@Mitsurugi: Ale tady se obavam opravdu neni ani tak problem v nenazralosti EA jako potreba nejak zaplatit tvorbu veskereho dodatecneho obsahu, ktery ma byt zdarma (vsechen budouci obsah). A jak tu někdo zmiňoval, dnes je tvorba her na takovehle urovni neskutecne nakladna, takze verim, ze to nejak zafinancovat musi (aniz by si ukrajovali z vydelku za vanillu).
Ze se tam zatlacili sami? To bych nerekl. To je proste evoluce vyvoje her. Zatimco driv mohl dat "AAA" hru dohromady 1 člověk, dneska těch lidí potřebuješ stovky, aby si to udrželo nejaky konkurenceschopny standard.
Uprimne, kdo se po ohlaseni faktu, ze bude veskery dodatecny obsah zdarma, nebal toho, ze se diky tomu dockame mikrotransakci (ja alespon naivne doufal, ze budou ve stylu BF1 - teda ciste vizualni, coz mi ovsem nedoslo, jake neplechy v tom bude delat Disney).
Tim rozhodne nehajim tu pritomnost mikrotransakci (respektive spis to, jak jsou nastavene), ale porad je to byznys a EA nebude delat vsechen ten dodatecny obsah jen z dobreho srdce (a to rikam jako nekdo, kdo se proti jejich nenazralosti nescetnekrat ozval)
Sem zvedav, co se z toho vyvrbi, nerad bych, aby nakonec vyrukovali s tim, ze system mikrotransakci zrusej a zavedou opet placena DLC. Krom toho, ze by to tristilo komunitu, by me to nastvalo z toho duvodu, ze jsem do hry sel prave kvuli slibu EA, ze dodatecny obsah bude zdarma (a ja tak nebudu muset vyhazovat dalsich 50 - 100 ecek).
Trosku me mrzi, ze diky tehle afere se tak nejak zapomina hodnotit kvalita samotne hry. Ja musim totiz rict, ze az na takhle nastaveny platebni model se u hry zatim nesmirne bavim (ikdyz samozrejme bez vyhrad to neni).
@Wexz: Heh, tak ze by takhle vychcankovsky slovickarili, to bych se hodne divil. Obvzlast kvuli pritomnosti toho loot systemu, pro nejz je jedinou vhodnou obhajobou prave to, ze je tam proto, aby pokryli naklady na dodatecny obsah (a samozrejme si idealne jeste poradne nahrabali).
Pokud vim, tak vsechny dodatecna rozsireni maji byt do budoucna zdarma a to vcetne SP rozsireni. Uprimne si ted nepamatuju, jak presne to EA/DICE prezentoval, ale dost silne pochybuju, ze by to prezentoval tak, ze season pass nebude, ale nechaval si tim otevreny vratka pro placene dlc. Myslim, ze to uz by se trosku provalilo, kdyz vidim, jake shitstorm rozpoutali ty mikrotransakce :)
@Ocelotr2.0: Neni pravda, ze se k tomu obsahu muzes dostat jen skrzeRPNG loot system. Stravil jsem tam opravdu jen chvilku, takze mozna kecam, ale pokud se nemylim, existuje tam moznost si kazdou kartu za crafting parts poridit a vyupgradovat az na epic. Jiste, tuhle menu vetsinou ziskavas z loot crates (at uz primo nebo neprimo), ale minimalne by se timhle systemem mela eliminovat ma obava z toho, ze budu muset hrat treba i stovky hodin, aby mi padla epic karta, kterou bych rad chtel na svoji oblibenou classu, kvuli RNG. Zatimco nejakej jouda, co to pred hodinou zapnul diky svemu stesti vlastni kartu, po ktere bych ja prahnul stovky hodin hrani...
Druhou veci je za mi zatim crafting parts prijdou pomerne vzacne a ceny pomerne vysoke. Tak jako tak jsem rad, ze je tam moznost se zamerit na jednu kartu po ktere prahnu a ziskat ji samotnym hranim a ne jen doufat ve sve stesti.
Rozhodne tim ale nikterak system mikrotransakci neobhajuju, ale chapu, ze tam proste v nejak podobe pritomen byt musi.
@Flois: Dle tebe je horší to, že EA reagovalo na nespokejonost hráčů, než to, že se z tebe snaží tahat prachy, ikdyž si už za hru zaplatil? Nová doba.
Jistě, svým způsobem je zcela pochopitelné, že je tam přítomnost mikrotransakncí nezbytná vzhledem k faktu, že veškerý dodatečný obsah bude zdarma. Ale vocaď pocaď. Uvědomuju si, že nastavit správně ten platební model není sranda, na druhou stranu jsem zásadně proti tomu, když je hra nadisgnovaná způsobem, že nutnost dále platit bije do očí. Kosmetické věci ve stylu BF1? Proč ne. Placení za postup hrou či zvýhodnění oproti ostatním hráčum? Ne, děkuji.
Osobně jsem to ještě nehrál, takže to nehodlám bez vlastní zkušenosti nějak hanit, ale tvrzení, že to, že si to hráči "vybrečeli" je větší rakovina než samotné mikrotransakce, jenaprosto absurdní, pokud teda nejde o nadsázku. Jistě, některé ústupky hráčům jsou až moc (jakožto hráč BF1 bych mohl vyprávět), ale tohle podle mě ten případ rozhodně není. Spíš naopak, cením, že se hráči ozývají a EA na to reaguje. Mikrotransankce v BF2, to bude ještě běh na dlouho trať, ale jsem rád, že na to EA reaguje tak rychle (opět, v případě modelu BF1 byla ta pasivita EA/DICE opravdu tristní). Rád vidím, že se EA poučila.
EA lákali zákazníky na zrušení Season Passu s příslibem dodatečného obsahu zdarma (nikdo samozřejmě nespecifikoval jeho rozsah, takže jsou z obliga). Po víc jak roce od vydání dostaneme DVĚ nové mapy (kessel a geonosis - nepočítám Crait, který měli už hotový a vystřihli ho, aby měli lidi pocit, že dostávají něco zadarmo - ostatně stejně jako Jakku v SWBF1 a Giants Shadow v BF1, stejně tak nepočítám obsah z SWBF1) a čtyři nové hrdiny (opět nepočítám hotovou Phasmu, Finna a Talii a Idenin TIE Fighter). To je mi teda opravdu ranec obsahu. Kde je Utapau? Kde je Coruscant? Kde je Felucia? Tohle je fakt bída. Nové zbraně? Ale kdeže, čtyři class weapony musí stačit. Tohle je prostě opravdu tristní obsah. Radši bych vyplázl 40 éček navíc a dostal za to pořádný ranec obsahu. Obsah zdarma je fajn (obzvlášť kvůli tomu, že se netříští hráčská základna), ale to tam musí nějaký být. Na druhou stranu, po fiasku z Mtx a zákulisním drbům se divím, že se dočkáme vůbec tohohle, protože momentálně nastavené Mtx jsou pro ně nerentabilní (a není se co divit, protože "skiny" ve hře jsou dočista k smíchu a jen blázen by kvůli nim šahal po peněžence).
Upřímně mi je teď budoucnost BF2 v podstatě ukradená, ta hra je mrtvá a zabilo ji EA už před vydáním, ale trošku se bojím o budoucnost BFV, kde máme dostat taky všechen obsah zdarma. Doufejme, že tam bude costumizsce natolik bohatá, že jim budou hráči sypat dost peněz skrze Mtx, a dodatečsný příděl obahu tak bude podstatně bohatší, než v případě BF2.
@Ocelotr2.0: Ja treba dost silne pochybuju, ze to bude odflakle. QTE mi taky uplne nevoneli, ale na druhou scenu jsou v podstate nezbytne kvuli plnulosti nekterych spider-manovych animacich. A zbytek vypada dle me sakra zabavne a lakave. Vypada to jako vysnena hra se Spideym. Pro me osobne je to jedna z nejocekavanejsich her (obvzlaste jako pro velkeho fanouska Spider-mana) a Insomniacu spolu se Sony verim. Ale mozna jsem naivni, kdo vi, uvidime pristi rok :)
@Mitsurugi: Taky se priklanim k verzi "ke Spyrovi". To by ze me prirozene vypadlo,"ke Spyru" zni strasne divne.
Jinak Spyra bych videl strasne rad, rozhodne radsi nez Crashe, protoze zatim co u nej jsem furt dokola do zblbnuti jel pouze demo z PS demo disku (tusim ze to byla trojka, ta hudba mi zni v hlave do dnes), tak Spyra jsem drtil ve svych dobach celkem fest, hlavne teda dvojku. Nedavno jsem si ji na Vite zopakoval, poridil jsem celou trilogii, ale v novem havu bych to videl tuze rad. Sem s tim!!! (A hlavne pripadny navrat Spyra jakozto soucasneho AAAcka by byl paradni, ten paskvil, ktery sem kdysi hral na X360 nemel s klasickym Spyrem nic spolecneho)
No musim rict, ze se mi to tenhle mesic naramne trefilo do v kusu. Until Dawn uz jsem chtel koupit davno a porad jsem to odkladal. Dobre jsem udelal. Jedna hra navic taky celkem bodne :)
@Ocelotr2.0: Je to hlavne pekny hnus. Ja nerikam ze tu jejich filozofie nechapu, logicky se chteji napakovat, ale jsem na tyhle praktiky alergicky. Kdyby mi alespon umoznili si na PSN zakoupit jednotlive postavy zvlast, nerekl bych ani slovo. Casem ta moznost sice bude (doufam), ale ja bych ji rad uz ted.
@Beranir: Ja hral vsechny tyhle hry spis tak zbezne, ale prijde mi pomerne odvazne tvrdit, ze je Overwatch jako Paragon. Ano jiste, je to kompetetivni mp videohra. Tim asi veskera podobnost konci. Jak rikam, Overwatch je v podstate arenovka s ruznorodymi charaktery, paragon je v podstate TPS MOBA (podobne jako prave Battleborn). Nebo v Overwatchi snad pobyhaji minioni, zabíráš území, postupem casu v zapasu levlujes postavu a strategicky postupujes vpřed za účelem zničení základny nepřítele, zatimco on ma moznost delat to same?
Me proste to srovnani nepridje na miste. Jiste, Overwatch s Battlebornem jsou si na prvni pohled podobne, jelikoz maji mnoho ruznorodych postav v barevne animovane grafice. Ale hratelnostne to jsou uplne jiny hry.....
A lawbreakers jako nemaj sanci na uspech proto, ze uz tady prisel nekdo s necim podobnym? Aha, v tom pripade 90% vyvojaru muze zavrit kram, protoze delaji neco podobneho tomu, co tu jiz bylo. Netvrdim ze Lawbreakers budou uspesne (uprimne mi prijde trosku podivny ten jejich platebni model), ale napsat ze LawBreakers nemaj sanci, protoze uz tu podobna hra je trosku kratkozrake. Tvrdit pak, ze Lawbreakers nemaji sanci, jelikoz Battleborn byl provar, protoze vysel podobne jako Overwatch, uplne jiny typ hry, je pak prinemensim usmevne :D
Navic si nejsem jisty, o co opiras svoje tvrzeni, ze lidi uz nemaj o Overwatch nebo podobny hry (tezko rict co vsechno tim myslis) zajem.
@pedrox: Heled ja jsem to nemyslel vubec nejak spatne, spis jen takove doplneni k tem "filmovym" hram. Kdyz uz tak to bylo spis takovy dloubnuti smerem k Ocelotrovi :)
Ja s Cagovou tvorbou taky nemam zadny problem, HR jsem si tak uzil (take nikoliv bez vyhrad), jen je treba si uvedomit, ze dela velmi specifickou tvorbu, ktera ma sice v branzi urcite srovnani (napriklad v seriich od Telltale ci LiF), ale neni to jediny zpusob, jak udelat hru "filmovou". Jak jsem psal, takovou tvorbu ND povazuju za filmovou a ten pristup je zcela odlisny, protoze je tam narozdil od techhle "cagovek" pořád veštší důraz na hratelnost a krom "sledovani filmu" si clovek uzije i toho samotneho hrani :)
@Beranir: Ok, aby bylo jasno, konkurenci jsem myslel to, ze je to typove podobna hra - tedy v podstate MP "arenovka" s ruznorodymi hrdiny. Netvrdim, ze je to nejaky zabijak Overwatche. Neresim tu ani platebni model. Resim ciste gameplay. A tim je, z toho co jsem videl, LawBreakers podobnejsi Overwatch nez Battlebornu ;)
@Masarkavtrenyrkach: Pro me za me se tes na co chces, ale sila prvniho TLoU pro me neni ani tak v samotne hratelnosti jako v pribehu, ci spise jeho podani (sam o sobe nikterak originalni nebyl). Konec jednicky do ted povazuju za jeden z nejlepsich koncu vubec a to nejen na poli videoher. Takhle smisene pocity jsem dlouho u zadneho media nezazil. I proto jsem uplne nebyl pro prime pokracovani tehle hry. A co si budem povidat, tohle si uvedomuji i autori, protoze oba dva vime, ze slovo nadsazka je, pro tebou uvedeny pomer hretelnych pasazi vuci cut-scenam, velmi slabe slovo :)
Btw bych chtel videt borce, ktery by ten potencial vztahu Ellie s Joelem po konci jednicky (nebudu spoilerovat, ikdyz vetsina z nas doufam tusi) vtesnal na deset stran komiksu. I blbe American Dreams, ktere bylo v podstate "o nicem" tuhle kvotu nekolikanasobne prevysovalo :) (a rozhodne to nebylo kvuli neschopnosti tvurcu pracovat s komiksovym mediem).
Vzdycky se musim zpravam o jakemkoliv GT smat. Fakt by me zajimalo, jak to v Polyphony Digital funguje. Nechapu, ze v Turn 10 dokazou chrlit rocne jednu Forzu (ob rok, budeme-li se bavit o motorsportu, ktery je primou konkurenci GT), zatimco s GT je ta nepravidelnost a zdlouhavost ve vyvoji naprosto tristni.
Nemohu tolik soudit samotnou kvalitu her, protoze zatimco Forzy jsem se svyho casu neco nahral, GT je pro me spis okrajovou zalezitosti. Ale nikdy jsem nepochopil, co na tom GT vsichni ti fanousci maji. Nikdy mi ta serie neprisla vyrazne jinaci nez Forza. Ta ovsem vypadala lip (jasny, ty modely asi nemeli na premiove vozy z GT, ale alespon si to narozdil od GT drzelo nejaky standart, ne jako v pripade GT, kdy ty nepremiove vozy byly snad na urovni PS2, co jsem cetl) a vychazela pravidelne.
Je GT tedy technicky pokrocilejsi alespon co se tyce realicnosti vozu? Je to min arkada nez Forza? Co je na tom GT tak skvele, ze je jeho vyvojovy cyklus mnohonasobne delsi nez ten Forzy? Vazne me to zajima a budu moc rad, kdyz mi to tu nejaky fanousek vysvetli. Nebo jde snad o nepopsatelny pocit radosti straveny nad hrou (ci snad trosku te nostalgie?).
@Cokovenecek: 1) Kde v tom videu nekdo zminuje, ze hra bude 100% autenticka? Jiste, v popisu videa je, ze ve Sledgehammeru zacina vse autenticnosti, ale ve videu o tom nepadne ani slovo... 2) Tohle jsou standartni PR kecy, kterym clovek nemuze verit. Takze neprekvapive se ve videu dockame takovych hlasek jako "delam hry uz 26 let a tohle je ta nejllepsi, co jsem kdy udelal". Ten clovek tam logicky asi nebude rikat "vole dalsi CoD z druhy svetovy, porad to samy dokola, co ti mam vypravet"... 3) Pokud nekdo ocekaval od zavedene serie CoD, dojne kravy Activisionu, neco neuveritelne autentickeho treba ve stylu Verdunu, je podle me znacne naivni. Takovehle hry patri indie scene, jelikoz jsou na okraji hracskeho zajmu, navic se s nimi posledni dobou roztrhl pytel. 4) Netvrdim a nikdy jsem netvrdil, ze autenticka hra musi byt nutne "nezabavna". Ale vzdycky se holt musi delat ustupky kvuli hratelnosti. Takova regenerace zdravi, ktera je v CoD od druheho dilu hadam taky neni zrovna realisticka, jelikoz jde o prvek hratelnosti. Proc si lide nestezuji na tohle?
Ja vazne nechapu, co vsichni od noveho CoD cekali a proc se tu zas opakuju situace jako v pripade BF1. Je to hra s milionovymi prodeji a oni ji musi hlavne prodat vsem tem deckam jako kazdy rok. A ty si budou chtit zahrat "stary dobry" CoD v kulisach WWII, nikoliv naprosto historicky akuratni interaktivni dokument z druhe svetove. Ja bych si treba klidne takovou hru rad zahral, ale jsem presvedcen ze cilovka Activsionu nikoliv.
@Minstriel: Myslis v CoD, hre, kde budou chtit narvat co nejvic odemykatelneho vybaveni, kvuli velkemu mnozstvi costumizace? Tak urcite :) Jinak teda hadam je tam ta optika jen na okrasu a mirit skrz ni nemuzes, takze se to samozrejme vubec netyka samotne hratelnosti...
@rezz3t: To bylo taky to jedine, co me napadlo :) Ostatne halucinogeni scena byla uz v New Order, teda vlastne jen v jedne casove linii, ale bylo to prave v te s Wyattem (ktery do ruky chameleona bere). Ta situace v traileru le nevypada jako nejvhodnejsi na trip :D
@martinbucek: Ja nepopiram jistou podobnost ci primo inspiraci, jen jsem se ptal co ti dava tu jistotu tvrdit, ze tohle je kostym od Starka. Protoze Insomniac se jasne vyjadril, ze s MCU to nebude mit nic spolecneho...
@martinbucek: Pockat tohle ale neni Starkuv kostym jako v MCU, ne? Respektive na zaklade ceho tak soudis? (trailer jsem zatim videl jenbez zvuku, tak je mozne, ze je to tam receno). Pokud vim, tak tohle nema mit nic spolecneho s jakoukoliv filmovou verzi....
Vypada to naprosto uzasne. Ty animace spideyho pohybu jsou skvely. Snad jen z te pritomnosti QTE nejsem uplne nadseny, ikdyz je to vlastne zcela pochopitelne. Jo a uplne nejsem nadsen ani z HUDu (coz je vlastne to nejmensi).
Kazdopadne to ze to hra letos jiz nestine se vi uz nejakou dobu, ne?
@Strejda Phil: To maj jako v dnsni pc dobe strkat do hry s nackama misto hakacu strkat duhove svastiky? Misto pazerhundu by se hadam hodili mechanicti ponici. Nebo rovnou jednorozci? :D