Březnové hry očima hráčů. Výběr nejzajímavějších uživatelských recenzí
Letošní březen přinesl hned několik zajímavých titulů. A společně s nimi i uživatelských recenzí.
V polovině března jsme spustili nový web, který přinesl řadu nových funkcí a dělá nám velkou radost. Jednou z nejzajímavějších novinek jsou uživatelské recenze, díky nimž se mohou naše klasické recenze rozšířit i o váš pohled. Každou hru v naší databázi tak můžete obohatit o vlastní hodnocení. Nebudeme si nic nalhávat – je to pro Hrej novinka, a tak nás těší, že se hned zpočátku této úlohy několik z vás chopilo. A to dokonce nejen u aktuálních titulů.
Pomyslný trůn aktivity (nejen v recenzích) momentálně drží uživatel Fox Mulder, který nám tentokrát přispěl hned třemi texty. V těsném závěsu je uživatel LGW, který si nebral servítky při hodnocení hry Dragon Age: The Veilguard. Krátce, ale výstižně pak několik her popsal i kaddas224.
Děkujeme, že jste aktivní, a budeme se těšit na další recenze. Tady je výběr těch „statečných“ z března.
Split Fiction
Absolutně masterpiece po It Takes Two. Kvalitativně Split Fiction opravdu piluje to, co chybělo a scházelo v It Takes Two. Tuším, že tohle bude opět hra roku. Jako další hru bych si přál něco typu The Last of Us. Vím, že mnoho hráčů by bylo nespokojeno ale J. Fares umí psát příběhy, ví co dělá a jen si představit, že by vytvořil vážnou hru by bylo zbožné přání. Uvidíme co příjde.
Příběh
Verze PS5 Pro
Hratelnost
Příjemná cena, žádné doplňky za peníze
Konec hry. Je to největší překvapení technologie
Nápady které se nekopírují
Dragon Age: The Veilguard
Co říct o hře, kde recenzentskou kopii odmítli zaslat všem těm, kdo nevychválili preview verzi do nebes (ano, stačilo být pouze lehce pozitivní, a kopii jste nedostali). Ani snaha takto ovlivnit recenze nemůže zakrýt to, že Veilguard je přinejlepším průměrné RPG s (až na silně negativní výjimku) nepříliš hlubokými postavami, repetitivními souboji a stupidními dialogy. Kromě toho, že ostatní postavy jsou během 2 minut schopné pětkrát vaší postavě zopakovat nějakou informaci (snad aby hráč nedejbože nezapomněl, co je vlastně cílem questu), tak vám hra ani nedovolí svobodně reagovat - všechny odpovědi vedou ve finále ke stejnému výsledku. R.I.P. modré a červené odpovědi.
Nepřátelé jsou především početní, a musí mít hodně HP, aby dobře absorbovali hromadu zásahů, bossové jsou nudní a zdlouhaví. Hra vám navíc ani neumožní kontrolovat členy vaší družiny, což patřilo mezi významná pozitiva starších dílů série. Zvláštně pak působí také stylizace a vybraná barevná paleta, která se k Dragon Age moc nehodí.
Hru tak v zásadě táhne nahoru především její technický stav. Vyšla neokleštěná o "obsah pro budoucí DLC", a s technicky slušně vypadající grafikou (textury, efekty, animace), kterou kazí snad jen stále dost toporné obličejové animace připomínající nepovedenou Andromedu. Nejedná se o žádné grafické orgie, ale o to více potěší velice zdařilá optimalizace.
To je ale na dobrou hru dost málo, o to více na slušné RPG. Když si potom vezmeme, že to má být Dragon Age, a sliby, které Bioware během těch let vypustil, nemůžu si než zoufat. Tato hra je s DA příbuzná jen velmi vzdáleně, stejně jako je vzdálená kvalita současnému studiu.
Celkem dobrá optimalizace.
Hra vyšla v zásadě v kompletním stavu.
Technicky slušná grafika.
Dialogy jak z mateřské školy.
Chybí reálná rozhodnutí, např. být zlý.
Vykuchané RPG prvky.
Repetitivní combat, nepřátelé jsou "dmg sponge"
Podivná grafická stylizace alá Pixar.
Nevyužití companioni.
Nemožnost ovládat členy družiny.
Stále nedotažené animace obličejů a mimiky.
Avowed
Na Avowed jsem se strašně moc těšil. Poslední takové větší RPG Oblivion jsem dohrál zrovna ve zpětné kompatibilitě na Xboxu. Samozřejmě mám za sebou spoustu RPG titulů. Nikdy jsem nehrál takový Fallout: New Vegas - Avowed se mi moc líbil v prezentaci od Xboxu. Když jsem tam nechal dvacítky hodin, tak hra je opravdu super. Svět je nádherný. Každá oblast má něco do sebe. Procestuje jich víc ale svět jako takový je jeden. Každý hráč si najde ten svůj. Cestování, prodej, výdělek absolutně perfektní. Výborný a jednoduchý přehledný crafting, vylepšení. Je to takový vylepšený Skyrim-Oblivion. Vedlejší questy jsou tu výborné. Nejsou stále dokola. Jen co mi přijde škoda, že svět je trochu prázdný, neživí občas. Někdy je až moc ale to je kolem základen. Jinak je takový předvídatelný. Grafika se mi moc líbila ale to je tím, že jsem to hrál na quality (30fps). Samozřejmě dialogy jsou místně až moc natahované a kdo neumí základní angličtinu tak moc nepochodí. Od příběhu jsem čekal víc ale bohužel byl předvídatelný. Konců je více, takže smysl to má si to zahrát ale škoda, že není nový hra+. Ani po dohrání se nelze vrátit zpět na vedlejší úkoly.
Široký arzenál zbraní
Svět je nádherný
Vylepšování, crafting, společníci
Zábavný soubojový systém
Občasný mrtvý/prázdný svět jako lokace
Druhá polovina hry slabší
Wreckfest
Skvela hra. Paradni destrukce okoli. Skvela zabavav multiplayeru
Čtenářské recenze najdete umístěné pod verdiktem našich redakčních recenzí, případně vedle něj na kartě hry.