Call of Duty: Roads to Victory Článek Call of Duty: Roads to Victory

Call of Duty: Roads to Victory

Julius Rácz

Julius Rácz

11. 3. 2007 23:42
Reklama
Reklama

Call of Duty: Roads to Victory, která se objeví na trhu pár měsíců po příchodu konkurenčního titulu Medal of Honor, respektive Brothers in Arms D-Day, by měla přijít na trh v březnu tohoto roku. S sebou údajně přinese spoustu příjemného herního materiálu ve formě úplně nových kampaní, speciálně vytvořených pro PSP.

Na třech frontách

V Call of Duty: Roads to Victory se budete moci zapojit do boje v jedné ze tří příběhových rolí. V prvním případě se Druhé světové války zúčastníte jako člen letecké pěchoty 82. letecké divize, ve druhém případě jako střelec Canadian First Army, ve třetím případě pak jako člen elitního britského výsadkářského komanda. Pro každou z uvedených postav je přichystána spousta misí, v celkovém součtu asi tak třináct, v rámci nichž se hráč ponoří do mnoha adrenalinových situací, ať už v centru letadlových náletů nebo tankových útoků anebo v průběhu konfrontací mezi pěchotními oddíly soupeřících armád. Stručně řečeno – nic nového v sérii Call of Duty. Naštěstí!

Uprostřed válečné vřavy

Během plnění bojových úkolů by měl být hráč, nebo přesněji jeho hrdina, téměř vždy doprovázen jedním nebo dvěma spolubojovníky. Ti budou plnit víceméně funkci podpory. Jak kvalitní jejich podpora bude, to zatím není známo. Při střetech s oponenty bude moci hráč využít různé typy klasických střelných zbraní, kupříkladu osvědčený samopal Thompson, útočnou pušku M1 Garand nebo německý MP40. Na řadu ale přijdou také exkluzivnější válečnická náčiní, mezi nimiž budou figurovat kupříkladu atraktivní protiletadlová dvojčata, v mnoha situacích neocenitelná odstřelovačka či při setkáních s tanky nepřítele nepostradatelné RPG. V kontextu se zbraňovým arzenálem je na místě poznámka, že hráči bude umožněno mít v držení současně hned dvě zbraně, včetně záložní sadu granátů, případně dalekohledu.

Když bota tlačí

Zdálo by se, že tomuto titulu se nedá nic vytknout. Jeden nebo vlastně dva nedostatky tady přece jen existují, i když oba jsou vynucenými chybkami v kontextu s hardwarem, pro který je hra určena. Tím prvním nedostatkem jsou technická omezení PSP z pohledu výkonnosti a zobrazovací kapacity displeje v porovnání s nextgen konzolemi či PC, která se logicky projevují na délce jednotlivých misí a také na rozlehlosti herních lokací. Skalní fanoušci série Call of Duty tedy budou, v jistém slova smyslu, ochuzeni o plnohodnotné zážitky, na které jsou zvyklí z konkurenčních platforem.

Druhým nedostatkem je této hře nepříliš vyhovující ovládání PSP, které svou menší četností ovládacích prvků, například v porovnání s klávesnicí PC či ovladači konzolí, nabízí očividně menší uživatelský komfort. S tím také souvisí nepřesnost při zaměřování, která by patrně při normálním technickém provedení způsobovala hráčům řadu problémů (tím máme na mysli spíše ostřílené borce než začátečníky ve vojenské branži). S ohledem na naznačenou nepoužitelnost tradičních zaměřovacích technik byl tvůrci hry, namísto tradičního systému cílení, upřednostněn systém automatického zaměřování. Při jeho aktivaci však dochází k nepříliš pozitivnímu efektu, projevujícímu se tím, že v běžných situacích na bojišti mnohem více záleží na tom, jak je herní postava blízko svého cíle než na specifických střeleckých dovednostech hráče. Automatické míření lze samozřejmě vypnout, ale z dříve uvedených důvodů se dá odvodit, že tato sekundární alternativa by přinesla hráči daleko více potíží.

Nebudeme ochuzeni

Vývojáři, vědomi si vynucených omezení technického rázu, se rozhodli vyvážit částečnou frustraci mistrovských střelců (kteří tak nebudou moci ukázat, co v nich je) alespoň tím, že do hry zapracovali větší počet nepřátel. Můžeme se tedy těšit na opravdová jatka, v nichž se role řezníka ujme hráč a v nichž roli zvířat jdoucích na porážku hrdinně zastoupí virtuální náckové. Zdali bude tato náhrada adekvátní protihodnotou, to se ještě uvidí. Rozhodně však můžeme už teď pochválit vývojáře za to, že neslevili s obsahové náplně jednotlivých misí a že se tak v jejich rámci můžeme těšit na rozmanité bojové úkoly, zasazené do různých exteriérů, lišících se zejména charakterem prostředí (bombardovaná území, defenzivní a útočné zóny apod.).

Úspěch na dosah

Kromě singleplayer módu bude ve hře zakomponovaný také multiplayer. Ten bude dostupný až pro šestici aktérů, kteří se společně utkají v řadě klasických vícehráčských režimů jako jsou deathmatch, CTF či King of the Hill. Kvalitní multiplayerové zázemí ve spojení s bohatým základním režimem pro jednoho hráče by mělo být dost dobrým základem pro úspěšný útok na žebříčky videoherních hitparád. Připočteme-li k tomu ještě zdánlivě vkusně a vzhledem k sérii stylově zpracované herní oblasti a působivě ztvárněnou atmosféru Druhé světové války, pochopitelně v technických hranicích hardwaru PSP, úspěch by Call of Duty: Roads to Victory neměl minout.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz