CivCity: Rome Článek CivCity: Rome

CivCity: Rome

Josef Murcek

Josef Murcek

8. 5. 2006 22:46
Reklama

CivCity: Rome vytvářejí dvě vývojářská studia společně – Firefly Studios (série Stronghold) a Firaxis Games (domov Sida Meiera, autora série Civilizace a Alpha Centauri). Je pravda, že se spolupráce na takovéto úrovni nevidí moc často a některé hráče by tato symbióza mohla dokonce odradit. Nemusíme se však bát. Týmy si údajně rozumí skvěle, což ostatně potvrzují i slova Steva Martina (neplést se stejnojmenným světoznámým hercem!), prezidenta Firaxis Games: „Jsme velice nadšení ze spojení našeho týmu s týmem talentovaných lidí z Firefly. Oba týmy pracují opravdu tvrdě na tom, aby CC: Rome mělo stejnou hloubku a kvalitu, jakou od nás hráči v našich titulech očekávají.“ Povězme si tedy nyní o čem že chystaná hra vlastně bude.

Stavím, stavíš, stavíme

Již z názvu si můžeme snadno odvodit, že se bude jednat o budovatelskou strategii. CC: Rome nás zavede do dob slávy starověkého Říma. Vžijeme se do role jakéhosi starosty, ve které si vyzkoušíme, jaké je starat se o celý Řím. Určitě brzy zjistíme, že vykonávat tuto funkci není ani zdaleka tak jednoduché, jak se může na první dojem zdát. Přeci jen se budeme muset postarat o vše potřebné k zajištění správného chodu města – zajistit výživu pro obyvatele, vyvíjet nové technologie, zařídit obchodní záležitosti, vyjednávat s jinými městy, rozvíjet kulturu atp. Pokud někdo z vás hrál Civilizaci, může se opravdu těšit, protože všechny její známé vychytávky budou použité i v této hře. Ujmeme se jednoho z nejznámějších měst naší historie, které se budeme snažit dovést od dřevěných chatrčí až po obrovské stavby ke slávě.

A jak toho dosáhneme? K tomu, abychom předčili ostatní města, nám poslouží bohatý strom technologií, ve kterém jich můžeme vynalézt až sedmdesát! Ty pak budeme moci následně využít, což našemu městu zajistí určitě spoustu výhod před ostatními, zlepší mnoho jeho aspektů a dokonce i jeho vztah k celému římskému impériu. Nemusíme se bát, že bychom ve výstavbě Říma byli nějakým způsobem omezováni. Ba naopak! Město si totiž budeme moci postavit k obrazu svému a nic nám tomu nezabrání. Sice je pravda, že si asi nebudeme moci postavit falickou sochu uprostřed náměstí, avšak i přesto budeme mít opravdu rozsáhlé možnosti. Autoři se totiž shodli na tom, že dát hráčům absolutní volnost je jeden ze základních kamenů úspěchu celé hry, k čemuž my přikyvujeme. K výstavbě Říma budeme moci využít stovky různých staveb (gladiátorské školy, amfiteátry, cirkusy, legionářské pevnosti, kovárny atd.), a tak by se nemělo stát, že bychom neměli již co postavit. Směr vývoje našeho města budeme částečně ovlivňovat stavěním gigantických monumentů. Produkce z těchto velestaveb by nám logicky měla dodat velké výhody a zároveň městu dodají i šmrnc a zajímavý nádech.

Trocha zdravého šmírování

Při spravování Říma se nám naskytne vskutku ojedinělá věc. Nejen, že budeme moci pozorovat každodenní život Římanů, což samo o sobě zní docela zajímavě, avšak poprvé v budovatelských strategiích se za nimi budeme moci podívat i přímo do interiéru budov! Budeme se tak moci juknout, co právě dělá Varlatus ve své vile anebo si pěkně zaostříme na „pracujícího“ Zevluse v senátu. A pokud zbude trocha času, můžeme vesele šmírovat prsaté přítelkyně gladiátorů v koupelnách či lázních. Je pravdou, že možná uvidíme i něco, z čeho někteří mladší jedinci zrudnou až na palci u nohy, avšak i přesto si myslíme, že bude hra přístupná pro všechny věkové skupiny. Autoři považují tuto „featurku“ za velmi povedenou a díky ní nám chtějí dát možnost vžít se do role Římanů a pozorovat jejich každodenní činnosti. Pozorování obyvatel se nám může nejednou i velice vyplatit. Někdy totiž bude zapotřebí opatrnosti, protože starostou nechceme být jen my.

Mnoho intrikářských osob se nás tak bude snažit podvést anebo svést na zločineckou dráhu jen proto, aby svůj zadek mohli posadit do našeho pracně získaného křesla. Tito vejlupci nám přinesou velice dramatické a skličující situace, které budeme muset umět bleskurychle řešit. Přeci jen intriky ve vyšších sférách jsou běžné, a tak se jim nevyhneme ani zde. Co nás však může potěšit je i to, že se do hry budou aktivně zapojovat známé římské osobnosti, které budou naši práci komentovat a v případě nutnosti i rádi poradí. To se nám bude určitě hodit, protože každá z tuctů misí nám nabídne řadu zajímavých a důležitých rozhodnutí, které určí vývoj našeho města, a proto bude třeba velice pečlivě vybírat.

Závěr

Vývojáři sebevědomě prohlašují, že nám hra nabídne neskutečně velký počet různých možností, který dosud nebyl viděn v žádné jiné budovatelské strategii. K rozptýlení hráče poslouží gladiátorské zápasy, debaty v senátu, závody ve vozech taženými koňmi či chrámové ceremonie. CC: Rome nám tedy nabídne možnost znovu oživit slávu starověkého Říma a díky naprosto skvělému grafickému provedení (viz screenshoty) budeme moci detailně studovat proslulou římskou architekturu a základy římské historie tou nejzábavnější formou, jaká dle našeho názoru existuje. Datum vydání je stanoveno na léto tohoto roku, a tak se mohou fanoušci budovatelských strategií, ale i ostatní hráči již nyní těšit na dobu vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama