Diablo 3 Článek Blizzard není jen World of Warcraft

Blizzard není jen World of Warcraft

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

2. 3. 2007 23:43 17
Reklama
Reklama

Jedno je jisté. Blizzard pracuje i na projektech, které s World of Warcraft nijak nesouvisejí. Vyplývá to například z rozhovoru, který pro web IGN pořídil loni na Games Convention v Lipsku Paul Sams (chief operating officer). Přislíbil v něm pro rok 2007 „jedno obrovské ohlášení“ a uvedl, že firma pracuje hned na třech dosud neoznámených hrách. Jasně, jednou z nich bude pravděpodobně druhý datadisk pro World of Warcraft, co by ale mohly být ty další dvě?

Starcraft 2? Velmi pravděpodobné...

Blizzard není jen World of Warcraft
„Sám jsem hráč StarCraftu a tak doufám, že to nebude dekáda – StarCraft jsme vydali v roce 1998 - než tu budu stát znovu a oslavovat další hru v sérii.“ Tak tohle, prosím pěkně, prohlásil během launche The Burning Crusade v jednom z londýnských obchodních domů Itzik Ben Bassat, viceprezident vývoje Blizzard Ent. Možná to bylo jen plácnutí do větru, pokračování veleúspěšné RTS by bylo ale víc než logické. I po takřka devíti letech od vydání patří StarCraft k nejhranějším strategiím, navíc s takřka 10 miliony kopií jde o vůbec nejprodávanější RTS historie. V poslední době se objevují i další indicie, že se právě na StarCraftu 2 v Blizzardu intenzivně pracuje. První náznak už je staršího data: v březnu 2005 firma zaměstnala Dustina Browdera z EA (a pod tímhle jménem se neskrývá nikdo jiný, než jeden z hlavních designerů Bitvy o Středozem). O prázdninách minulého roku se potom na homepage Blizzard Ent. objevila nabídka pracovního místa pro RTS level-designera.

Jméno StarCraft nepadlo, ale tahle varianta vypadá ze všech možných jako nejpravděpodobnější. Blizzard je znám náklonností k vlastním značkám, což snižuje pravděpodobnost, že půjde o nějakou úplně novou hru. RTS titul ze světa Diabla je prakticky nesmyslná varianta, a tak zbývají Warcraft 4 a StarCraft 2. A teď se obloukem vraťme k Bassatově vyjádření na začátku tohoto odstavce – selský rozum říká, že je druhá sci-fi válka od Blizzardu na cestě...

Diablo jako MMO

Blizzard není jen World of Warcraft
Druhá linie spekulací ohledně dalších projektů Blizzardu se točí okolo fámy, jež vyšla na povrch loni v létě. Na blogu F13 vyšel příspěvek Blizzard says: Everything is an MMORPG, kde autor přibližuje online strategii firmy Vivendi, jak byla přednesena na prezentaci pro finančníky z Wall Streetu. Podle něj se dočkáme MMO her podle všech her Blizzardu. Všech. Výroba takového Diablo MMO by měla trvat 3 roky a stát 50 milionů dolarů. Okamžitě následovala reakce samotného Blizzardu v tomto threadu WoW fóra. Říká se v ní, že jedinou prirotiou a aktivitou je aktuálně datadisk pro WoW, a co se budoucnosti společnosti týká, nechce se rozhodně zaměřit na jediný žánr (MMO). Na druhou stranu, je takřka jisté, že se na novém Diablu v kancelářích Blizzardu pracuje – zůstává jen otázkou, zda tedy půjde o online nebo klasické RPG. Druhé variantě nasvědčuje nedávné vyjádření Bena Bassata v rozhovoru pro magazín Empire. V něm Bassat říká, že pokud Blizzard oznámí další MMORPG, nepůjde jen o kopii World of Warcraft v jiném herním universu. A když si člověk představí Diablo-onlinovku, vyjde mu z toho něco WoW dost podobného: fantasy světy obou her jsou si hodně blízké, Diablo MMO by bylo pravděpodobně jen akčnější a méně orientované na statistiky.

Na druhou stranu, příliš reálných možností pro nový MMO titul od Blizzardu není (tedy pokud nepůjde o zbrusu novou IP). V úvahu by připadal asi už jenom StarCraft online. Ať už by šlo o masivní realtimovou strategii, anebo po vzoru WoW RPG umístěné do světa původně RTS hry, rozhodně by se jednalo o atraktivní příspěvek ke slávě značky StarCraft. A třeba v minulém oddíle článku zmínění RTS designeři dělají ve skutečnosti na nějakém tom World of StarCraft, kdo ví...

Nesplnitelná přání

Blizzard není jen World of Warcraft
Závěrem ještě chvilka snění. Kdyby se měl splnit plán „všechny Blizzardí hry jako MMO“, mohlo by se to týkat i některých her, o kterých se už moc nemluví. Ještě pod názvem Silicon & Synapse vytvořili zakladatelé Blizzardu, Mike Morhaime a Alen Adham tři zajímavé projekty. Z nich zdaleka nejznámější je logická hra The Lost Vikings. Její online verze by byla velmi příjemnou casual záležitostí. Pokud by zachovala i žánr, mohlo by jít o hru s nevšedním důrazem na komunikaci: skupinky hráčů řešící rozmanité logické problémy vzájemnou spoluprácí s využitím speciálních dovedností svých postav by se určitě bezvadně bavili. Erik, Olaf a Baelog se určitě jenom třesou na další výpravu do herního světa. Další hrou S&S byla komiksová akce Justice League Task Force. Superhrdinské prostředí je pro MMORPG ideální. Jenže: jak by se asi Blizzardí hra vypořádala s existující konkurencí úspěšného City of Heroes a City of Villains? I když – jak se vlastně WoW vypořádal s Everquestem nebo Asheron's Call? Třetí do party je Rock'n Roll Racing. Závodní onlinovka je koncept, s kterým už jednou neuspěli v EA (Motor City Online skončilo fiaskem). Inspirací pro Blizzard by mohl být spíš Test Drive Unlimited. Rokenrolové řádění by proti němu mohlo mít větší šťávu...

A konečně – i když se to příliš neví, prvním titulem Blizzard Entertainment jako takového nebyl Warcraft 1, ale výtečná fantasy plošinovka Blackthorne. Arkádovou MMO hříčku třeba ve stylu korejské Maple Story bychom si rádi nechali líbit...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz