Command & Conquer 3: Tiberium Wars Článek Command & Conquer 3 - multiplayer

Command & Conquer 3 - multiplayer

frix@seznam.cz

frix@seznam.cz

17. 4. 2007 22:54
Reklama

Pro někoho je možná ikonou real-time strategií Duna 2, pro jiného Warcraft, ale nejvíce lidí by vám nejspíše řeklo jméno série, která funguje jako dojná kráva svých distributorů už více než deset let – Command & Conquer. Nedlouho poté, co se na pultech objevila kolekce všech her, které během první dekády vyšly, se poměrně překvapivou rychlostí vynořil i třetí regulérní díl (hezký důkaz toho, jak malé krůčky série ve skutečnosti dělá – víc než opravdových pokračování je různých datadisků a offspinů jako Red Alert). A přestože je v současné době na poli multiplayeru v RTS opravdu z čeho vybírat, namátkou jmenujme takové pecky jako Company of Heroes, Warhammer 40.000 či Supreme Commander, C&C3 má ambice do online bitev velmi vážným způsobem zasáhnout.

Dvě dlouhé kampaně plus jedna skrytá bonusová vám sice vydrží na docela dlouhou dobu, ale skutečná hodnota hry leží ve skirmishi a multiplayeru. Ve skirmishi můžete bojovat po boku dalšího hráče nebo samotní proti AI, kterou lze nastavit od velmi neschopné až po vážně schopnou. Je to vydatný trénink pro multiplayer jako takový, který se odehrává na dvaceti mapách a bojovat zde proti sobě může až osm hráčů naráz. Jako obvykle je samozřejmě na výběr klasická sada nastavení, například frekvence objevování náhodných power-up bonusů nebo množství peněz, se kterými budou soupeři začínat.

Rych-lý in-ter-net

Zastavme se krátce u síťových možností – hrát samozřejmě můžete po internetu i lokální síti, nicméně i s aktuální verzí hry jsme se nejednou setkali s problémy s připojením. Hra používá systém GameSpy, jako ostatně v současnosti prakticky každá populárnější záležitost, nicméně v tomto případě je třeba vychytat ještě hodně much. Reportované pingy častokrát nesouhlasí s realitou, nebo je síťový kód natolik podivný, že i na serveru s pingem kolem 40-80ms je běžné se setkat s lagováním. Průběžně se také setkáte s obtížemi jako je nemožnost připojení na server, který je ukázán jako prázdný a přístupný. Nejedná se přitom pouze o nějaký lokální problém – EA tyto i jiné problémy na diskuzních fórech hry férově uznalo a práce na opravách by měly být v plném proudu.

Nekecej mi do hraní!

V jiných ohledech je podpora pro hráče opravdu na výši. Na oficiálních stránkách hry se již v současnosti dají nalézt komplexní přehledy všech hraných online zápasů, fungují žebříčky jednotlivců i klanů, pro něž je ostatně přímo ve hře zabudovaná velmi dobře funkční podpora. Teprve v budoucnu bychom se měli dočkat i podpory pro uživatelské mapy a mody, každopádně je sympatické, že je chtějí autoři sdružovat přímo na oficiálních stránkách hry. Velmi hypovaným prvkem multiplayeru je BattleCast – EA o něm mluví jako o revoluci, ve skutečnosti se však jedná jen o celkem slušně provedený klon HLTV s širší podporou. Pomocí BattleCastu můžete v reálném čase vysílat do světa přenos z právě hraného zápasu, ke kterému se může připojit i vámi svolený komentátor a během okamžiku si tak lze vytvořit např. komentovaný progamingový mač. Otázkou spíše je, nakolik bude právě tento prvek zajímavý pro normálního hráče – o využití v progamingu není sporu, pomocí BattleCastu se jde například pohodlně učit nové taktiky sledováním špičkových hráčů. Jenže ruku na srdce, vážně máte zájem se na hraní dívat, když se můžete do online zápasů raději sami pustit?

Zábava pro celou rodinu

Co se samotného hraní týče, přečtěte si především recenzi hry jako takové, kde najdete všechny potřebné informace. Na multiplayer se totiž bez výhrad vztahují, vypíchnout jde mezi nimi jeden hodně podstatný prvek – C&C3 je velmi vhodná pro začátečníky. Například Company of Heroes je v multiplayeru fantastická, nicméně je třeba už mít na poli RTS něco nahráno, abyste nedopadli jako sedláci u Chlumce. V novém C&C je naopak možné si po pár odehraných skirmishích zkusit online zápasy, nemusíte vůbec oplývat nějakými znalostmi z dřívějška, stačí „jen“ mít schopnost taktického myšlení.

Všech dvacet map je kvalitně vybalancovaných a hráči se nemusejí obávat, že by šlo o štěstí na základě toho, kdo chytne lepší startovní bod. Zdroje i budovy jsou rozesety po mapách rovnoměrně a skutečně tu jde pouze o to, kdo z vás bude lepší. Ve výsledku je multiplayer prvkem, který C&C3 zajišťuje dlouhodobou popularitu, i když jsou jeho kampaně objektivně vzato celkem nenápadité a standardní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama