny vysledek (spokojene hrace), byt s jinou motivaci.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Složíme na příspěvek na každoroční E3 EA cringe? :D
Protože právě EA (s Ubisoftem) mají nejvíce cringe E3 prezentace.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: přesně jak píšeš. Dnešní hry jsou prodávaány za cenu 1799 plus season pass což bvá tak cca 800 kč. Pokud hra už dost vydělala dá se jako GOTY za nižší cenu. Což si myslím, je v pořádku. Co si ale mnoho lidí neuvědomuje, řekl bych, je ten fakt, že současné vývojářské technologie jsou na zcela jiné úrovni nežli ty z let minulých. Dávají tvůrcům při vývoji úplně jiné možnosti, vše funguje daleko více profesionálně, vývojáři mají zkušenosti, postupy atp. Animace, tak to už je dnes naprosto jinde nežli v dobách PS2. Myslím, že svádět něco na náročnější vývoj je totální pitomost. Když jsem viděl co vytvořil fanoušek Nicobass s remakem Tomb Raider 2, mám pocit, že tyhle argumenty jsou prostě jen výsměch hráčům. Ono když si pak někdo za peníze ze hry objede pracovně svět aby dělal reklamu, nebo nabíral zdrojové materiály pro další hru. No myslím, že tohle není vůbec nutné. Jinak po vlasntí zkušeností s aplikací 3D studio MAX a MAYA mám pocit, že není problém v jednom (jedné osobě) za jeden týden udělat jednu lidskou postavu. Poté dát morfovat a udělat dalších deset naprosto jiných a to zcela bez jakékoliv náročné práce. O tomhle se lidem mohlo dříve jen zdát. Prostě vývoj a jeho náročnost jsou jen kecy pro platící neznalce.

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud mikrotransakce NENUTÍ lidi platit, tak jsou ok. Když je někdo chce koupit a urychlit progress jeho věc, kdo nechce tak si progressuje hraním.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomasvins: Není to komplikovanější. Žádný AAA vydavatel nepotřebuje příjmy z mikrotransakcí k tomu, aby byl v plusu. Argument, že jsou společnosti doslova nuceny cpát tohle svinstvo do her jsou naprosto liché, to není záležitost potřeby, to je záležitost nenasytnosti, cpou je tam, protože to jejich už takhle tučné zisky ještě zvýší.
Existují stovky her, které se živí pouze z mikrotransakcí, jsou tisíce her, které se živí pouze z prodejů a DLC, není jediný existenční důvod proč by hra potřebovala oboje.

Jak říkám pořád, chceš vydělávat na mikrotransakcích (které v jakékoliv formě útočí na hráčovu odolnost a jsou od základu designované aby byly lákavé)? V pořádku, udělej F2P hru a prodávej jich kolik chceš. Chceš udělat hru za 60 dolarů? V pořádku, ale opovaž se tam útočit na platící zákazníky mikrotransakcemi.

Navíc i kdyby to byla pravda, tak za prvé: to není vůbec náš problém, to je jejich problém. Za druhé, nikdo je nenutí mít takové gigantické náklady, tam se zatlačili sami. Ani si nechci představit jak obrovsky neefektivní musí takový vývoj AAA hry být.

Mimochodem, hry už dlouho nestojí 60 dolarů, 60 dolarů stojí jenom naprosto základní verze, která je většinou zoufale nekompletní. K tomu přičti ceny za 5 různých speciálních edic, Season Pass a DLC mimo Season Pass. A až potom máš kompletní hru. Dnešní DLC jsou totiž narozdíl od dávných datadisků plánovaná už během vývoje hry, takže je klidně můžeme brát jako součást hry pro získání kompletního zážitku.

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobre EA tak:-D To se tak kraaaaasne cte,ze je nekdo poradne sprcal,bylo uz na case:-D:-D:-D jeste by to mohl nekdo udelat za Nhl;-)..Maji delat poradny hry,co nejsou 100 let stejny a netrvaji 5 hodin a budou mit vydelky taky suprovy,to ale spolecnost jako je EA asi nikdy nepochopi...jenze skoro vsichni vyvojari v hernim byznysu,sou daleko talentovanejsi,nez umělí trapaci z EA...

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to byl taky nápad prodat licenci EA. Doufám, že až smlouva vyprší, tak ji už neprodlouží.

Reklama
Reklama