@daremes: Taky jsem si to myslel, než jsem měl možnost si sérii Metal Gear Solid zahrát. Ta provázanost mezi jednotlivými díly je neuvěřitelná. A mimochodem, to je právě to umění, udělat z klišé momentů tak neskutečně skvělý příběh, z kterého se všichni posadí na prdel.
Milý Micheli Ancele, tak s tímhle jdi do zádele. Jednou jsi se špatně vyspal, pročež ses as na Wild vysral, a teď, nejspíš asi z nudy, pouštíš se do online prudy? Dám ti zdarma jednu radu- ne každý má kamarádů- pro zdejšího Rain mana udělej radš Raymana.
@JMBounce: Nabité obsahem jsou vždycky, jde o to, aby ten obsah byl kvalitní- je velký rozdíl, jestli obsahem jsou sbíratelné vlaječky, nebo výborně napsané vedlejší mise. Lineární hry sem nebudu tahat, to sem nepatří, ale u otevřených světů mám rád dvě věci- zaprvé, když mám možnost celou hru "odjezdit", bez použití rychlého cestování- to předpokládá, že to nebude trvat tisíc hodin, no a zadruhé, když je herní svět postavený tak, aby si hráč mohl leccos zapamatovat, kudy kam, a nemusel pořád zírat do (mini)mapy. V tomhle ohledu funguje výborně například první Assassin's Creed, Far Cry 2, první Zaklínač, z letošních her pak třeba Kingdom Come nebo Shadow of Colossus. Zvláštním případem pak je Red Dead Redemption 2, které je asi jedinou hrou, u níž se podařilo tohoto dosáhnout, přestože má opravdu obří svět, tam je to ale dáno tím, že svět v RDR2 působí až neuvěřitelně reálně. Pokud ale vývojáři oboje nedokážou, a většina to nedokáže, tak budu vždycky radši, když dají přednost menším, živoucím, uvěřitelným světům před jejich velikostí.
Redakčně upraveno- řekl něco horšího než blbeček? :-) Ne, že bych měl něco proti Neilovi, ale kdybych si měl vybrat mezi hrou od něj a od Amy, vyberu si vždycky tu od Amy. Last of Us je taky moc fajn, ale původní trilogie Uncharted, to je srdcovka. Fakt by mě zajímalo, jak by vypadalo Uncharted 4 od Amy, jestli by třeba zmizely ty nudné pasáže, které v předchozích dílech nebyly. Akorát jsem četl, že příběh o Averym a pokladu napsala už Amy, ale těžko třeba říct, jestli by Nate měl bráchu.
Jsou hry, po jejichž konci si spokojeně odfrknete, jsou hry, po jejichž konci s lítostí odložíte ovladač, či zkropíte slzou myš, no a pak jsou hry, jejichž konec si vyloženě říká o pokračování- The Order: 1886, Half-Life 2: Episode Two, Bulletstorm nebo třeba Call of Duty: Ghosts, mohl bych pokračovat dál a dál. Stejně tak by mohly pokračovat věchny tyhle hry. Jenže nepokračují. Takže suma sumárum budu rád, když jedna z těchhle her tu kletbu konečně zlomí a pokračování se dočkáme.
Pardon za dost možná idiotský dotaz: nevíte někdo, jak ten příkaz zadat trvale? Pomocí úpravy/vytvoření nějakého konfiguračního souboru, nebo něčeho na ten způsob? Díky.
@Drew7878: Proto jsem psal, že to můžou omezit, třeba i podle vydavatele. Často bývají na PS Storu hromadné slevy od EA, od Square Enix, od (bývalého) THQ a jiných, nevím proč by měl být problém domluvit stejnou věc v rámci PS+. V rámci Storu jsou navíc běžné vouchery s x-procentní slevou, ty také nejsou vázané na konkrétní titul. Tohle by bylo to samé, jen za předplatné PS+ a sleva by bylo 100%. Fakt nevidím problém.
@Khalashnikovf: O čem mluvíš, mohu-li se zeptat? Nějak jsem to nezaregistroval. Add.: Už mi to došlo. A ne, nepřijde mi to smysluplné, to je to poslední, co by mě v téhle souvislosti napadlo.
@Dr.One: Hrej je slušné diskuzní fórum s diskutujícími na úrovni. ;) @prso: Dobře, tohle je výjimka. :D Ale kazí mi tu definici, sakra. Anebo výjimka potvrzuje pravidlo. ;)
@prso: Všichni spojení "umělecký film" nepoužíváme- já ho skutečně považuji za nesmysl, něco na úrovni "pečivové housky". Veškeré umění je krásné- někdo může hledat krásu i vyloženě v ošklivosti (prokletí básníci). Pravý umělec provozuje své umění z lásky k umění, k tomu, co činí. Tedy miluje své umění. A miluje jej proto, že se mu zdá krásné. Někdo může spatřovat krásnu kupříkladu v odhalení lidského strachu- na tom je založený třeba žánr hororu. K těm definicím: (podle mě, neodvažuji se žádnou kopírovat) "Krása" je cokoli, co individuálnímu člověku zpříjemňuje všednost dne svým estetickým vjemem, přitom však nemá jiného zjevného užitku. Př. 1: květina v pokoji je krásná, pohled na ni pohladí člověka na duši, jiného, neestetického užitku, však nemá. Léčivá květina může být krásná jen do okamžiku, než nás léčí, pak se pro nás stává potřebnou, a tudíž zevšední. Př. 2: záchod není krásný, sice nám též zpříjemní život, avšak jeho účel je zřejmý, převezme po našem organismu to, co je mu již přebytečné. I kdyby takový záchod byl vykládaný zlatem a zdobený slonovinou, jedná se o krásu, ovšem jen do chvíle, než jej použijeme, pak jde již čistě jen o uživkovou věc, která nám nemůže být krásná, neboť nyní jest zcela všední. Nikdo nemůže spatřovat krásu ve všednosti, neboť pak by mu ona všednost připadala nevšední. "Umění" v širším slova smyslu je cokoli, co umělec (člověk, co umění tvoří, zde se snad shodneme) tvoří a považuje za krásu. "Umění" v užším slova smyslu, tak jak je chápe většina lidí, je souhrn činností a dovedností, jejichž účinek je čistě estetický, tj. krása, kteréžto zároveň nikterak neodporují morálním zásadám a které nemají jiného účelu. Př. 1: kuchařství je uměním pro kuchaře, který tvoří jídlo pro lásku k této činnosti, tato činnost a její výsledek je pro něj krásný. Pro hosty v restauraci však již to umění není, jedná se o jejich potravu a takto se pro ně stává všední s okamžikem pozření prvního sousta. Pokud jídlo pouze sledujeme, např. na nějaké soutěži o nejlepší jídlo, pak se jedná o umění, toto jídlo nijak nevyužíváme a vnímáme tak jen jeho estetiku, krásu. Př. 2: Vražda je uměním pro psychicky narušeného jedince- vraha, který vraždu činí pouze pro lásku k vraždě, a tudíž v ní spatřuje krásu. Pro většinu společnosti ale vražda krásná není, neboť odporuje morálním zásadám, a tudíž pro nás uměním není. Př. 3: Videohry jsou neoddiskutovatelně formou umění, neboť zážitek jimi zprostředkovaný je čistě audiovizuální, tedy estetický, a je možné v něm spatřovat pouze krásu. A je jedno, jestli tím krásným estetickým vjemem jsou hektolitry démoní krve prolité v Doomu, nebo zanícený komentář lyrického mluvčího v Dear Esther. Co vyzdvihujeme, jestli střílečku, nebo walking simulator, pak záleží čistě jen na našem "vkusu", což je jen hodnocení, a zařazení na stupnici, našeho vjemu zprostředkovaného krásou.
Už dlouho jsem neviděl takhle promyšlenou reklamní kampaň. Nejdřív pečlivé neprolomitelné ticho kolem nejrůznějších leaků, což vystupňovalo napětí a očekávání na maximum. Na E3 se pak uvedli příšerným trailerem a snad ještě horším gameplayem, očekávání rychle vychladlo. Každý další gameplay ale už byl o trochu lepší, oba dva trailery z gamescomu perfektní, jeden lepší než druhý. A teď tohle, tenhle až k neuvěření nahypovaný a našlapaný trailer, při kterém skoro běhá mráz po zádech, a očekávání je na ještě větším maximu, než bylo před oznámením. Geniální kampaň. Nedokážu si představit, co bude v launch traileru.
@_Gabriel: Pro spoustu lidí je 10 tisíc víc než půlka výplaty. I já sám jsem se koupi konzole dlouhá léta bránil- v předminulé generaci konzolí bylo na PC tolik dobrých her, že jsem to považoval za vyhozené prachy, v době, kdy vyšla minulá generace, jsem už měl Full HD monitor a neviděl jsem jediný důvod, proč hrát na něčem, co umí jen HD. Pak jsem si na ten postoj nějak zvykl, konzolistům jsem říkal péra z gauče a dlouho odolával i současné generaci. Jenže tou dobou už bylo na PC docela dlouho herní sucho, no a samozřejmě jsou věděl o hrách jako Uncharted nebo Last of Us- na PC dodnes nic podobného nevyšlo- tak jsem se nakonec rozhoupal, od letoška jsem majitelem PS4 a dneska mi tu kdekdo může lát do konzolistů, ježto jsem měl pochopitelně na konzoli co dohánět, takže jsem snad letos na PC ani nehrál. Tím jsem chtěl pouze říct, že když někdo tyhle hry hrát chce, tak k tomu postupem času sám dojde a konzoli si jednou koupí. Jestliže na ni někdo nemá peníze, tak má holt smůlu, ale tím spíš bychom mu to nemuseli připomínat.
@Dr.One: neko10 musí být spambot, takhle se nemůže vyjadřovat člověk, ještě jsem tu od něj neviděl normální českou větu. @spoock: Vtipů jen houšť, zvlášť u nových tváří (hlasů), jak tu někdo psal, prolamuje to ledy.
@vousatý bandita: Ahoj bandito, jsi tu nový, nebo jsem si já tupec jenom nevšiml člověka s tak parádní přezdívkou? :) Připojuji se k dotazu ohledně PGW a rád bych věděl, koho případně vyšlete.
@Nocto: Věřím, že taková hra už by měla šanci se na OH dostat. @Mitsurugi: @Mitsurugi: Položím to tedy jinak, jelikož cílem všeho je vždy zvítězit, to máš pravdu. Tak tedy- ve formuli zvítězíš dojetím do cíle jako první, v boxu zvítězíš KO, nebo na body, které dostaneš za rozdání několika (desítek) úderů soupeři, ze kterých si odnese pár šrámů, v Mortal Kombat, když už jsem ho uvedl jako příklad, zvítězíš brutálním usmrcením postavy zastupující tvého protivníka, postavy, která má pochopitelně charakter člověka, protože zabíjet jiné potvůrky není taková zábava. @Dr.One: Ano, vím, že postavička zastupuje hráče, nejsem mentálně postižený, ačkoli se mi to občas snaží někdo namluvit. Avšak při hraní to opravdu nevnímám, to mám jediný cíl, zabít soupeře- postavičku. O tom se se mnou nemusíš přít, u mě to tak prostě je, to je bez debat, neříkám, že to tak je i pro tebe, nemůžu mluvit za tvé pocity.
@martin.pes: To je jasný, že je to individuální, ale kdo by riskoval, že náhodou taky patří do té blicí skupiny. :) Ale i tak, dvě hodiny není zas tak moc- když se člověk opravdu do hry ponoří, neměl by ji muset co dvě hodiny vypínat (mezi hraním samozřejmě min. hodinku pauza), to má k ideálu ještě daleko. Spíš sem někdo napište, jak moc vám vadí/nevadí to nízké rozlišení displaye. Jinak, chtěli byste/dokážete si představit ve VR nějakou 3rd person hru, nějakou s hezkými lokacemi, třeba Uncharted nebo AC?