Hraju na PC s posledním patchem a hra se dost zlepšila, tak doufám, že i na konzolích to bude takový pokrok jako na PC. Pořád tam zůstávají nějaké problémy, ale už alespoň nepadá framerate každých 10 minut. Doskakování textur a podobné grafické problémy jsem nezaznamenal od prvních okamžiků až skoro do konce. Co mě ale mrzí je hlavní dějová linka, je hrozně krátká a frustrující. Když jsem vzal úkol v hřebčíně, tak jsem to bral jen jako takový úvod do hry, hledání stop a cestování po všech čertech, kde jsem se třeba nic nedozvěděl (to je ta frustrující část) mě nakonec dostalo na konec hry a to po nějakých možná 15 hodinách a to jsem různě bloudil. Pořád jsem si v týhle fázi myslel, že plním jeden úkol. Už jsem měl i ten poslední boss fight, kam jsem přišel absolutně nepřipraven, protože předchozí části hry byly proti tomu extrémně jednoduché a nic mě nedonutilo hledat lepší vybavení a trénovat. No nedal jsem to a loadnul starší save a začal se na to připravovat. Chvilku jsem se pak potuloval krajinou, nabíral skilly, plnil vedlejší úkoly, sháněl prachy a pak jsem náhodou na netu narazil na to, že ten boss fight je vlastně poslední quest. Když jsem to zjistil, měl jsem podobnou pachuť jako při dohrání Mafie 2. Těším jsem se, jak budu pokračovat, ale ono už není kam. Příběh prostě bez varování skončí. Budu tedy vyčkávat další hru :-)
"Většina práce vývojářů spočívá v tom, aby své tituly odladili právě pro konzole"
Tohle je podle mě trochu přehnané. Hra se asi nepíše měsíc, aby se pak ladila rok na každou z konzolí. Navíc stejně jako hru ladí pro současné konzole, tak to bude dělat s těmi dalšími bez ohledu na jejich výkon.
Vždycky mě pobaví, jak se diskuse rozjede směrem "To 4k při 60 fps nemůže dát" a nebo obráceně. Přece vám musí být jasné, že ten problém je mnohem komplikovanější. Když uberu na detailech, tak na kombo 4k60 dosáhnu, ale pokud to má vypadat jak z týhle dekády, tak něco musí jít stranou a dvojnásobný čas pro výpočet v případě 30 fps oproti 60 fps je prostě první věc co se obětuje a rozlišení je hned druhé na ráně. Super Meat Boy by jel ve 4k na předchozí generaci, kdyby to rozlišení podporovala, ale pokud hra má nějak vypadat, tak to vyžaduje výkon a rozhodně se nedá říct, že každá hra teď s výkonnější konzolí pojede 4k60. Tyhle výkřiky nejsou nic jiného než info o tom, že se vývojáři rozhodli preferovat jinou část vizuálního pojetí než je mantra 4k60.
Já si Fallout 4 docela užívám. Na PS4 jsem ho hrál asi dvě hodiny a přestalo mě to bavit. Na PC mám 20 hodin a je to lepší a lepší. Nicméně místo těchto akcí by mohli opravit ten nepříjemný bug, kdy není možné se dostat ani do menu hry, pokud je PC připojené k internetu. Po aktualizaci Windows v prosinci nebo listopadu to začalo takhle crashovat a je to fakt otravné.
Ta chyba je v přepínání kontextu a vypadá to, že her se to skoro nedotkne. Problém jsou hlavně serverové aplikace, kde třeba PostgreSQL spadne o 25 až 32 %. S AMD ještě není vůbec nic jistého. Uvidíme za pár dnů.
@RuThaN: 1 TFlops reprezentuje REÁLNÝ výkon v operacích s plovoucí řádovou čárkou. Jak jsem psal, je to explicitní hodnota, ne nějakej odhad nebo jak píšeš teoretickej výkon. Na wikině k tomu je dokonce vzorec na výpočet. Sice to nic nevypovídá o herním výkonu, ale já se ti jen snažím vysvětlit, že s FLOPSama se nedá házet podle oka.
@vokser: Moc bych za to nedal, kdyby bylo Scorpio v době oznámení jen vlhkým snem Phila Spencera. Sony hraje víc na reálnější notu. Oznámí a za pár měsíců to je po celém světě k dispozici. Na druhou stranu Microsoft oznámí a za pár měsíců si pro něj člověk může dojet do Německa.
Intel je náchylný na všechny tři, přičemž poslední je právě ta, která stojí výkon. Další dvě jsou i na AMD, kde se ta druhá nepodařila ještě zneužít a první jde opravit bez vlivu na výkon.
"Podobně jako ve všech případech v minulosti je to však boj o čas, ve kterém jsou piráti vždy o krok napřed."
Vždy napřed kromě těch prvních čtyřech měsíců po vydání :-) Já vim, že ta fakta musíte obalovat do nějaké omáčky a spousta se jí nabídne hned po napsání titulku, ale prosím, alespoň logicky by to na sebe mělo navazovat.
@Mitsurugi: Už to je pár let ale přečetl. Je to jeden ze základních předmětů na většině IT oborů našich Vysokých Škol. V tom mém textu se dočteš, že přesně to co píšeš jsem si uvědomil, takže si nemusíš dělat hlavu s podobnými komentáři :-)
@RuThaN: A mít nebudeme, protože by se taky mohlo stát, že by tu už nebyla žádná krabicovka. Vydat u nás knihu znamená dát některým institucím bezplatně licenci na její rozmnožování. Kdyby to musely dělat místní obchody, tak by to neúměrně podražilo licence od dodavatelů.
YouTube nevyřešil nic, jsou na něm jen oficiální klipy. Cokoli neoficiálního dřív nebo později zmizí. Neplatí to jen pro malé skupiny, které nejsou součástí nějakého molocha typu Sony BMG a které to neřeší. Tuto roli ale přebralo Spotify a Google Music. Na druhou stranu Netflix rozhodně nevyřešil filmy, je jich tam jen pár a to i v zahraničí. Navíc většina z nich je roky stará. Netflix se hodí na seriály, co člověk ještě neviděl (přichází někdy s výrazným spožděním) a na seriály z produkce Netflixu.
Ale zpátky ke hrám. Cenu hry určuje trh a prakticky je jedno kolik stál vývoj. Existuje něco jako křivka poptávky a nabídky, která se mění s tím jak se mění cena. Někoho pravděpodobně napadlo (a bude to i změřené), že nejefektivnější je těch 50-60 EUR, což je kolem těch 1600 Kč. Za tuhle cenu prodá vydavatel tolik kusů a získá tolik peněz, že maximálně uspokojí celý řetězec investor-vývojář-vydavatel. Kdyby to bylo víc, spadla by poptávka natolik, že by i vyšší cena jednoho kusu nedohonila celkový balík vybraných peněz od kusů s nižší cenou. Například zvýšení ceny o 10 % může klidně vést k poklesu poptávky o 50 %. V opačném případě, tedy kdyby byla cena nižší, by se prodalo víc kusů, ale stejně jako v předchozím případě tu ale není poměr ceny : prodaných kusů, takže o 20 % nižší cena neznamená o 20 % vyšší prodeje. Vtip je v tom najít tu hranici, kdy lidi ještě kupují a zároveň za to platí nějakou zajímavou částku.
Naše malá země je z tohohle pohledu obětí globálního trhu. Není možné nastavit jinou cenu pro ČR, jinou pro Německo, jinou pro Velkou Británii. Jsou tu nějaké pokusy třeba s Ruskem, ale tam se to vzhledem k počtu obyvatel vyplatí. Pak tu jsou různé ceny v USA a v EU, které jsou dané legislativou kolem daní, takže tohle je vynucený rozdíl. Země, kde se prodá v nejlepším případě pár desítek tisíc kusů, se v těch celkových počtech ztratí a nikomu to za ty problémy nestojí. By se totiž mohlo stát, že by se významné množství lidí mohlo začít kupovat verzi pro český trh, stejně jako se tomu děje někdy u těch ruských.
Cena tedy není vysoká ani nízká. Je nastavená tak, aby z toho byl nakonec co největší balík peněz. Z toho se pak platí vývoj dalších her, které nemusejí být nutně úspěšné a nikdo z nás určitě nechce, aby skončilo nějaké studio jen proto, že se jim to jednou nepovedlo. A tak bych ti snad jen poradil, abys víc makal nebo si našel lepší práci a přestal brečet nad cenou, protože ta se u AAA titulů nezmění :-)
@RuThaN: "realne vykon pri srovnani s jinejma platformama" 1 Tflops je explicitní číslo a vypadá hloupě, když ho používáš stejně jako hodnocení s pěti hvězdičkami.