dave-perry-nove-konzole-prinesou-vice-realismu
Earthworm Jim Článek Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

9. 3. 2006 23:58 5
Reklama
Reklama

Ve Spojeném království narozený David Perry byl dlouholetou nedílnou součástí britské vývojářské scény – před tím, než se před několika lety přestěhoval do Spojených států a založil Shiny Entertainment. Shiny je firma známá množstvím inovativních her, hráči Perryho respektují jako jednu z vývojářských ikon. Hry od Shiny jsou ostatně vždy něčím zvláštní a technologicky jednoznačně na výši. I když se vám možná nemusejí na první pohled líbit, musíte vždy uznat, že se jejich autoři snažili vymyslet něco nového a ubránit se klasickým klišé, které jsou charakteristické pro firmy sázející na jistotu. Položili jsme Davidovi Perrymu pár otázek, abychom zjistili, co si myslí o současné herní scéně a jaké jsou jeho plány do budoucna.

Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Co momentálně Shiny Entertainent připravuje?

Právě teď zkoumáme možnosti konzolí nové generace a vyvíjíme pro ně nástroje. Zatím nebylo nic oznámeno. Můžete nám ale držet palce!

Nedávno se na trhu objevila hra The Matrix: Path of Neo. Někteří lidé říkají, že podobná hra už tu měla být dávno, že jste ji měli vydat v době kdy byl Matrix na vrcholu popularity.

Hráči vždycky chtěli ve světe Matrixu hrát Nea – pořád nám říkali, “Chceme být Neo, chceme létat, chceme bojovat s agentem Smithem.“ Tato hra jim to přináší a zatím je odezva od hráčů výborná.

Shiny je známá tím, že klade velký důraz na inovace i špičkovou technologickou úroveň svých her. Co byste řekl že je na této hře, tedy na Matrixu, ta největší novinka a na co jste se zaměřili ohledně technologií? Z čeho má tým zvláště radost?

Aby mohla fungovat celá řada skvělých herních prvků v Matrixu, museli jsme vyvinout řadu vlastních softwarových nástrojů. Nejtěžší bylo splnit všechny designové požadavky – vše, co mohl Neo dělat ve filmu, jste museli být schopni udělat i ve hře. Kamkoli jste se s Neem hnuli, se muselo něco dít. Dát to všechno dohromady, to bylo na hře nejtěžší.

Co se technologie týče, můžeme s klidem říci, že z konzolí jsme vyždímali úplně všechno – normal mapping na PS2, zlepšení světelných efektů, vylepšení efektů prostředí, mimořádně pokročilé efekty destrukce prostředí atd.

Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Souhlasil byste s tvrzením, že herní scéna je dnes tak bohatá, jako nikdy jindy – nedávno vyšlo PSP, právě je venku Xbox360 a hráči se těší na PS3. Co vás na nových konzolích nejvíce zaujalo?

Lidé tak trochu zapomínají, že konzolových cyklů už tu bylo několik – sám jsem pracoval už na hrách pro třiadvaceti různých konzolových systémů! S každým novým systémem potřebujete více nástrojů, abyste byl schopný lidem podat hru tak, jak chcete. Nové konzole přinesou ještě více realismu a lepší efekty, po kterých jsme ve hrách vždy toužili, především lepší efekty vody a prostředí.

Jste Angličan, žijete ve Spojených státech... mluvíte často se svými kolegy v Británii? Je mezi britskými, či evropskými, a americkými vývojáři nějaký rozdíl v myšlení? A co říkáte na útlum britské softwarové scény?

Do Británie se nedostanu tak často, jak bych chtěl. Už jenom kvůli jídlu bych tam měl létat častěji, věřte mi to nebo ne, ale je tam mnohem lepší. Když tady chcete máslo, dostanete takovou vybledlou mastnou věc. Ale máslo to teda určitě není. Sakra, co bych dal za skutečné máslo!

Jinak britští vývojáři mnohem víc riskují a mnohem častěji se na hry dívají z jiné perspektivy. Nemají totálně odlišný přístup, ale řekl bych, že právě tato jejich schopnost je pro každý tým docela cenná.

Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Trh s PC hrami je na ústupu, myslíte si, že mohou hry na PC někdy v budoucnosti opět určovat trendy či vévodit hernímu trhu? Chtěl byste, aby se postoj k PC změnil a aby případně společnosti jako například Intel nějak platformu podporovaly?

Tak já si předně nemyslím, že by PC někdy nebyla vůdčí platforma, především z pohledu technologií. Navíc z PC komunity, která využívá free nástroje a podobně, přichází nová generace herních vývojářů.

Slyšel jsem něco o tom, že Windows Vista by měly být schopné spustit budoucí hry na Xbox 360 a o tom, že Windows Vista by měly nabízet okamžitou instalaci PC her (bez nutnosti něco nastavovat). Myslím, že to je dobrý trend, dosáhnout konzolového plug-and-play stylu na počítači s Windows.

Myslíte si, že výkonnější PC a konzole s větším výpočetním a grafickým výkonem budou znamenat nějaký pokrok v herním designu? Zatím jsme viděli rychlejší, lépe vypadající hry, ale hratelnost a design je prakticky stejná. Myslíte si, že je jen otázka času, než se dočkáme nějakého opravdového pokroku?

Myslím, že vyšší výpočetní síla dovolí designérům, kromě nových herních žánrů, především přidat více organických prvků z reálného světa a více efektů do jejich nynějších herních návrhů. Jen například přidání, řekněme, dobře udělaných efektů vody může změnit design úrovní a hodně vylepšit hratelnost. Pořád dávám jako příklad vodu, ale jen si to představte, když je třeba postavám voda po kolena a reaguje na ně, cáká kolem nich, tak to hodně vylepší jinak běžnou scénu. A co když vám něco do vody upadne – třeba zbraň a vy se jí snažíte najít před tím, než vás sežere obrovský dinosaurus...

Dave Perry: „Nové konzole přinesou více realismu“

Online hraní je na vzestupu, ale nikdy se nedostalo na takovou úroveň, o které se vždy mluvilo, zvláště ve Spojeném království a Evropě. Myslíte si, že tento segment trhu příští rok poroste?

Online hraní samozřejmě poroste – je stále mnohem, mnohem zajímavější hrát proti lidským protivníkům než proti AI botům. Podle mne důvod slabšího rozšíření online hraní v Evropě jsou spíš vyšší náklady než cokoli jiného. Jakmile se zlevní náklady na připojení, uvidíte, že se obliba online hraní vyletí vzhůru.

Čím se především Dave Perry zasloužil o herní průmysl a koho vy sám nejvíce respektujete a proč?

Myslím, že někdo jiný by mi měl říci, co jsem skutečně dal hernímu průmyslu – a řekl, bych, že by se o tom dost dlouho polemizovalo. Doufám, že dokážu přesvědčit více lidí, aby si vybrali kariéru herního vývojáře, protože stále potřebujeme nové nápady.

Mám úctu k mnoha lidem v herním průmyslu, je těžké vybrat jenom jednoho. Samozřejmě Miyamoto, Wright, Spector, Carmack atd.

Když se podíváte tak dva roky do budoucnosti, jaké si myslíte, že budou nejnovější trendy a kam směřuje herní scéna? Co můžeme od vašeho týmu očekávat v roce 2006?

Shiny nebude mít co ukázat po dost dlouhou dobu – ostatně právě jsme dokončili Path of Neo a musíme si vybrat dovolenou (doufám, že v místě, kde servírují drinky s takovým tím malým roztomilým papírovým deštníčkem). Jinak v budoucnosti vidím hlavně větší rozšíření online hraní (zvláště na PS3), přirozené prostředí (podívejte se na King Konga) a mnohem lepší hry na motivy filmů (King Kong, Matrix).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz