DETAILNĚ - Co všechno jsme se z úniku dozvěděli o Grand Theft Auto 6?
i Zdroj: Unsplash / @zombience
Článek DETAILNĚ - Co všechno jsme se z úniku dozvěděli o Grand Theft Auto 6?

DETAILNĚ - Co všechno jsme se z úniku dozvěděli o Grand Theft Auto 6?

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

19. 9. 2022 14:30

Jen málokterá hra dráždí herní komunitu tolik, jako pokračování série Grand Theft Auto. Na šestý díl čekáme už téměř deset let, a fanoušci jsou tak pochopitelně hladoví po každém střípku informací. Dosud jsme oficiálně věděli jen to, že je hra skutečně ve vývoji. Po včerejším kolosálním úniku záběrů z vývoje, které můžeme klást do souvislostí se staršími spekulacemi, toho ale víme (nebo alespoň tušíme) násobně více.

Reklama
Reklama

Ze zhruba devadesátky uniklých videí lze vydedukovat spoustu menších nebo větších detailů toho, co nás v šestém GTA čeká. Ne všechno samozřejmě musí proniknout i do plné verze a i vzhledem k odhadovanému stáří (tři roky) verze hry může v současnosti projekt vypadat značně odlišně. Dílčí nápady a novinky ale vypadají přinejmenším zajímavě. Pojďme je probrat a prozkoumat pěkně do detailu.

ZPÁTKY VE VICE CITY

Z obecného hlediska by úniky potvrzovaly několik starších spekulací, se kterými přicházely renomované zdroje z oblasti herního insiderství. V materiálech se objevují dva hrdinové, mladý pár gangsterů tak trochu ve stylu Bonnie & Clyde, přičemž ženská hrdinka odpovídá dřívějším tvrzením o latinskoamerickém původu. Jeden z krátkých záběrů ukazuje i to, že prvek přepínání mezi postavami, přelomová novinka pátého dílu, bude fungovat prakticky stejně.

Jasným odkazem na dříve spekulované zasazení do Vice City je záběr na vlakovou soupravu s jasně čitelným nápisem Vice City Metro. Oblasti jihovýchodního pobřeží Spojených států také odpovídá prostředí, architektura a vegetace obecně. Už dříve se mluvilo o tom, že i tentokrát hra kromě ústředního města nabídne širší okolí. V případě Vice City jako alternativy Miami se samozřejmě nabízí ikonické mokřady Everglades. Ty by teoreticky mohly být oblastí Grassrivers, popisované na informační desce v jednom z videí. Dle něj se na vrcholu místního potravního řetězce nacházejí krokodýli a hadi, což by Everglades odpovídalo.

Hodně divokým odhadem je pak přítomnost proslulého ostrova Key West na samotném jižním cípu Floridy. V záběrech se objevují vozidla policejního oddělení Port Gellhorn, což je evidentně fiktivní usedlost. Příjmení Gellhorn ale ve skutečnosti nesla manželka slavného spisovatele Ernesta Hemingwaye, který byl s ostrovem Key West úzce spojen a obě osobnosti se zde dokonce seznámily. Prosluněné turistické městečko by mohlo být ideálním útočištěm pro pár gangsterů.

VE DVOU SE TO LÉPE TÁHNE

Pojďme se ale od spekulací přesunout ke konkrétnějším poznatkům. Asi nikoho nepřekvapí, že se bude hraní točit kolem páchání zločinů a soubojů s policejními složkami. Videa tedy ukazují vykrádačku typického amerického bistra, při kterém hráč v kůži hlavní hrdinky mířením zbraní nutí pokladní k vydání financí z kasy. To byl funkční mechanismu už v pětce, tentokrát se ale zřejmě rozšíří možnosti interakce s přítomnými. Dokazují to kontextové nabídky při míření na ostatní postavy. Hráč tak může vyhrožovat návštěvníkům, nebo je rovnou vzít jako rukojmí. Video také ukazuje, že když hráč některou z obětí zastřelí, postava na to dynamicky reaguje hláškami.

Důležitou roli budou samozřejmě hrát přestřelky a honičky v ulicích měst. Materiály ukazují například moment, kdy hráč sedí na korbě jedoucího pickupu se zbožím a snaží se zbavit dotírající policie. Kromě střelných zbraní ale nebude chybět ani možnost soubojů na blízko. Samozřejmostí je systém krytí, s ním ale souvisí i pár plánovaných novinek. Hráč si zřejmě bude moct lehnout na zem a plazit se. Jedno z videí navíc ukazuje, jak postava při plazení velmi efektně odsune bednu. Otázkou zůstává, zda půjde o přirozenou interakci s prostředím, nebo jen předskriptovanou akci na efekt.

Cover systém by navíc mohl podporovat animaci, kdy si hrdina v závislosti na držené zbraně chrání obličej. Opět je otázkou, zda půjde o hratelnostní prvek, nebo se budou postavy takto krýt automaticky jakmile se ocitnou pod nepřátelskou palbou. První koncepty grafického rozhraní ukazují, že bude tentokrát možné odhazovat zbraně a spravovat obsah kapes nebo používat batohy. To by naznačovalo, že by mohlo dojít na omezenější inventář, i když to je prvek ve hrách od studia Rockstar dosud nevídaný.

Střelbu jako takovou zatím moc hodnotit nemůžeme. První kusé ukázky působí velmi podobným dojmem jako v GTA V. Zaujmou ale třeba velmi detailní modely pistolí s fungujícími, animovanými závěry.

Materiály ukazují poměrně živé a hustě osídlené oblasti. Ve striptýzovém klubu se to hemží bavícími se lidmi a úplně mrtvo není ani na noční ulici. Virtuální město by také zřejmě mělo reflektovat současnou společnost. Můžeme si všimnout, že v mírumilovnějších momentech na ulicích téměř všichni kolemjdoucí zírají do obrazovek mobilních telefonů.

THEFT AUTO

Klíčovou součástí série jsou tradičně vozidla. I na ně se soustředí některé záběry a ukazují, že by mohlo dojít k výrazně detailnějšímu zpracování. Zajímavé jsou prvky pohyblivých součástí interiéru. V nich lze otevírat a zavírat stínítka, přihrádky u spolujezdce, nabízejí dynamicky pohyblivé pedály, nastavitelný volant, zpětná zrcátka, všechny sedačky, stahování okének, a dokonce se myslelo i na pohyblivou ruční brzdu nebo loketní opěradlo. K čemu podobné detaily budou je taktéž otázkou, prakticky jistě ale můžeme počítat s variantou řízení z pohledu první osoby.

Kratičká scéna ukazuje také bouračku. Z poškození auta jsme toho ale moc neviděli. I kvůli použití placeholderů nemusí být zatím přítomný systém vůbec vypovídající a vypíchnout lze snad jen odlétající blatník. Snad budou tentokrát auta složena z více oddělitelných součástí a nehody budou působit realističtějším dojmem.

Na závěr pak ještě pár drobnějších postřehů. Videa ukazují dvě různé formy plavání. První z nich ukazuje hlavního hrdinu, jak se potápí zřejmě s nosem ucpaným prsty, to druhé pak už klasický pohyb zkušeného plavce. Teoreticky bychom tedy mohli očekávat postupné osvojování některých schopností, což by byla víceméně novinka (v minulosti uměli vždy hrdinové GTA plavat jako olympijští sportovci, pokud tedy vůbec uměli plavat). Jiné video z návštěvy obchodu ukazuje, že bude možné z pouličních automatů kupovat žvýkačky. Do hry se také vrátí vznášedlo, což opět naznačuje implementaci variace na mokřady Everglades. Připravený rozhovor konspiračního teoretika rozebírajícího prodávání mozků do Číny a údajně neexistující Finsko dokazuje, že sérii zůstává vlastní její svérázný humor. Za zmínku stojí i náznak, že i tentokrát bude hrát důležitou roli komunikace s ostatními postavami. Jedna ze scén ukazuje upozornění na nové získané kontakty a příchozí textovky v aplikaci WhatsUp!.

Uvidíme, zda bude postupem času unikat více záběrů, nebo si budeme muset počkat na oficiální odhalení hry. Co na zatím dostupné informace říkáte? Všimli jste si v záběrech dalších detailů naznačujících chystané novinky? Dejte nám vědět do komentářů.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz