@Mitsurugi: Ve svém příspěvku jsem se bavil pouze o situaci ohledně Battlefrontu 2 :-).
Neřekl jsem, že jsou herní společnosti nuceny cpát mikrotransakce do her. Jen nahlas přemýšlím, jak pokrýt veškeré náklady spojené s vývojem a vydáním hry. Souhlasím s @DeSmond. CGI technologie, Frostbite licence, natáčení s herci, dabéry, casting, scénář, level design, testování, PR, HR...vždyť to musí být šílený balík.
U téhle konkrétní hry budou DLC zdarma, takže vydavatel musí najít nějaký způsob, jak získat další peníze na budoucí vývoj, obsah - na udržení hry při životě. A opět - bavíme se teď pouze o BF2 a tady stojí základní verze 60 dolarů a veškerý dodatečný obsah má být zdarma. Deluxe edice (80$) obsahuje pár skinů a předběžný přístup, takže žádný velký rozdíl v nich není. Čili ve finále bez mikrotransakcí může hráč zaplatit aktuálně max. 80$ (případně €) za hru.
Navíc nezapomínejme, že ve finále si každý titul musí na svůj vývoj vidělat sám. Je sice hezký, jakou sumu vydělalo EA na The Sims, ale z toho DICE nikdy neuvidí ani halíř. Stejně jako v jakémkoliv jiném businessu jde ve finále o zisk.
Neobhajuju strategii EA, naopak s ní naprosto nesouhlasím. Jen se snažím podívat se na celou situaci objektivně.
Ono je to celý trochu komplikovanější. Rozhodně souhlasím, že systém mikrotransakcí tak, jak byl původně implementován, je špatný. Problém ale je, jak zajistit přísun peněz herní společnosti? V dnešní době na hře nedělá 50-100 vývojářů, ale několikanásobně víc a tak je potřeba uživit i víc krků (včetně těch z PR, HR atd.). Jak tedy zajistit dostatečný obnos peněz?
- aktuální systém mikrotransakcí je úplně špatně, to se všichni shodneme.
- zavést skiny, které by šly nakoupit za reálnou měnu. Skiny sice nemají vliv na hratelnost, ale tady narážíme na limity licence. Disney nikdy nepřipustí, aby stormtrooper běhal s růžovým armourem nebo Darth Vader se zeleným lightsaberem. Takže skiny nepřipadají v úvahu.
- navýšit cenu samotné hry. Co si budeme povídat AAA tituly stojí okolo 60-80 dolarů minimálně posledních 15 letech a ignorují inflaci. Otázka je, jak by si vedly prodeje, kdyby se hra prodávala za 80-100 dolarů nebo i víc. Rozhodně by si ji zakoupilo méně hráčů a celkový příjem by byl možná ve finále ještě nižší než při aktuální ceně. Nehledě na to, že ostatní hráči by navýšení ceny tvrdě odsoudili, popř. by ji porovnávali s cenou jiných AAA titulů.
Obávám se, že jediná možnost by byla kompletní změna cenové politiky u všech vývojářských společností, což je prakticky neproveditelné.
Je mi 29 let a popravdě k téhle hře usedám obden po práci. Sedneme s klukama na TS a dáme pár casual a pár ranked her. Hraju to už dva roky a musím říct, že mě ta hra ještě neomrzela. Pravidelně vycházející nový obsah, nové mapy, operátoři (kromě posledního čtvrtelí, kdy probíhal tzv. Operation Health - tj. debugování hry) - tahle hra má co nabídnout :)
Tak fanoušek Star Wars se pozastavil už u toho, že na mapě budou bojovat klonoví vojáci. Ti byli povoláni až v Epizodě II. Čekal bych spíš královskou gardu proti droidům. Ale i tak jsem zvědav :)
Jsem jedinej, komu připadá, že snad každá druhá hra je po vydání nehratelná? To máme AC: Unity, Batman teď JC... Společnosti se snaží sázet nové díly jak na běžícím pásu jen kvůli zisku. Přitom právě zisk je to, co ztratí prodejem nekvalitního produktu.
Pár červených a modrých tlačítek a hned to začnou prodávat jako gamepad ve stylu Darth Vadera? Teda za ty peníze si mohli najmout nějakýho lepšího designera.
Že by film na motivy GTA 2? ale proč zrovna dvojky? Proč jinak ale ty rádoby trailery? Nebo že by se chystali pánové z rockstaru zveřejnit dvojku ke stažení zdarma? Proč ale ty hraný trailery? Nevím nevím...