Final Fantasy VII Článek Budoucnost Final Fantasy

Budoucnost Final Fantasy

Dalibor Franta

Dalibor Franta

20. 3. 2006 23:53 8
Reklama

Skutečně je to tak. Nepropustné ledy, po dlouhá léta bránící japonské firmě Square navázat na své nejslavnější RPG Final Fantasy VII, byly konečně prolomeny a to poměrně zásadním způsobem. Square Enix totiž vypustilo, nebo v brzké době vypustit hodlá, hned pět titulů s tématikou FFVII, včetně jednoho CGI filmu a to napříč všemi myslitelnými platformami. Čtyři z těchto projektů už jsou vesele na světě, všechny však zatím trpí nekonečnou prodlevou, kterou obvykle zabere cesta z Japonska do zbytku méně civilizovaného světa. Ale dost planých řečí, pojďme se na ně podívat.

Final Fantasy VII: Advent Children

Možná nejzajímavější a nejpoutavější ze všech čtyř projektů. Advent Children jsou celovečerním, počítačem animovaným snímkem, jenž obohacuje příběhovou linii původní hry o pokračování životního příběhu členů odbojové skupiny Avalanche. Film se odehrává dva roky po skončení FFVII a sleduje osud životem těžce zkoušeného Clouda, který se stále nemůže srovnat se skonem milované Aeris. Její smrt si i po dvou letech klade za vinu, a tak když jakousi poválečnou depresí sužovaný svět dostane další těžkou ránu v podobě záhadné epidemie, rozhodne se Cloud využít této krize k životnímu bilancování. Nebylo by fér prozrazovat všechna přitažlivá zákoutí filmového děje, můžeme však potenciální diváky ujistit, že stejně jako ve hře, i tady je příběh spíše jakýmsi doplňkem k neuvěřitelně emotivnímu zážitku. Oko jediného fanouška jistě nezůstane suché, bohužel je to z části dáno i krutým faktem, že drtivá většina českých hráčů film vlastně nikdy neshlédne. V našich končinách se snímek nedistribuuje a jediná možnost jak jej sehnat je prostřednictvím zahraničních onlinových obchodů. Ovšem snažení se vyplatí, na to vemte jed.

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII

Jediný projekt FFVII, který se vaří pro konzumenty závodní jídelny PS2. Dirge of Cerberus zatím vyšel pouze v Japonsku a jedná se o akční RPG, které pokračuje v nakročeném trendu navazování a rozplétání složitých osudů jednotlivých členů skupiny Avalanche. Hlavním hrdinou hry je Vincent Valentine, jedna z nikdy pořádně nevyřešených záhad FFVII a bezpochyby největší tajnůstkář celé party. Možná i to byl důvod, proč si Square Enix zvolilo za hrdinu právě Vincenta – však se také v příběhu Dirge of Cerberus, tři roky po konci FFVII, potýká právě s ozvěnami své tajemné minulosti. Konkrétně s blíže nespecifikovanou skupinou Deep Ground Soldiers. Jednou ze zvláštností hry je, že se dá odehrát jak z pohledu třetí osoby (v tom případě jako by z oka vypadla Devil May Cry), tak coby FPS. Tomu bylo upraveno i ovládání, které je plně kompatibilní s oblíbenou PCčkářskou kombinací klávesnice + myš. Ačkoliv by akční nátura Cerberuse mohla mnohé fanoušky odradit, vězte že příběh a RPG prvky jsou stejně silné a propracované, jak bývá u Square dobrým zvykem. Že se ve hře objeví všechny známé tváře původní hry snad už ani není třeba dodávat.

Final Fantasy VII: Before Crisis

Další nesmírně ambiciózní projekt z dílny Square Enix a pro nás technicky zaostalé Evropany velmi pravděpodobně nedostupná záležitost. Before Crisis je hra určená pro mobilní telefon Panasonic FOMA P9000iv a vzhledem ke svým nesmírným nárokům na rychlou síť a kvalitní optiku je zatím k dispozici pouze v Japonsku. Ptáte se proč jeden jediný model telefonu? Důvod je nasnadě – v Japonsku se ho prodaly neuvěřitelné 4 miliony kusů, velká část z nich právě díky Before Crisis, kterou firma Panasonic pojala jako vlajkovou loď své reklamní kampaně. O limitované dostupnosti tedy nemůže být ani řeč.

Největším překvapením této hry je bezesporu převrácená hranice mezi kladnou a zápornou stranou příběhu. Hráč se totiž ujímá role jednoho ze členů skupiny Turks, což jak si jistě vzpomenete, byla organizace ve službách Shinra Corporation. Po většinu času se vyfešákovaní členové Turks snažili znepříjemnit skupině kolem Clouda její putování a nejinak tomu je i v Before Crisis. Tentokrát však agenti Shinrovi organizace bojují proti staré Avalanche, té s jejímž zbývajícím fragmentem se na začátku FFVII setkal Cloud. Jak už sám název napovídá, hra se odehrává před událostmi původního FFVII a jedinečným interaktivním způsobem je zcela závislá na technologii telefonu P9000iv. Hráč si jeho prostřednictvím nejenom stahuje nové úkoly, lokace a postavy, je také v hojné míře nucen využívat jeho kameru. Aby totiž bylo možné aktivovat jakoukoliv materii, je třeba nejprve vyfotografovat předmět stejné barvy. Proto až v japonském metru narazíte na chlapíka co si fotí vaše modré džínsy, zachovejte pokud možno chladnou hlavu. K úspěšnému postupu ve hře bude navíc třeba čilá spolupráce s ostatními hráči – zejména v oblasti výměny materií. Zdá se, že Before Crisis se vydává do zatím neprozkoumaných vod mobilní zábavy a my jen doufáme, že se jednou podobného projektu dočkáme i u nás.

Crisis Core: Final Fantasy VII

O posledním z pětice následovníků FFVII, tentokrát určeném pro PSP, je toho zatím známo nejméně. Podle traileru promítaného na loňské E3 však můžeme usuzovat, že hlavním hrdinou bude nejspíš Zack, Cloudův parťák z dob, kdy ještě oba sloužili u jednotky SOLDIER. O příběhu zatím nevíme nic, každopádně jak částečně vyplývá z Cloudových vzpomínek ve FFVII, bylo to období kdy spolu se Zackem a Sephirotem cestovali po celé planetě – alespoň dokud Sephirotovi v Nibelheimu definitivně nehráblo v palici. Grafika se zatím velmi podobá stylizaci Before Crisis, je proto dost pravděpodobné, že si oba tituly budou velmi podobné. Nebo taky ne…čtěte dále.

Final Fantasy VII Snowboarding

Tato závodní hříčka je dokonalým portem proslulé minihry z automatů v zábavním parku Gold Saucer a je dostupná rovněž pro mobilní telefony. K dostání je prostřednictvím moderní broadbandové technologie V CAST a přestože možná nepatří k tomu nejlepšímu, co je na mobilní telefony k dostání, určitě vyloudí úsměv na tváři nejednoho nostalgického fandy. Cloud musí na vratkém prkně pokořit postupně tři samostatné svahy, zajet pár dobrých časů a zejména nasbírat dostatečný počet barevných balónků, které se s rostoucí obtížností skrývají na čím dál tím hůře dostupných místech. Sem tam se navíc do cesty připlete nějaký ten padající rampouch, nebo nemotorný Moogle a člověk si rázem vzpomene na hodiny strávené u tohoto zdánlivě neškodného bonusu ve FFVII. Rozvíjející se 3D mobilní technologie navíc otevírají cestu dalším pokusům…dokázali bychom si představit například ukrutně návykové dostihy Chocobů.

Šedá eminence

Všechny výše jmenované tituly nesou jasně čitelný rukopis nekorunovaného krále Final Fantasy, kterým není nikdo jiný než Tetsuya Nomura. Designově se podílel na všech pěti hrách, ale proslýchá se, že největší péči věnoval právě projektu Crisis Core. Pro tuto hru nejenže zpracovával artworky, ale jak sám naznačuje, podílel se také na vývoji jedinečného herního systému. Co jej dělá tak výjimečným zatím zůstává neprůstřelným tajemstvím, ale Nomurovo prohlášení, že ze všech projektů Final Fantasy se těší nejvíc právě na Crisis Core pro PSP, mluví samo za sebe. Jak řekl v rozhovoru pro japonský časopis Dori Maga: „Snažíme se tuto hru představovat primárně jako akční RPG, ale je velmi pravděpodobné, že překoná všechna hráčská očekávání. Plánujeme vytvořit něco, co doposud nikdo před námi nevyzkoušel.“ Pokud taková slova pronese designér Nomurova formátu, nezbývá než zatnout zuby a začít z kalendáře odškrtávat dny do odtajnění nových informací. Zatím se ovšem chytáme stébla, jelikož od loňské E3 stále nemáme k dispozici víc, než tyto spekulace.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama