Wii Sports Článek Cvičme v rytme!

Cvičme v rytme!

Jan Horčík

Jan Horčík

8. 7. 2010 22:31 9
Reklama
Reklama

Letošní E3 bylo opět bombastické, jak jsme byli zvyklí před lety. Krize pominula, už zase se můžeme nezřízeně cpát sladkými dobrotami, utrácet za zbytečnosti a užívat si královského luxusu. Aby se malé přežírající se děti neproměnily v rozplizlé brambory zapuštěné do křesel tak moc brzy, připravili si pro ně velké herní firmy novou výzvu: pohybové ovládání. Právě to se má stát skutečným herním hitem několika příštích let.

Nintendo v čele pelotonu

Japonci jsou napřed. Ve všem. Ve městech se jim točí solární elektrárny. Mají mobily, kterými můžete platit v obchodě. Mají vagony metra pro muže a ženy oddělené. A mají také Wii. Nintendo opět jako první dokázalo najít v herním světě skutečnou inovaci, a to už před třemi lety. Od té doby se ho konkurence snaží v podstatě jen dostihnout.

Faktem je, že už ho nejspíš dostihla. Nintendo se letos na E3 pochlubilo v oblasti pohybového ovládání v podstatě jen novým softwarem. Dokonce se i jaksi zapomnělo na slibovaný Vitality Sensor. Hlavní připravovanou hitovkou pro Wii je tedy nová Zelda: Skyward Sword, kterou s velkými předváděl živě Shigeru Miyamoto.

Přestože hra bude vyžadovat čudlík Wii MotionPlus, živá předváděčka Nintendu dvakrát dobrou reklamu neudělala. Ovládání bylo nepřesné a chybové. Brzy se však ukázal pravý důvod: v místnosti bylo příliš mnoho infračerveného "znečištění". A protože ovladače Wiimote pracují na bázi infračerveného světla, objevily se chyby.

Zelda a ti druzí

Novináři, kteří měli možnost si hru vyzkoušet, však potvrzují, že se jinak ovládá dobře a velmi přesně. Chvíli prý sice trvá, než si zvyknete na to, že štít se vytáhne švihnutím nunchucku, ale nijak to nenarušuje tok hry. Naopak  potěšil mód střelby z kuše podobný lukostřelbě z Wii Sports Resort.

Kromě Zeldy ohlásilo Nintendo také nového Mária, titul Mario Sports Mix. Ten obsahuje všechny sporty spojené s Máriem - volejbal, hokej, basketbal a vybíjenou. Poslední zajímavostí přímo z Japonska byl first-party titul Wii Party, který emuluje stolní hry. Hráči je ale mohou hrát se svými Mii postavičkami.

Disney připravuje pro Wii akční RPGčko s názvem Epic Mickey, které nejspíš zas tak "epic" ani "RPG" nebude, ale děcka to nejspíš ani nezaregistrují. Kdo jiný by to taky chtěl hrát? Ubisoft zase chce mladé hráče u Wii roztančit se svým Just Dance 2. Sakra dobře vypadá návrat Jamese Bonda na Wii v podobě áčkového titulu GoldenEye 007, který přifrčí na pulty koncem roku.

Pomalu k cíli

Ještě minulý rok to se Sony a jejím Move nevypadalo nijak zvlášť. Po hardwarové stránce šlo, jako vždycky u Sony, o malý zázrak. Dvě barevné koule na hůlce připomínající zmrzlinu se ukázaly být překvapivě přesné. Jenže Sony, jako obvykle, tak nějak zapomněla (anebo spíš jen nestíhala) na software. To se změnilo na letošním E3.

Nejen, že Sony nechala herní novináře si Move konečně na vlastní kůži pořádně vyzkoušet. A oni byli nadšení. Navíc přihrála spoustu zajímavých her a příslibů do budoucna. Tak např. rodinně zaměřený titul Start The Party je překvapivě zábavnou alternativou "párty" titulů od Nintenda. Sports Champions je zase nezbytná snůška sportů připomínající Wii Sports. Demo bitkařiny FIGHT ještě zjevně potřebovalo dopilovat, ale také nebylo špatné. Zdaleka nejšílenějším ukázkovým Move titulem však byl Kung-fu Rider, ve kterém jezdíte na nákupním košíku a kosíte protivníky. A co jste možná chtěli vědět ze všeho nejvíc: ano, Move vibruje.

Velké pozdvižení a uznání herních novinářů si získalo demo SOCOM 4 s podporou Move. Ovládání prý bylo v některých případech dokonce jednodušší než s DualShockem. Právě přesnost a okamžitá odezva, jinými slovy naprostá technická preciznost technologie, je hlavní zbraní Sony proti konkurenci. Navíc je slíbena podpora Move také pro LittleBigPlanet 2, EyePet, Killzone 3 a časem zcela jistě i další tituly. Možnost ovládání pomocí Move by mohly získat nový třpyt i starší tituly jako třeba Uncharted 2 nebo Heavy Rain (ten má patch potvrzený, stejně jako Resident Evil 5: Gold Edition). Celkem má být na trhu při uvedení Move kolem 15-20 her s jeho podporou.

Největší odvaz? Microsoft

Kdyby se udělovaly ceny za největší haluz E3, dostal by skoro všechny Microsoft. Co předvedl se svým Kinectem, jak nově přejmenoval Project Natal, to trumfli už jen zhulení Japonci z Konami v čele s Takem Fujiim a Naoki Maedou. Všichni jste to už možná viděli, ale kdo ne, nenechte si to ujít. Tedy Konami především, ale Microsoft taky stojí za to.

Někteří zahraniční novináři o Kinectu psali dokonce jako o "konci herního průmyslu". "WTF?!?" ptali se potichu i nahlas mnozí přítomní v sále při tiskové konferenci, když se malá holčička nechala olizovat virtuálním tygříkem a pitvořila se při tom, jako kdyby jí německý pedofilní pornoherec právě ukazoval svoje nádobíčko.

Ani ostatní osazenstvo tiskovky Microsoftu situaci příliš nezachraňovalo, už vůbec ne "moderátor" v černých brýlích, který vypadal, jakože tam vlastně ani nechce být a každou chvíli z pódia odejde, protože ani ta suma, která přistála na jeho kontě, mu za tu trapárnu prostě nestojí. Ani Lorenzo Lamas by to nevzal!

Obklopte se virtuálnem

Budiž Microsoftu přičteno k dobru, že představil poměrně bohatou nabídku her pro Kinect. Jasně, je to to samé jako na ostatních dvou konzolích, ale snaha se cení. Takže nechybějí Kinect Sports, které jakoby z oka vypadly Wii Sports, je tu i arkádové automobilové závodění s Kinect Joy Ride. Kinect Advetures vypadají hodně dobře jakožto akční alternativa párty her. Hrůzní Kinectimals, které předváděla zmíněná malá holčička, budou nejspíš jen tupou náhražkou EyePet.

Samozřejmě že podpory ovládání s pomocí Kinectu se dočkají i další hry. Microsoft slibuje nový Forza Motorsports, MTV a Konami dodají taneční tituly, Peter Molyneux se už v kanceláři pod stolem směje pološíleným smíchem a nemůže se dočkat, až si všichni zahrajeme Fable III. EA Sports chystají Grand Slam Tennis, což by mohla být docela zábava, máchat před televizí prackama jako Serena.

Až potud všechno OK. Problém však spočívá v samotné technologii Kinect. Samozřejmě, že každý z Microsoftu a Peter Molyneux vám bude donekonečna tvrdit, že všechno to perfektně funguje. Málokdo měl ale zatím možnost si Kinect "osahat" naživo. A ten, kdo měl, se shodne v tom, že lagy jsou sice minimální, ale máchat rukama a nohama před obrazovkou bez jakékoliv zpětné vazby je tak trochu na palici. Kevin Butler, vice prezident Sony PlayStation, to řekl asi nejlíp: "Kdo by chtěl předstírat, že jeho ruka je zbraň? Co to je? Třetí třída?" Navíc, bude nutné u každé hry stát? A jak chce Microsoft tohle prodat skutečným hardcore hráčům, kteří jsou alfou a omegou Xboxu? Odpovědi se dozvíme již brzy.

Kdy, kde, za kolik

Sony nabídne PS Move ve Spojených státech za cenu 50 dolarů za kouzelnou hůlku a dalších 30 dolarů za "navigační ovladač" neboli prostě bezdrátový nunchuck. Osmdesát babek není málo, navíc bude třeba už vlastnit kamerku PlayStation Eye. Move bude na trhu v Evropě od poloviny září. Příjemná je zpráva, že nunchuck nebude povinnou součástí, ale půjde místo něj využít klasický DualShock. Bude to sice trochu nepohodlné, ale za pár! V prodeji bude i klasický bundle za 400 dolarů obsahující PS3 Slim 250 GB, Sports Champion, Move a Eye.

Microsoft začne Kinect prodávat v severní Americe od 4. listopadu 2010. Jako obvykle cílí na vánoční sezónu. Prozatím není cena oficiální, ale vypadá to na 150 dolarů. To je sakra hodně. Při launchi bude k dispozici asi 15 titulů, kromě výše jmenovaných také Sonic Riders, The Biggest Loser a údajně i Star Wars hra od LucasArts. Vida! A kdy se dočkáme Gears of War s podporou Kinectu, kdy se budete moct schovávat za gaučem? To ví asi jenom CliffyB.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz