Dark Sector Článek Dark Sector

Dark Sector

Dalibor Franta

Dalibor Franta

10. 1. 2007 23:37
Reklama

Letopočet se líně převaloval na značce 2000, Tuvalu stále nebylo členem OSN, v anglickém Longbridge vyrobili poslední klasické Mini a Xbox 360 existoval prakticky jen na rýsovacím prkně. Slůvko next-gen tehdy špitali jen ti nejodvážnější vývojáři a přesto se mezi nimi našlo pár odvážlivců z Digital Extremes, kteří představili vůbec první opravdový titul nové generace. Byl to Dark Sector, temná vesmírná sci-fi akce z daleké budoucnosti, která se měla, podle slov svých tvůrců, stát futuristickým hybridem FPS a MMO a již v této relativně ranné podobě dokumentovat schopnosti budoucích next-gen technologií.

Jenže dny, měsíce i roky plynuly a o Dark Sector nebylo žádných nových informací. Zatímco ostatní next-gen tituly začaly dostávat své pevné obrysy, objevovaly se první screenshoty a videa, po pionýrovi ze stáje Digital Extremes jako by se zem slehla. Jen v roce 2005 se objevilo pár interview, kde se tvůrci dušovali jak intenzivně na celém projektu pracují a jak se můžeme těšit „na rychlou stealth akci plnou napětí, kde temnými stíny obchází smrt“, jejíž „dějovou zápletku bohužel nelze prozrazovat, protože správná hra má veřejnost překvapit.“ Inu buď se už tehdy autoři bezostyšně rýpali v nose, na práci ani nesáhli a novinářům předhazovali nic neříkající klišé, nebo naopak pilně pracovali na něčem, co dost možná vejde do dějin jako nejdrastičtější dějový zvrat od dob Thelmy a Luisy.

Se SSSR na věčné časy a nikdy jinak

Dark Sector
i Zdroj: Hrej.cz
Docela nedávno se totiž informační toky znovu rozeběhly čilým životem a každý kdo byl u toho se nestačil divit tomu, jak se Dark Sector zase změnil. Pryč byl vesmír, pryč byly mimozemské rasy, futuristické implantáty a thiefovská image hlavního hrdiny. Digital Extremes se rozhodli vrátit svou hru zpátky na zem. Vesmírného zabijáka tak nahradil agent CIA Hayden Tenno ( povoláním likvidátor nestabilních politických režimů) a vesmír pak ustoupil nekonečným rozměrům matičky Rusi, respektive jedné z mnoha post-sovětských republik (v tomto případě imaginární republiky Lasria, což zní dost rusky a průměrný Američan si u toho nevykloubí čelist). V Lasrii totiž v uplynulých letech probíhaly blíže nespecifikované biologické pokusy a výsledkem bylo nekontrolovatelné šíření nebezpečných látek mezi širokou veřejnost. Jako by chudákům nestačilo, že žijí někde v Rusku, začnou obyvatelé Lasrie mutovat v nezastavitelné vraždící stroje a pomalu paralyzovat chod státu. Do nepřehledné situace se přidává tajemná armádní organizace a konflikt vyžadující bezodkladný zásah tajné služby je na světě.

Mutace na place

Agent Tenno je tedy vyslán do akce, ale záhy po svém příjezdu je, stejně jako statisíce obyvatel Lasrie, vystaven působení toxického plynu. Má však docela štěstí – plyn zasáhl pouze jeho pravou paži a proměnil ji ve smrtící trojbřitý létající bumerang - Glaive. Být Tenno pedikérem, nebo masérem, možná tento svůj dar plně nedocení, ale že je tajným agentem a potřebuje přijít záhadám v Lasrii na kloub, tak mu létající čepel místo

Dark Sector
i Zdroj: Hrej.cz
ruky přijde náramně vhod. Kromě vrhání po cílech všeho druhu lze zmutovanou paži využít také pro boj zblízka. Tenno si navíc může kdykoliv nechat vyrůst paži novou, nebo si ji za pomocí všech myslitelných elementů a energií patřičně upgradovat. Dostane-li se jeho ruka do kontaktu s ohněm, čepele vzplanou. Podobně pak působí led, elektřina a téměř vše, s čím se agent dostane během svého putování do kontaktu. Glaive by se měl stát trademarkem hry a možnosti jeho využití budou proto opravdu široké.

Celkově je hratelnost Dark Sector koncipována s ohledem na velmi štědré zastoupení akce a nelze se proto divit, že soubojům s nepřáteli (ať již s těmi lidskými, nebo zmutovanými) je věnována velká pozornost. Díky snímání hry z pohledu třetí osoby si tak bude možné vychutnat celou řádku osobitých útoků a krvavých zakončováků, stejně jako plíživých útoků ze zálohy. Částečně i proto na nás v prosinci prezentované video dýchlo důvěrně známou atmosférou akčních spektáklů ve stylu Prince of Persia, God of War, či dokonce Resident Evil 4.

Vedle akčních pasáží se ke slovu dostane i trocha toho přemýšlení, přičemž právě zde by měli hráči nejvíce využít speciálních útoků na bázi elementů. Některé nepřátele bude možné zabít pouze elektrickým impulzem, jindy bude třeba z cesty odstranit barely s hořlavinou a podobně. Žádné adventurní gejzíry však nejspíš čekat nelze, ostatně i stealth mód je do hry aplikován údajně pouze proto, aby umožnil hráči seznámit se s okolím a promyslet si další (již patřičně akční) postup.

Zbraně, krev a křídla

Jestli je v zemích bývalého sovětského svazu něčeho víc než vodky, pak jsou to jednoznačně zbraně. Přestože agent Hayden disponuje dokonalou víceúčelovou biočepelí, tak se bez pomoci staré dobré palebné síly v Lasrii neobejde. Lidští nepřátelé si obvykle vypomáhají nejrůznějšími samopaly a pistolemi, dojde však i

Dark Sector
i Zdroj: Hrej.cz
na speciální bojové pomůcky, jako jsou například psí bojová plemena, nebo halucinogenní plyny. Z prezentovaných ukázek se zdá, že zbraně fungují stejně dobře jako čepel Glaive.

Odstřelovací puška s laserovým zaměřováním vykouzlí headshot jednoduše a s grácií a brokovnice zas může vedle trhání lidí na kousíčky posloužit stejně době jako palice pro boj zblízka. Explicitní násilí není, alespoň podle ukázek, Dark Sectoru rozhodně cizí. Asi nejdramatičtější a nejkrvavější budou podle tvůrců pravidelné střety s mutantskými bossy, kteří okupují temná zákoutí Lasrijských měst. Hayden se od nich bude moci učit novým schopnostem a útokům, přičemž se s postupem času naučí i to, jak ovládnout a nasměrovat svou budoucí mutaci. Podle některých zákulisních informací by se tak mohl v konečných pasážích hry naučit dokonce i létat.

PC už se nedočká

Po vizuální stránce není hře co vytknout. Atmosféra zbídačené východní země je dokonalá, když všudypřítomný strach dokumentují prázdné ulice a hlídky vojáků v plynových maskách. Chválíme zejména příjemnou zálibu Digital Extremes v ostrých přechodech světla a stínu, které často vytváří na obrazovce doslova surrealistické výjevy. Nezbývá proto než litovat, že byla víceméně (tzn. ne úplně!) zrušena také souběžně vyvíjená verze pro PC. Hra se proto podle všeho ukáže jen na konzolích PS3 a Xbox 360. Jinak Dark Sector drží v rukou všechny trumfy, od originálního příběhu, přes unikátní zbraň až po fascinující vizuální zpracování. Jak tyto přednosti zúročí, to by se mělo ukázat již ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama